divendres, 6 de setembre del 2024

Unió de Pagesos rebutja l’ampliació de l'N-II a Borrassài la construcció d’un pàrquing

Unió de Pagesos rebutja l'ampliació de l'N-II a Borrassà i la construcció d'un pàrquing

Les obres han de servir per enllaçar amb l'autopista AP-7 en aquell punt

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Borrassà (Alt Empordà, comtat de Besalú) 06/09/2024.- Segons El Gerió Digital, Unió de Pagesos ha presentat al·legacions al projecte d'ampliació de la capacitat de la carretera N-II pel terme de Borrassà, de connexió de la variant de Figueres amb l'AP-7, i se suma a l'acció de l'entitat IAEDEN - Salvem l'Empordà.

El sindicat agrícola rebutja també la construcció d'un pàrquing de gran capacitat ubicat a Borrassà i no inclòs en el projecte inicial. Una obra, aquesta, que Unió de Pagesos alerta que no disposa de l'Estudi d'Impacte Ambiental corresponent i que pot esdevenir un punt conflictiu de difícil control per a un Ajuntament petit com en aquest cas, que ni tan sols disposa d'un cos de policia municipal propi.

En les mateixes al·legacions, el sindicat posa en valor el sòl agrari de les finques d'aquesta zona, ja de per si molt tensada per l'acumulació d'infraestructures i de zones urbanitzades. Una situació, aquesta, que fa més necessari que mai evitar qualsevol impacte irreversible sobre sòl agrícola.

Per tot plegat, el sindicat ha reclamat al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern espanyol que en cas de tirar endavant l'ampliació de la via ho faci aprofitant al màxim el traçat actual de la carretera i compactant tant com sigui possible els nous trams de vial. El sindicat planteja aquesta demanda amb l'objectiu d'evitar la fragmentació de finques afectades i, alhora, reduir el nombre de parcel·les que es vegin perjudicades per les obres d'ampliació.

Així mateix, també ha reclamat que s'eliminin les zones de préstec proposades per aquest projecte i que es tinguin en compte les proposades a l'Estudi d'Impacte Ambiental de la carretera N-II Tram Orriols - la Jonquera, aprovat el juliol del 2017.

A banda de les afectacions a les zones que concentren els treballs, Unió de Pagesos ha exigit també a l'Administració que garanteixi que les finques resultants un cop finalitzat el projecte siguin accessibles a la maquinària agrícola i que estiguin en condicions òptimes per a ser treballades. Així mateix, també, ha reclamat al Ministeri que vetlli pel bon estat del drenatge d'aquestes finques i evitar, així, acumulacions d'aigua.

El sindicat també ha demanat al Govern central que, tant durant els treballs com un cop hagin acabat les obres, es mantinguin en tot moment en vials de servei i passos accessibles per a vehicles de grans dimensions (com ara la maquinària agrícola) en tots dos sentits de la marxa. Una petició, aquesta pensada per tal de garantir que les persones responsables de les finques properes a les obres, però no afectades pels treballs, puguin seguir accedint sense problemes als seus camps de conreu.

Amb relació a la mobilitat, el sindicat també ha recordat al Ministeri la necessitat de garantir que en aquells trams en què els passos siguin subterranis, han de tenir un gàlib mínim de 5 metres d'alçada i llum mínima de 4,5 m; així com disposar dels estudis d'inundabilitat corresponents.

Finalment, Unió de Pagesos ha reclamat al Govern espanyol que en les indemnitzacions que s'originin sobre les explotacions agràries es contemplin els perjudicis originats sobre el sistema d'ajuts agrícoles establerts per la Política Agrària Comuna (PAC).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada