El Govern de la Generalitat no vol el ramal de la MAT per Riudarenes i el substitueix per una nova línia de 19 quilòmetres que aprofita corredors existents
El traçat alternatiu redueix a menys d'una tercera part l'afectació de la MAT i ja s'ha elevat al Ministeri
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Santa Coloma de Farners (les Guilleries, la Selva, vescomtat de Cabrera, comitè de Girona) 06/04/2024.- Segons un despatx de l'Agència Catalana de Notícies, a Generalitat ha enterrat el ramal de la MAT de Riudarenes, a la Selva, amb una nova línia de 19 quilòmetres que aprofita corredors existents. El traçat alternatiu que s'ha consensuat i que ja s'ha elevat al Ministeri perquè derogui el projecte del ramal, combina un tram de 5 quilòmetres de 400 kV -que sortirà de la línia Vic - Bescanó- amb un altre de 220.
Aquest últim tindrà 14 quilòmetres, part dels quals soterrats, i passarà en paral·lel a l'eix transversal i a la línia de l'AVE. La nova línia redueix a menys d'una tercera part l'afectació del ramal de Riudarenes i garanteix les necessitats de subministrament a la zona (que inclouen tant l'AVE com la dessalinitzadora de la Tordera). El Govern de la Generalitat de Catalunya calcula que podria entrar en servei el 2027.
El Govern de la Generalitat va donar a conèixer ahir divendres a la tarda al territori el traçat alternatiu del ramal de la MAT, que com es va acordar amb el Govern espanyol , ha de permetre derogar definitivament el projecte de passar per Riudarenes. La línia aèria de 400 kV que inicialment s'havia projectat tenia 17 quilòmetres i mig i enllaçava la MAT amb la subestació de Riudarenes passant pel mig de les Guilleries. El projecte havia despertat una forta oposició per part del territori.
L'alternativa que s'ha presentat, i que el Govern de la Generalitat ha negociat i consensuat amb tots els agents implicats proposa aixecar una nova línia, que passa al nord de Santa Coloma de Farners. Tindrà 19 quilòmetres de llargada i se subdividirà en dos trams.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada