divendres, 15 de desembre del 2023

L'Audiència Nacional va autoritzar l'espionatge a David Fernández, Arrufat, Fachin, Marta Sibina, Canadell i Joan Matamala en el cas Tsunami Democràtic

L'Audiència Nacional va autoritzar l'espionatge a David Fernández, Arrufat, Fachin, Marta Sibina, Canadell i Joan Matamala en el cas Tsunami Democràtic

La Guàrdia Civil va intervenir les comunicacions de diversos dirigents independentistes, però no van trobar res que servís per a la investigació

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gavarres, Gironès, comtat de Girona) 15/12/2023.- Llegim a Nació Digital.Cat que l'Audiència Nacional va autoritzar instal·lar un programari espia al telèfon mòbil del periodista i ex-diputat de la CUP David Fernández en el marc del cas Tsunami Democràtic, segons ha avançat Vilaweb i ha confirmat Nació Digital. A finals de 2019 i principis de 2020, el jutjat central d'instrucció 6, que havia començat a investigar les protestes contra la sentència del procés, va acordar aquest espionatge a petició de la Guàrdia Civil.

[https://www.vilaweb.cat/noticies/laudiencia-espanyola-va-ordenar-despiar-david-fernandez-amb-pegasus/?utm_source=Butllet%C3%AD+VilaWeb+Not%C3%ADcies&utm_campaign=f96d661578-RSS_EMAIL_CAMPAIGN_NOTICIES&utm_medium=email&utm_term=0_18f890d542-f96d661578-223473277]

Concretament, va autoritzar intervenir una quarantena de telèfons, entre els quals també el de l'ex-diputat de la CUP Quim Arrufat o l'ex-líder de Podem Catalunya Albano Dante Fachin, que no han estat imputats en la causa. Res del que van trobar ha servit -almenys fins ara- per nodrir la investigació, que beu sobretot del cas Volhov. Es va utilitzar una tecnologia similar a Pegasus, però fonts coneixedores assenyalen que no es diu el nom del programari espia.

Ni Fernández, ni Arrufat, ni Fachin estan investigats en aquesta causa i tampoc apareixen en l'informe final de la Guàrdia Civil. El cas sí que afecta Carles Puigdemont o Marta Rovira per un suposat delicte de terrorisme, pel seu paper en Tsunami Democràtic i les protestes contra la sentència, especialment la de l'Aeroport del Prat.

En el cas de Fernández, la Guàrdia Civil no va poder infectar el seu telèfon amb el programari espai per problemes tècnics, però sí que van poder obtenir algunes de les seves converses privades. La guàrdia Civil va arribar a parlar d'ell com un "ideòleg" i "dinamitzador" de Tsunami i el vincula amb Arnaldo Otegi.

l que fa a Fachin, se'l vol espiar per la seva proximitat a l'independentisme i perquè dona suport a iniciatives de desobediència civil. En el seu cas, es van intervenir també telèfons de la seva família, com Marta Sibina,com va denunciar ara fa uns dies. El desembre de 2019, la Guàrdia Civil també va demanar punxar el telèfon de Joan Matamala i el jutge Alejandro Abascal ho va avalar, amb el suport de la Fiscalia.

Segons Públic, Albano Dante Fachin i Marta Sibina són responsables de la plataforma 'Octuvre'.

Llegim al diari El Punt Avui que els telèfons mòbils dels ex-diputats de la CUP, David Fernández i Quim Arrufat; el germà de l'empresari amic de Puigdemont, Joan Matamala; l'ex-diputat de Podem, Albano Dante Fachín; i l'expresident de la Cambra, Joan Canadell, van ser espiats per ordre del jutge de l'Audiència Nacional Manuel García Castellón, per mitjà d'un programari espia remot i telemàtic.

En el sumari del cas Tsunami Democràtic que el jutge investiga per terrorisme i al que ha tingut accés EFE s'apunta que García Castellón va autoritzar la intervenció del mòbil de David Fernández entre el gener i el març del 2020 si bé la Guàrdia Civil no va aconseguir accedir-hi "per qüestions tècniques informàtiques". El mateix els va passar amb Joan Matamala, germà de l'empresari amic de Puigdemont, Josep Maria Matamala. El gener del mateix any l'Audiència Nacional va autoritzar intervenir-li el telèfon però la Guàrdia Civil tampoc no se'n va sortir al maig "per qüestions tècniques".

Però uns mesos abans, el desembre del 2019, el jutjat ha havia autoritzat en una altra interlocutòria la intervenció "de les comunicacions telefòniques" de vuit persones, inclòs David Fernández, entre les que hi havia l'ex-diputat de la CUP, Quim Arrufat, i l'ex-dirigent de Podem Catalunya i ex-diputat Albano Dante Fachín. El sumari recull que el jutge volia descobrir "fets i circumstàncies que poguessin relacionar-se directament amb la suposada comissió del delicte de terrorisme en la modalitat de substàncies que causen greu dany, objecte del present procediment". Cal recordar que García Castellón va empresonar als CDR als que ara se'ls jutjarà per terrorisme en una operació que no té res a veure amb Tsunami Democràtic. Per altra banda, el jutge investiga també per terrorisme les accions de protesta civil contra la sentència impulsades per Tsunami Democràtic de les que fa responsables a l'expresident Carles Puigdemont i la secretària general d'ERC, Marta Rovira, entre d'altres`persones.

Encara que Fernández no està imputat en el cas, la interlocutòria de García Castellón li atorgava junt amb Arrufat "un paper de només dinamitzador sinó també d'ideòleg" tot basant-se en un informe policial que recordava que David Fernández, cinc anys abans, el 2014 va referir-se en un acte públic a la consulta popular del 9-N com un "tsunami democràtic contra un Estat demofòbic". En aquell moment, el jutge va considerar en la seva resolució que Fernández i Arrufat feien de "comunicadors dels missatges del Tsunami, participant activament no només en la difusió, sinó també en les pròpies accions".

El maig del 2020, l'Audiència Nacional també va autoritzar intervenir durant un mes el telèfon del llavors president de la Cambra de Barcelona, Joan Canadell, perquè la Guàrdia Civil va ressaltar el seu paper en la suposada creació d'estructures paral·leles per finançar instruments per al procés independentista.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada