Necrològica d'Antoni Marcet apareguda en el periòdic tolosà Cenit del 15 de febrer de 1983
MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST
El 9 d'abril de 1907 neix a Rubí (Vallès Occidental) l'anarquista i anarcosindicalista Vicenç Joaquim Marcet Vidal, més conegut com Antoni Marcet
Formà part, amb José Conesa Martínez i Jaume Saludes, de l'Equip Núm. 5 encarregat, per iniciativa de l'Oficina de Propaganda de la CNT-FAI, des de setembre de 1936, de recórrer les comarques gironines amb camions, convertits en tendes flotants d'opuscles revolucionaris, amb la finalitat de fer propaganda de la Revolució per les zones pageses
En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental
Vicenç Marcet Vidal: El 9 d'abril de 1907 neix a Rubí (Vallès Occidental) l'anarquista i anarcosindicalista Vicenç Joaquim Marcet Vidal, més conegut com Antoni Marcet. El seu pare es deia Joan Marcet Pallerols, pagès, i la seva mare, Dolors Vidal Juncà.
Fou un dels fundadors de la Federació Anarquista Ibèrica (FAI) en la reunió clandestina que tingué lloc entre el 25 i el 26 de juliol de 1927 a València (l'Horta de València, País Valencià), on representà la Federació Regional dels Grups Anarquistes de Catalunya.
Sembla que treballà a la General Motors i milità en la Confederació Nacional del Treball (CNT-AIT).
Formà part, amb José Conesa Martínez i Jaume Saludes, de l'Equip Núm. 5 encarregat, per iniciativa de l'Oficina de Propaganda de la CNT-FAI, des de setembre de 1936, de recórrer les comarques gironines amb camions, convertits en tendes flotants d'opuscles revolucionaris, amb la finalitat de fer propaganda de la Revolució per les zones pageses. A principis de desembre d'aquell any, l'equip es desplaçà a les comarques tarragonines.
El 10 de gener de 1937, amb Ginés Alonso, Avel·lina Alsina, Manuel Collado, Amadeu Colom i Josep Peirats Valls, va fer un míting al Cinema Juventud del barri de la Torrassa de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès Sud), organitzat per les Joventuts Llibertàries de la localitat.
En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental.
Finalment, aconseguí embarcar cap a Mèxic, on fou membre del grup anarquista «Tierra y Libertad».
Vicenç Marcet Vidal va morir el 8 de gener --algunes fonts citen erròniament el 9 de gener-- de 1983 a Mèxic i fou incinerat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada