divendres, 5 de març del 2021

Virginia Gibanel Lacambra

Necrològica de Virginia Gibanel Lacambra apareguda en el periòdic tolosà "Espoir" del 26 de juliol de 1981

Necrològica de Virginia Gibanel Lacambra apareguda en el periòdic tolosà Espoir del 26 de juliol de 1981


 

MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST 

El 5 de març de 1905 neix a Binèfar (Llitera) l'anarcosindicalista Virginia Gibanel Lacambra 

Milità en la CNT-AIT, en el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental 

Virginia Gibanel Lacambra: El 5 de març de 1905 neix a Binèfar (Llitera, Osca, Aragó) l'anarcosindicalista Virginia Gibanel Lacambra. El seu pare es deia Lucas Gibanel i la seva mare, Mariana Lacambra.  

De família llibertària, els seus germans i germanes Francisco, Manuel, María, Pilar i Tomás, també militaren en la Confederació Nacional del Treball (CNT-AIT).  

En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, passà la frontera del Pirineu Oriental. 

Milita en la CNT-AIT en l'Exili de Tolosa de Llenguadoc (Alta Garona, Occitània). El seu company, militant anarcosindicalista també, fou Salvador Almunia.  

Malalta del sistema nerviós, Virginia Gibanel Lacambra va morir, després de nombroses hospitalitzacions, el 20 de març de 1981 al seu domicili de Tolosa de Llenguadoc i va ser inhumada al cementiri de Lafourguette d'aquesta ciutat. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada