L'Hospital Santa Caterina de Salt redueix fins a un 30% l'activitat quirúrgica arran de la segona onada de la pandèmia de covid-19
Les persones malaltes de covid-19 ocupen el 87% dels llits d'UCI disponibles
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Salt (Gironès, comtat de Girona) 05/11/2020.- Segons un despatx de l'Agència Catalana de Notícies, amb l'augment d'hospitalitzacions per covid-19, l'Hospital Santa Caterina de Salt (Gironès. Comtat de Girona) ha reorganitzat el centre amb l'objectiu que l'atenció als pacients --tant aquells infectats per coronavirus-19 com els que tenen altres patologies-- tingui el menor impacte possible damunt l'activitat assistencial. La segona onada de la pandèmia de covid-19, però, com també passa al Trueta, ja ha obligat a suspendre i reprogramar operacions.
Segons informa l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS), l'activitat quirúrgica s'ha reduït fins a un 30%. Sobretot, perquè s'han anul·lat totes aquelles intervencions programades que necessiten ingrés. El bloc quirúrgic ha prioritzat les intervencions de patologia urgent no ajornables, les de pacients oncològics i les de cirurgia major ambulatòria.
A finals d'octubre, el Santa Caterina va reconvertir en una UCI l'espai que ocupava l'hospital de dia de tractament. Ara aquí hi ha sis boxs, que es van sumar als nou que tenia la unitat de crítics del centre hospitalari.
Tot i això, l'impacte de la pandèmia ja ha tensionat l'UCI. Perquè dels quinze llits que hi ha disponibles, tretze d'ells (el 87%) estan ocupats. I tots, per malalts de coronavirus-19. A part, hi ha 31 pacients més de covid-19 ingressats als centres de l'IAS.
Recuperació i endoscòpies
El servei d'hospital de dia de tractament, que abans es prestava allà on ara hi ha l'extensió de la UCI, s'ha traslladat a una de les unitats d'hospitalització. D'aquesta manera, a diferència de la primera onada, es manté la recuperació del pacient quirúrgic, i també les endoscòpies.
Com ja va anunciar l'IAS a finals d'octubre, les consultes externes continuen mantenint l'activitat. Sí que s'intenten evitar les visites presencials quan no són estrictament necessàries, i en aquests casos es fan per telèfon o de forma telemàtica. També es mantenen els programes de detecció precoç del càncer de mala i de colon (dels quals l'Hospital Santa Caterina n'assumeix la gestió de l'oficina tècnica).
Pel que fa a salut mental, fa una setmana i mitja que les urgències psiquiàtriques s'han traslladat de nou a la Unitat de Patologia Dual i Desintoxicació de l'edifici Salt del parc hospitalari. D'aquesta manera, s'han alliberat els boxs de salut mental del servei d'urgències de l'hospital i s'han pogut dissenyar dos circuits diferenciats d'atenció urgent (un per a pacients amb covid-19 i l'altre, per a d'altres patologies). També s'han traslladat les urgències de ginecologia i obstetrícia a una de les plantes d'hospitalització.
A més, des de mitjans d'octubre, l'IAS manté restringits els horaris de visites als pacients i el nombre d'acompanyants. Ara es limiten les visites a una hora al dia i un acompanyant en el cas del Santa Caterina, i a cap en el cas del sociosanitari La República (excepte per a casos excepcionals).
En aquests moments, als centres de l'IAS hi ha 44 pacients ingressats per covid-19 (dels quals tretze a l'UCI). Divuit professionals han donat positiu per coronavirus-19 i hi ha cinc treballadors en aïllament per contacte estret.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada