Jornada a la Regió Sanitària de Girona amb tres morts per coronavirus-19
Hi ha 320 hospitalitzats, 70 en estat greu i 592 casos nous
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Palafrugell (Baix Empordà, comtat de Girona) 04/11/2020.- Llegim al portal Gerió Digital que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha confirmat avui que les darreres hores a la Regió Sanitària de Girona han mort tres pacients per coronavirus-19, el que representa un acumulat de defuncions a aquesta regió sanitària de 952 en total. D'aquests èxitus un ha tingut lloc en hospitals o sociosanitaris i dos no estan classificats.
Desglossat s'especifica que en total ja han mort en hospitals i sociosanitaris 519 total, en residències 261 en total, 132 domicilis i 40 no estan classificats.
Pel que fa al nombre de casos hi ha un total de 27.664 contagis, 592 més que ahir.
Les mesures aplicades les darreres setmanes han servit per a retallar el risc de rebrot a la regió però tanmateix la situació pel que fa als ingressos segueix creixent.
L'índex de rebrot (iEPG) se situa en un valor de 826 sobre 100, superant així el risc alt. Ahir l'índex es trobava en 877, ha baixat 51 punts. Aquesta xifra suposa gairebé el triple de l'índex de rebrot més elevat registrat durant la primera onada de la pandèmia que va tenir lloc el 23 de març quan es van arribar als 282,39 punts.
Les comarques gironines amb un índex de rebrot alt són el Gironès (906,27), el Baix Empordà (961,96), la Baixa Cerdanya (817,8), la Garrotxa (1113), l'Alt Empordà (901,45), el Pla de l'Estany (956,85), la Selva (636,51) i el Ripollès (500,74).
Les ciutats amb el risc més elevat són Palafrugell (Baix Empordà, comtat de Girona) amb 2.084 (la xifra més elevada del Principat de Catalunya), Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) amb 1.392; Olot (la Garrotxa, comtat de Besalú) amb 1.300; Banyoles (pla de l'Estany, comtat de Besalú) amb 1.084 i Salt (Gironès, comtat de Girona) amb 1.053.
Hi ha 320 persones hospitalitzades (nou més que ahir) de les quals 70 es troben en estat greu (quatre més que ahir).
Dades globals
El risc de rebrot baixa 38 punts més en les últimes 24 hores a Catalunya i se situa en els 747, segons l'última actualització del Departament de Salut. La velocitat de propagació, l'Rt baixa sis centèsimes i se situa per sota de l'1, en concret està en 0,96, mentre que la incidència a 14 dies segueix pujant i se situa ara en 812,43.
En paral·lel, s'han declarat 3.635 nous casos confirmats per PCR o test d'antígens (TA), fins als 251.329 des de l'inici de la pandèmia. L'11,69% de les proves que s'han fet en la darrera setmana han donat positiu. També s'ha informat de 38 noves morts, amb un total de 14.312. Pel que fa a la situació als hospitals catalans, hi ha 2.732 pacients ingressats per covid-19 (+61), 489 dels quals a l'UCI (-1).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada