dilluns, 10 d’agost del 2020

José Cuello

Necrològica de José Cuello apareguda en el periòdic parisenc "Le Combat Syndicaliste" del 15 de juny de 1978

Necrològica de José Cuello apareguda en el periòdic parisenc Le Combat Syndicaliste del 15 de juny de 1978



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 

El 10 d'agost de 1896 neix a Siétamo (Plana de Uesca) l'anarcosindicalista José Cuello 

En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, amb la seva companya, Leoncia, de família cenetista, passà la frontera del Pirineu Oriental i patí els camps de concentració establerts pel Govern francès del primer ministre Éduard Daladier 

José Cuello: El 10 d'agost de 1896 neix a Siétamo (Plana de Uesca, Osca, Aragó) l'anarcosindicalista José Cuello.  

Republicà de tota la vida, en 1936 s'afilià a la Confederació Nacional del Treball (CNT-AIT) i participà activament en les col·lectivitats de la seva població natal.  

En el decurs de la Retirada republicana de febrer de 1939, camí de l'exili, amb la seva companya, Leoncia, de família cenetista, passà la frontera del Pirineu Oriental i patí els camps de concentració establerts pel Govern francès del primer ministre Éduard Daladier.  

Durant l'Ocupació alemanya formà part de la Resistència.  

Amb l'Alliberament milità en la Federació Local de la CNT d'Agda (Erau, Occitània) fins la mort del dictador Francisco Franco, quan decidí retornar a l'Aragó.  

José Cuello va morir el 29 de gener de 1978 a Siétamo. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada