dilluns, 6 de maig del 2019

Activitats de la setmana del 6 al 12 de maig a l'Anònims


 

Presentació del llibre: 
Les joventuts llibertàries de Catalunya (1932-1939)
Amb Sònia Garangou, autora del llibre
dimarts, 7 de maig a les 18.30 h



La trajectòria dels joves llibertaris catalans sovint ha estat oblidada o difuminada dins la història general de la CNT-FAI. Malgrat perviure en la memòria col·lectiva la imatge d'aquests nois i noies com a símbol de la lluita antifeixista i revolucionària, s'han perdut el rastre de la seva personalitat, les seves demandes i els seus projectes. Aquest llibre recupera les seves veus i ens acosta a una de les organitzacions juvenils més importants de la Segona República i la Guerra Civil.
Les Joventuts Llibertàries s'estengueren a totes les comarques i es vertebraren des de la base dels barris i els pobles. Seguint la tradició anarquista catalana de finals del XIX, les JL oferiren a molts joves que havien patit l'explotació laboral la possibilitat d'accedir a la cultura i una opció per entendre i transformar el món. Ells mateixos es consideraven l'avantguarda que havia de construir un nou sistema on triomfés la justícia social i, quan en els primers mesos de la Guerra Civil va semblar que el seu somni es feia realitat, van lluitar fins a les últimes conseqüències per defensar-lo.
_________________

Presentació del llibre:
"El cuento de las pensiones"
Erase una vez...
Amb Miren Etxezarreta, coautora del llibre i cofundadora del seminari d'economia crítica Taifa i Domiciano Sandoval, portaveu de la Coordinadora Estatal de Pensionistes.
dissabte, 11 de maig a les 18 h


Actualment les institucions públiques estatals i internacionals i els ens financers, sota la retòrica de la por, envien un missatge apocalíptic: «cada vegada serà més difícil pagar les pensions».
Aquesta alarma social ha calat profundament en l'opinió pública, però els autors d'aquest llibre desmunten els mites -o fal·làcies- que construeixen aquesta «crisi»: arguments que asseguren la impossibilitat del finançament públic de les pensions, que confirmen el dèficit en el pressupost de la Seguretat Social ...
Els fons públics de pensions constitueixen enormes fluxos de capitals, la privatització és un magnífic negoci per al capital financer, però abans de res les pensions són un dret ciutadà i s'han de finançar com totes les altres despeses col·lectives d'un país.
La «crisi» de les pensions no és una qüestió de problemes financers sinó de com es distribueix la riquesa generada per tots. La «crisi» de les pensions és una construcció social deliberada, més que qualsevol altre conte.

 anònims
/// cerveses, menjars i pensars ///
Ricomà 57 08401 Granollers
Tel. 93 860 07 89

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada