8-M: empordaneses al carrer per la igualtat i contra tota violència
500 persones han participar en la manifestació de Figueres, segons xifres facilitades per la Guàrdia Urbana
Manifestació, conferències, lectura de manifestos, xerrades i exposicions en una jornada que ha anat a més arreu
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 08/03/2019 Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú).- Llegim a la premsa convencional comarcal que la ciutat de Figueres ha capitalitzat la jornada reivindicativa a l'Alt Empordà, amb l'acte institucional a l'auditori dels caputxins, que ha començar la sociòloga Cristina Sánchez amb una xerrada i que ha culminat amb el lliurament dels Premis Maria Rosa Ymbert.
Figueres mobilitza 500 persones en la vaga general feminista del #8M
Una estona després, a les 8 del vespre, hi ha hagut una manifestació feminista, que ha començat a la placeta baixa de la Rambla, una mobilització que ha agafat ambient una estona abans amb el taller de pancartes i que ha aplegat mig miler de persones. Així, a Figueres s'han mobilitza 500 persones per reclamar igualtat de gènere. Amb crits de "Visca la lluita feminista" la manifestació ha començat a la part baixa de la Rambla i ha recorregut els carrers del centre de la ciutat.

Aproximadament a la mateixa hora ha tingut lloc la swingada reivindicativa a la plaça de l'ajuntament.
El personal de la Fundació Salut Empordà ha fet una aturada a les 12 del migdia a l'Hospitalde Figueres, amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora.
Concentració a Castelló d'Empúries
A Castelló d'Empúries (Alt Empordà, comtat de Peralada) hi ha hagut una concentració al migdia durant la qual s'ha llegit el manifest institucional del 8 de Març, tasca que han assumit les regidores que integren la Corporació. Al final de l'acte hi ha participat un representant del Consolat General de França, el comandant Alain Zielinger, veí del municipi. A les carrosses de carnaval es van veure molts de llaços liles.
Manifest a Roses, Cadaqués, la Jonquera i altres municipis
La lectura del manifest s'ha fet també a Roses (Alt Empordà, comtat de Peralada), a Cadaqués (Cap de Creus, Alt Empordà, comtat de Peralada) i a la Jonquera (Albera, Alt Empordà, comtat de Peralada), entre altres pobles. Al MUME Marta Marín-Dòmine ha guiar una visita al museu, L'exili des de la mirada de les dones, i ha conduit una conversa a l'entorn de memòries escrites per dones.
Documental a Llançà i conferència a l'Escala
A Llançà (Mar d'Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada) s'ha mostrar el documental Teixidores d'Història a la Casa de Cultura
A l'Escala (Baix Ter, Alt Empordà, comtat d'Empúries) hi ha hagut una conferència a càrrec de Nadia Ghulam i una convocatòria sindical de la vaga general feminista.
A molts pobles de la comarca hi ha també actes durant el cap de setmana. Sopars n'hi va haver arreu, com ara a Navata (Alt Empordà, comtat de Besalú), a Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú) i a Borrassà (Alt Empordà, comtat de Besalú) els més destacats, organitzats per diversos col·lectius empordanesos de dones.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada