S'informa sobre la reunió de socis de l'Associació Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou, celebrada a Cervera de la Marenda el passat divendres
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 13/01/2019 Cervera de la Marenda (Albera marítima, Costa Vermella, Rosselló, comtat de Peralada).- Defensem el Tren de l'Empordà informa sobre la reunió de socis de l'Associació Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou (UTPP), celebrada a Cervera de la Marenda el passat divendres 11 de gener, a les 18:30h.
En aquesta reunió eren presents dos membres de Defensem El Tren de l'Empordà Josep M. Loste -portaveu - i Xavier Tomàs, els quals també són membres adherits a l'Associació d'Usuaris del Tren.
Aquesta reunió de la UTPP era la que es fa cada any per la renovació de càrrecs i per fer un balanç de la situació ferroviària del territori entre Figueres i Perpinyà.
Des de Defensem el Tren de l'Empordà hi estem completament d'acord. A més , com en dit tantes vegades Defensem el Tren de l'Empordà i la UTPP formen un lloby a favor del tren convencional transfronterer, amb el suport de la PTP de Barcelona (en l'àmbit de tot Catalunya) i la FNAULT regional d'Occitànica (de l'àmbit de tot l'Estat francès).
Des Defensem el Tren de l'Empordà veiem molt positivament l'nicia de les obres de reahibilitació de l'Estació de Portbou (obres quer venen en molt de retard perquè, com a mínim haurien d'haver començat fa 5 anys) i també les obres de reforç del Pont del tren de Colera.
Lògicament, la gran assignatura pendent continua essent les deficients interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. En aquesta reunió de Cervera de la Marenda s'ha comentat molt d'aquest tema, tant per l'alcalde de Cervera de la Marenda com els representants de la UTPP han dit que és la clau per blindar el tren convencional social i territorial entre Figueres-Portbou-Cervera-Perpinyà. En aquest sentit, des de Defensem el Tren de l'Empordà i la UTPP consideren que hi ha dos punt bàsics a recalcar per a la millora del nostre ferrocarril transfronterer.
1.- El compliment de les disposicions i resolucions del Manifest de Llançà que és va signar i fe públic (es pot trobar en català, castellà i francès a la pàgina Web de la PTP) per posar fil a l'agulla de la millora de la infrastructura, de les estacions de la línia i, sobretot, de les interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda.
2.- Una eina informativa molt important com és la Guia ferroviària transfronterera que ja ha sortit a la llum pública provisionalment i que s'han de fer petits canvis, però que de cara al més de març pot sortir com a Guia ferroviària Transfronerera definitiva. Aquesta és un indispensable document informatiu d'informació de cara al turisme i els diferents usuaris transfronterers, avalada per les 4 associacions --Defensem el Tren de l'Empordà, UTPP, la PTP i la FNAULT-- i amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el Consell departamentals dels Pirineus Orientals, el Consell Regional d'Occitània i el conjunt d'ajuntaments del territori transfronterer en el tram ferroviari de l'Alt Empordà i la Catalunya Nord/Pirineus Orientals).
Portbou, 12 de gener de 2019
Josep M. Loste, Portaveu Defensem el Tren de l'Empordà.
François Scheneider, President de la UTPP.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada