Per
coses de la vida i de la història coincideix amb diverses convocatòries
polítiques contestatàries contra el govern Sánchez i també amb dues hores
de vaga al migdia (entre les 12:30 i les 14:30h) arreu del Principat de
Catalunya, convocada per
Intersindical-CSC.
Hi
haurà serveis mínims ferroviaris mentre al Principat de Catalunya hi ha
convocades accions de protesta contra la burla del govern Sánchez de
celebrar
un consell de ministres a Barcelona, com ara manifestacions
republicanes i bloquejos de la mobilitat.
Tot plegat podria coincidir amb un bloqueig de la frontera del Pirineu, a la Catalunya Nord, per part de les armilles grogues.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 13/12/2018
Girona (Gironès, comtat de Girona).-
La
Confederació General del Treball (CGT) convoca vaga d’àmbit estatal de 23 hores a
ADIF i RENFE el divendres 21 de desembre, que per coses de
la vida i de la història coincideix amb diverses convocatòries
polítiques contestatàries contra el govern Sánchez i també dues hores de
vaga al migdia (entre les 12:30 i les 14:30h) arreu
del Principat de Catalunya, convocada per Intersindical-CSC. Hi
haurà serveis mínims ferroviaris mentre al Principat de Catalunya hi ha
convocades accions de protesta contra la burla del govern Sánchez de
celebrar un consell de ministres a Barcelona,
com ara manifestacions republicanes i bloquejos de la mobilitat. Tot
plegat podria coincidir amb un bloqueig de la frontera del Pirineu, a la
Catalunya Nord, per part de les armilles grogues. A vegades el
calendari marca els esdeveniments polítics i sindicals
de la història. A veure com es desenvoluparà tot plegat el divendres 21
de desembre, a les vigílies de Nadal.
Per la
CGT ferroviària a nivell estatal, mesos després i fins i tot
després de l’inici de la negociació dels diferents Convenis Col·lectius a
ADIF i a RENFE, la problemàtica denunciada en mesos anteriors per la
CGT segueix vigent, sumant-s’hi l’immobilisme negociador per part de les empreses públiques.
Els
objectius de la vaga segueixen sent la defensa dels interessos socials,
laborals i econòmics de les treballadores i treballadors ferroviaris.
Aquestes són les reivindicacions i motius de la vaga ferroviària:
ADIF I RENFE
L’aplicació
de la llei 6/2018 per a la reducció de la jornada fins a les 37 hores i
mitja segueix pendent, pretenent les empreses basar aquesta reducció
obviant els drets adquirits en els respectius i vigents convenis
col·lectius.
Externalització
de les tasques de manteniment i prestació de serveis, atorgant a les
empreses privades aquestes prestacions amb el consegüent detriment
en la qualitat dels serveis prestats i la baixada dels índexs de
seguretat en la circulació.
Taxes
d’ingressos insuficients, malgrat les directrius polítiques que
autoritzen les reposicions superiors al 100%, que mantenen una mitjana
d’edat
de 55 anys en les dues empreses, que no permeten la ràpida renovació i
la disminució dels índexs d’atur jove.
Creació d’un holding potent amb la fusió d’ADIF i
RENFE, que equilibri la competència respecte a altres estats o empreses europees que ja posseeixen aquesta fusió (França, Alemanya).
ADIF
Abandó
gradual i estructurat dels oficis i treballs per al manteniment de la
infraestructura i estacions que passen a licitacions més que milionàries
que engreixen les butxaques de les "grans famílies" i les seves grans
constructores que abasten infinitat de serveis. Acció que porta
aparellada la falta de seguiment i control de manera eficient i
constant, amb una falta de transparència de la qual som conscients
quan passat el temps és el Tribunal de Comptes qui detecta les irregularitats en la despesa.
Procés intern de mobilitat amb clars incompliments per part d’ADIF, que menyscaba fins i tot, els seus acords amb el Comitè General d’empresa.
RENFE
Implantació de la
Jubilació Parcial per a l’equilibri de les sortides de treballadors/es sense índexs de penositat i que amb l’actual
Pla de Desvinculacions està generant un menyscapte d’aquest dret.
Absència d’un
Pla de Viabilitat tant de Mercaderies com de Fabricació i
Manteniment, la qual cosa genera el desastre de Mercaderies i la
impossibilitat d’escometre els treballs necessaris per al manteniment i
la reparació d’avaries als trens, per part del segon, i que està donant
lloc a l’augment de les incidències en els serveis
de viatgers que podrien evitar-s’hi fàcilment.
Adequació
dels programes i inversions a les necessitats que demanden els viatgers
per al compliment del dret a la mobilitat, al llarg de tot el
territori.
Pèrdua constant de poder adquisitiu durant anys, agreujada per la negativa de RENFE perquè la
Comissió de Seguiment de la Negociació Col·lectiva afronti les
clàusules pactades amb anterioritat d’un increment salarial que
possibiliti als ferroviaris la recuperació del poder adquisitiu perdut.
La
CGT a més, segueix mantenint les aturades parcials en el Col·lectiu de Circulació en tots els
Llocs de Comandament de la xarxa ferroviària que tenen unes
condicions laborals molt específiques; aturades que s’estenen des del
passat mes de novembre i que s’ampliaran fins a gener del 2019. Aquestes
aturades no afecten als trens de viatgers però
sí, als treballs de manteniment de la infraestructura i estacions
dependents d’ADIF.
La
CGT lamenta les molèsties que aquesta vaga pugui ocasionar
als/les usuaris/es del tren, però que són fruit directe de la negació,
tossuderia i incapacitat de les empreses
ADIF i RENFE per arribar a acords que aconsegueixin solucionar l’actual conflictivitat, manifesta
SFF-CGT.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada