divendres, 21 de desembre del 2018

21 DE DESEMBRE: UN PUNT D´INFLEXIÓ, UNA JORNADA D’UN NOU CICLE DE MOBILITZACIONS

Centenars de concentrats caminen en direccio als jutjats de Girona. ACNMilers de persones s'apleguen en la segona concentració a Girona pel 21-D. 
La Prefectura del Pirineu Oriental recomana no viatjar al Principat de Catalunya. Les autoritats dels Pirineus Orientals demanen als ciutadans prudència i que s'eviti circular per les carreteres afectades. 
Per dissabte s'espera una gran mobilització de les armilles grogues al Voló. Aquest matí també s'està portant a terme una acció des del Voló per part de les armilles grogues que s'estan desplaçant cap al Portús. 

La UdG anul·la les classes de la tarda davant la participació dels estudiants en les mobilitzacions. 

Un miler de concentrats al migdia a Girona reclamen la República i ''tombar el règim del 78''. La concentració s'ha fet davant de seu de la Subdelegació del Govern espanyol. 

Jornada de mobilitzacions a les comarques gironines. 
La Intersindical-CSC convoca un acte unitari al migdia a Girona. Els CDR animen els activistes des de bon matí. L’ANC organitza una marxa lenta cap a Barcelona. 

Dos carrils tallats a l'AP-7 a Garrigàs per incendis a la via. 

Els Mossos desallotgen els manifestants que ocupaven l'AP-7 a Girona. Més d'un centenar d'antiavalots els han anat fent recular entre tensió. 

Molts talls en carreteres gironines per obra dels CDR. 

Un centenar de persones aïllen Verges tallant els quatre accessos al municipi. Els CDR també han encès pneumàtics i llençat branques de pins a la C-31 i la GI-623. 

El dejuni solidari dels treballadors de la UdG finalitza. 
Els organitzadors del moviment es mostren satisfets de la resposta de la gent. 

Pintades unionistes contra Torra a la façana de l'Ajuntament de Sarrià de Ter. 

L'alcalde denuncia que també han tallat el pal de bandera del passeig Capellades. 


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 21/12/2018   
Girona (Gironès, comtat de Girona).-    

vinyetaSegons un despatx de l’Agència Catalana de Notícies milers de persones s'han concentrat aquest divendres a partir de les sis de la tarda al davant de la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona, on s'ha viscut certa tensió provocada per la presència dels Mossos d'Esquadra, que han instal·lat tanques protectores davant l'edifici. Alguns dels manifestants han llançat ous, alguns dels quals amb pintura, als agents i una de les seves furgonetes. Tot seguit, una dona ha demanat a les persones que llançaven els ous que marxessin perquè la manifestació fos pacífica, i la marxa s'ha desplaçat cap la seu de la Delegació de la Generalitat a Girona, on s'han anat sumant manifestants i han arribat a ser milers. Finalment, els milers de persones s'han dirigit cap a la comissaria dels Mossos a Vistalegre.

A la delegació de la Generalitat, els manifestants han penjat pancartes en què es podia llegir 'Ni pactes ni renúncies, república ja', amb una foto de la reunió a la Moncloa entre el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Quim Torra. També, han fet una pintada: ‘República o dimissió’.

Puntualment a les sis de la tarda han arribat els primers manifestants convocats pel Comitè de Defensa de la República (CDR) davant de la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona. Centenars de persones han respost a la crida i ràpidament s'ha generat un episodi de tensió entre els manifestants i el cordó policial dels Mossos d'Esquadra. Des del públic han llançat ous i pintura als agents i a les furgonetes. Aleshores la capçalera de la manifestació ha decidit moure la protesta i ha posat direcció cap a la seu de la Delegació de la Generalitat a Girona, a pocs metres de la seu del govern espanyol.

Poc a poc, la manifestació ha guanyat pes i de camí a l'edifici de la Generalitat, s'ha arribat als milers de persones que cridaven en favor del desplegament de la República Catalana. Algunes proclames com “Ja n'hi ha prou d'esperar, República ja” o “Independència” han ressonat per l’avinguda Jaume I.

Una vegada davant de la seu gironina de la Generalitat, les i els membres del CDR han decidit fer una aturada. A la façana hi han enganxat dos cartells. En un s'hi veia el president espanyol Pedro Sánchez amb el català Quim Torra donant-se la mà. A sota, un missatge deia: 'Ni pactes, ni renúncies. República ja!'. Al costat també han pintat amb esprai a sobre del vidre 'República o dimissió'. 


Mobilització solidària a la comissaria de Vistalegre 

En acabar, l’organització ha decidit posar rumb fins a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Vistalegre. L'objectiu era esperar-se a la porta fins que deixessin anar a tots els detinguts arreu de Catalunya per les mobilitzacions de la jornada.

Una vegada han arribat al carrer del Carme, a pocs metres de la comissaria, el cordó policial els ha impedit seguir. Els Mossos d'Esquadra els han demanat que s'aturessin. En un principi alguns dels membres de la manifestació han llençat objectes a la policia de la Generalitat, fins que els antidisturbis han avisat per megafonia que si seguien llançant coses, actuarien. 


Pluja d'avions de paper 

Davant d'aquest avís, ràpidament la concentració ha començat a preparar avions de paper que han llançat als Mossos d'Esquadra. En un moment determinat, han estat prop de mig centenar d'avions de paper que han caigut a sobre del cordó policial. La policia ha repetit per megafonia que no llancessin més objectes i ha demanat als manifestants que deixessin "d'agredir als agents". L’organització ha optat per aixecar la convocatòria de manifestació. Dues hores després de l'inici de la protesta, el carrer del Carme quedava buit i els Mossos d'Esquadra anaven reduint el control de seguretat fins poder tornar a obrir al trànsit. 


La Prefectura del Pirineu Oriental recomana no viatjar al Principat de Catalunya 

Llegim al Diari de Girona que les autoritats dels Pirineus Orientals, a la Catalunya Nord, recomanen als ciutadans francesos que evitin moure's per les fronteres i viatjar al Principat de Catalunya. El diari rossellonès L'Indépendant posa de manifest que les autoritats franceses que, sobretot els vehicles pesats, s'abstinguin d'utilitzar les vies on s'estan portant a terme talls i protestes per part dels independentistes catalans i, a més, tenint en compte que en territori francès encara està actiu el moviment de les armilles grogues.

Per dissabte s'espera una gran mobilització per part d'aquest col·lectiu a l'A-9 al Voló (Albera, Rosselló, comtat de Rosselló).

Aquest matí també s'està portant a terme una acció des del Voló per part de les armilles grogues que s'estan desplaçant des d’El Portús (Albera, Vallespir, comtat de Vallespir) per la RD-900. Un centenar d’armilles grogues han marxat des de la frontera d’El Portús a les 12 del migdia arribant al peatge de l’autopista del Voló vers les cinc de la tarda. "En primer lloc, demanem els Referèndum d'Iniciativa Ciutadana (RIC) --indica l’armilla groga Ainesse, de 49 anys--. Això faria possible a la  ciutadania poder exercir el dret a la paraula". 


La UdG anul·la les classes de la tarda davant la participació dels estudiants en les mobilitzacions 

L’Agència Catalana de Notícies informa que la Universitat de Girona (UdG) ha anul·lat les classes de la tarda d'aquest divendres després del massiu seguiment dels estudiants a les mobilitzacions organitzades. En previsió d'aquesta situació de vaga republicana estudiantina, la majoria de professors ja havien avançat o posposat les classes. D'altra banda, el seguiment de la vaga per part dels professors ha estat mínima segons ha apuntat el Rectorat. Tot i així, alguns dels treballadors que han anat a treballar, han arribat tard pels talls de circulació que hi havia a les diferents carreteres gironines. D'altres treballadors no han pogut ni desplaçar-se fins a la Universitat. 


Un miler de concentrats al migdia a Girona reclamen la República i ''tombar el règim del 78'' 

L’Agència Catalana de Notícies informa que un miler de persones s'han concentrat aquest divendres a dos quarts d'una del migdia davant de la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona. L'acte s'havia convocat amb el lema 'Plantem-nos davant Sánchez!' des de la Intersindical-CSC amb motiu de les dues hores de vaga general comptava amb el suport de les entitats sobiranistes Girona Vota, el CDR Girona Salt, Crida per Girona i l'Assemblea de Treballadors per a la defensa de les institucions catalanes (ADIC-GIR) i també la CUP. Durant l'acte, també s'hi han sumat alguns dels participants al tall de l'AP-7 a la sortida de Sant Gregori (Gironès, comtat de Girona).

La protesta, que ha obligat a tallar el trànsit a l’avinguda Jaume I durant una hora i mitja, comptava amb dues pancartes on es podia llegir 'República catalana independència és llibertat' i 'Tombem el règim del 78' col·locades a pocs metres del cordó policials dels Mossos d'Esquadra a l'entrada de l'edifici.

Els portaveus de cadascuna de les entitats participants han llegit un manifest sobre els motius de la mobilització.

Des de l'Assemblea de Treballadors per a la defensa de les institucions catalanes (ADIC-GIR) han reclamat l'alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats i han recordat que avui fa un any de les "eleccions imposades" pel Govern espanyol. També s'han referit al "llarg any de mobilitzacions" per reclamar la república i han lamentat que, un any després, "la realitat està molt lluny" de les aspiracions independentistes. Malgrat tot, han expressat el compromís dels treballadors de l'assemblea per defensar les institucions fins aconseguir la república alhora que han denunciat les "amenaces" del Govern espanyol de tornar a aplicar un 155. "Què es pensen, que ens tornarem autonomistes?", es preguntava una de les portaveus.


Una nova vaga general "en l'horitzó" 

No hay texto alternativo automático disponible.Per la seva banda, el representant de la Intersindical-CSC ha subratllat les reivindicacions laborals i socials de l'acte per recuperar drets i aconseguir millors condicions com ara un salari mínim català de 1.200 euros. Ha acusat Sánchez d'haver "traït" els treballadors per no haver impulsar un canvi i ha emplaçat els manifestants a seguir manifestant-se i a plantejar-s’hi una nova vaga general "en l'horitzó". Durant el discurs, s'ha desplegat una pancarta de grans dimensions a una de les façanes properes demanant la llibertat dels presos polítics amb el lema 'Cap més dia a la presó'.

Des de Girona Vota s'ha reconegut els esforços d'aquest 21-D per aturar el país i "mantenir viva la flama" de la protesta. També s'ha referit a la "covardia" del govern espanyol per no assumir "la realitat" a Catalunya i mostrar una actitud "colonialista", tot posant l'exemple del canvi de nom de l'aeroport de Barcelona "de forma unilateral". D'altra banda, ha demanat que la gent segueixi sortint al carrer davant el futur "judici a la democràcia" que hi haurà l'any vinent amb els polítics catalans presos. "Aquest país no ha viscut una transició judicial i des de les protestes s'aconseguirà fer-la", ha dit.

Finalment, des del CDR Girona Salt s’ha reivindicat l'esperit de l'1-O tot dient que aquest divendres comença una nova "desobediència massiva" per "trencar el règim del 78" i aconseguir la república. Durant la protesta s'han cantat proclames com “fora les forces d'ocupació”, “llibertat presos polítics”, “ni Espanya ni França, Països Catalans”.  

Els motius dels assistents a la protesta 

L'acte d'aquest divendres ha concentrat persones de totes les edats i amb diferents motivacions. És el cas d'en Pere, un noi que ha explicat haver participat en els talls a l'AP-7 i que després ha vingut a la protesta al centre de Girona. Ha assegurat que es mantindrà actiu en les protestes per "reclamar la república i el socialisme", una demanda que també comparteix en Quim, un altre dels assistents que ha desitjat, a més, que els catalans "s'assemblessin més als francesos" a l'hora de convocar mobilitzacions ciutadanes.

Una altra de les concentrades, la Piua, ha admès que no s'esperava "haver de sortir al carrer aquest Nadal" després de les "eleccions il·legítimes" que es van fer l'any passat. 


La concentració s'ha traslladat als Jutjats 

A tres quarts de dues del migdia han demanat traslladar la concentració fins a les portes dels Jutjat de Girona com a senyal de protesta per les persones detingudes aquest matí en les manifestacions a Barcelona. Uns 700 manifestants s'han plantat davant de l'edifici durant un quart d'hora on també hi havia un cordó policial a les escales de l'entrada. No hi ha hagut incidències i s'ha animat les i els assistents a participar a la concentració que hi ha hagut aquesta tarda també davant de la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona. 


També a l’Escala 

També, a l’Escala (Baix Ter, Alt Empordà, comtat d’Empúries) entre les 12 del migdia i dos quarts d’una hi ha hagut una trobada simbòlica a la plaça de l’ajuntament i al mateix lloc, a les 8 del vespre, un acte per la llibertat dels presos polítics de la solidària Coral Groga, com cada divendres. Avui ha durat prop d’una hora, amb tres pancartes solidàries col·locades al centre de la plaça mentre la gent cantava fent un cercle.

Jornada de mobilitzacions a les comarques gironines

Llegim en la premsa convencional que a les comarques gironines viuen avui una jornada intensa de mobilitzacions de rebuig a l’Estat espanyol al carrer, carreteres i autopista. Per una banda, la Intersindical-CSC ha promocionat una vaga de dues hores, de 12:30 a 14:30 hores, i animava la població a participar en diverses accions arreu del territori. A Girona, ha animat una concentració davant la seu de la Subdelegació del Govern espanyol, a la qual també han donat suport la plataforma Girona Vota, el CDR Girona Salt, la CUP-Crida per Girona, Adic-Gir i altres.

Per la seva banda, el Comitè de Defensa de la República Girona Salt havia fet una triple convocatòria a la mobilització. Per una banda, havia convocat una primera concentració a les 6 del matí al pàrquing de la Copa de Girona i recomanava dur “el kit de l’activista”. El CDR donava una segona i tercera opció en el cas que la gent no hi pugui anar tan aviat: a les 12:30h i a les 18:00h davant la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona.

Per una altra banda, l’ANC proposava una marxa lenta cap a Barcelona. Els llocs de concentració eren Girona Nord (N-IIa, a Sant Julià de Ramis), a Girona Oest (a l’aparcament del costat de la Nestlé) i a Girona Sud (a l’aparcament del Viena), a  dos quarts de sis del matí. 


Dos carrils tallats a l'AP-7 a Garrigàs per incendis a la via 

Segons l’Agència Catalana de Notícies dos nous carrils hi ha hagut tallats a l'AP-7, a l’alçada del veïnat d’Ermedàs, a tocar de Garrigàs (Baix Fluvià, Alt Empordà, comtat d’Empúries), per incendis a la via. Cap a les quatre de la tarda, hi han aparegut dues fogueres amb sofàs, pneumàtics i matalassos que han obligat a restringir la circulació en aquest tram.

Aquesta barricada de foc ha afectat els vehicles que es dirigeixen a Girona i els Mossos desvien els conductors per l'únic carril que no està afectat per les flames. Els Mossos investiguen l'incident.

Durant aquest matí, hi ha hagut talls de circulació generalitzats a tota la demarcació, com ara a Verges (Baix Ter, Baix Empordà, comtat d’Empúries), un centenar de manifestants han tallat els quatre accessos al municipi, aixecant barricades. També s’ha tancat el pont de Torroella de Montgrí (Baix Ter, Baix Empordà, comtat d’Empúries). El més important, a l'AP-7, a l'altura de la sortida Oest de Girona, que s'ha allargat més de cinc hores. 


Els Mossos desallotgen els manifestants que ocupaven l'AP-7 a Girona 

Segons informa l’Agència Catalana de Notícies centenars de manifestants han tallat l'AP-7 a l'alçada de Girona durant més de cinc hores. El Comitè de Defensa de la República Girona Salt havia convocat a les sis del matí al pàrquing de la Copa per organitzar la protesta contra el consell de ministres que se celebrava a Barcelona.

Poc després de les set del matí, han tallat el trànsit a l'AP-7 prop de la sortida de Girona oest. Primer han interromput la circulació en sentit nord però, poc després, han envaït també el carril en sentit nord. S’han fet barricades amb pneumàtics, s’han encès fogueres en bidons i s’han desplegat pancartes on s'hi podia llegir 'Tombem el Règim del 78', 'Implementem la República' i '21-D Desbordem-los'. A més, també s’han fet dues grans pintades sobre l'asfalt. 


“Els Mossos també són forces d'ocupació” 

https://www.gerio.cat/imatges/noticies/mossos-autopista-girona-21d-2.jpgEls Mossos d'Esquadra, amb alguns efectius desplegats al lloc, han vigilat la protesta fins que poc després de les dotze del migdia han arribat una vintena de furgonetes amb un centenar d'efectius de l'ÀreaRegional de Recursos Operatius (ARRO). La consigna del CDR era evitar els enfrontaments amb els Mossos i no resistir-se al desallotjament. Així,  s’ha esperant l'arribada dels antiavalots darrere la barricada de pneumàtics, que han ruixat amb gasolina però no han tingut temps de calar-hi foc perquè els agents han saltat la línia immediatament. Aleshores, els Mossos han fet recular els activistes fins a situar-se fora de l'autopista, al voral i darrere les tanques.

La línia policial ha anat avançant en una línia per dispersar les i els manifestants. Durant aquest desallotjament hi ha hagut moments de tensió amb empentes policials i cops de porra dels agents cap a la gent. Les i els manifestants han cridat proclames com “No us mereixeu la senyera que porteu” o “Els Mossos també són forces d'ocupació”.

Finalment, el CDR ha donat per finalitzada la protesta a dos quarts d'una i han animat les i els manifestants a afegir-se a la mobilització convocada a la mateixa hora davant la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona. 


El cos dels Mossos on "el seu únic objectiu és defensar la unitat d'Espanya i el règim del 78" 

El CDR Girona Salt ha criticat, a través de les xarxes socials, l'actuació dels Mossos: "Avui, una vegada més, han demostrat que el seu únic objectiu és defensar la unitat d'Espanya i el règim del 78". I han advertit que la fi del tall de l'AP-7 no posa punt final a les mobilitzacions. "Avui els carrers de Girona criden desobediència", exposen.

Tan bon punt els Mossos han desallotjat l'AP-7 els operaris han començat a treballar per retirar els obstacles de la calçada i apartar les tanques vinclades pels manifestants. Pocs minuts després s'ha reprès la circulació. A aquesta hora ja no hi havia camions ni vehicles atrapats pel tall de carretera perquè els Mossos els han fet recular per buscar vies alternatives per continuar la marxa. 


Molts talls en carreteres gironines per obra dels CDR 

https://www.gerio.cat/imatges/noticies/tall-autopista-ap7-girona-21d-1.jpgAlmenys sis talls en carreteres gironines des de les sis de la matinada fins al migdia en diversos punts per obra dels Comitès de Defensa de la República (CDR).

L'AP-7 a Girona Oest en sentit nord, a Sarrià de Ter (Baix Ter, Gironès, comtat de Girona); la C-66 a Celrà (Baix Ter, Gironès, comtat de Girona); la C-31 a Pals, al pont de Torroella de Montgrí (Baix Ter, Baix Empordà, comtat d’Empúries); la C-35 a Santa Coloma de Farners (les Guilleries, la Selva, comtat de Girona); la cruïlla de carreteres a la població de Verges. 


Els CDR demanen que la gent se sumi als talls de carreteres 

Simultàniament, centenars de persones convocades pel CDR Girona Salt protagonitzaven el tall de l'AP-7 des poc després de les set del matí bloqueja la calçada de l'autopista a Girona. Les i els manifestants han fet barricades amb pneumàtics, han vinclat les tanques de protecció i han encès fogueres i posat fogons per resistir durant hores. A més, amb pintura blanca, han pintat damunt l'asfalt la consigna 'Ingovernables'. Efectius dels Mossos d'Esquadra, que controlen la mobilització, han donat l'opció als conductors --sobretot, dels tràilers-- de donar mitja volta i sortir de l'autopista.

A través de les xarxes socials, els CDR havien demanat a la gent que se sumi als talls de carreteres i de la via del tren que hi ha a la demarcació per fer més força. 


Avui amb armilles reflectant grogues 

El CDR Girona Salt havien convocat a les sis del matí al pàrquing de la Copa per organitzar la protesta contra el consell de ministres que se celebrava a Barcelona aquest matí. Sense desvetllar allà on anaven, ja havien demanat a través de xarxes socials que les i els activistes que hi anessin portessin un kit de l'activista. Entre d'altres, demanaven vestir roba negra, portar gorra del mateix color, armilla reflectant groga, fulard o mocador, menjar i aigua.

Des d'allà, la comitiva de cotxe ha sortit en direcció al polígon que dona accés a l'entrada de Girona Oest de l'autopista AP-7 (la que hi ha al costat de la Nestlé). Les i els manifestants han aparcat els vehicles i, caminant per un camí, han arribat fins al costat del pont de Taialà. Allà han aplegat pneumàtics al voral de l'autopista i, quan s'ha donat la consigna, han envaït la calçada i han fet una barricada amb ells.

Inicialment, el tall s'ha fet en sentit nord. Eren poc després de les set del matí. Poc després, però, els manifestants han envaït també el carril contrari de l'AP-7 i també l'han tallat. A més, han vinclat algunes de les tanques de protecció i les han entravessades al mig de la calçada.

Les i els activistes del CDR han desplegat tres pancartes on es llegeix 'Tombem el Règim del 78', 'Implementem la República' i '21-D Desbordem-los'. Després, han continuat organitzant-se encenent fogueres amb bidons i han pintat damunt l'asfalt, amb lletres grans, la consigna 'Ingovernables'.

Les i els manifestants estaven aplegats en grups al llarg del tram de l'AP-7 que estava tallat. Han començat a fer xocolata desfeta i també han portat queviures (com ous i arròs).

Els Mossos d'Esquadra, que tenien alguns efectius desplegats al lloc, vigilaven la protesta. Quan van intentar parlar amb algú del CDR no ha aparegut cap interlocutor. La protesta ha atrapat alguns conductors --sobretot tràilers-- però a pocs metres d'allà on hi havia el tall en quedaven una desena. La resta de camions i vehicles havien pogut girar cua i marxar de l'autopista per la sortida anterior (la de Girona Oest). 


"S'ha de respectar perquè és per a una bona causa" 

Entre els camioners que encara hi havia aturats s'hi troba en Jaume Gonzalo. Ell venia de Barcelona i tornava cap a casa. El seu destí era Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú) però no hi havia arribat perquè s'ha vist atrapat pel tall del CDR. Ha decidit quedar-se dins la cabina i no girar cua perquè, com que hi ha altres carreteres tallades, no té sentit "buscar una via alternativa". "Més val esperar aquí", ha dit. Gonzalo també assegura que la protesta "s'ha de respectar" perquè és "per a una bona causa".

Aleshores, a  més de Girona, l'AP-7 també estava tallada a Sils (la Selva, comtat de Girona). A les nou del matí, a la demarcació gironina les protestes contra el consell de ministres també afectaven la C-31 a Pals, Torroella de Montgrí i Verges (Baix Empordà), la C-65 a Llambilles (Gironès, comtat de Girona), la C-66 a Celrà (Gironès), la GI-623 a Saus, Camallera i Llampaies (Baix Fluvià, Alt Empordà, comtat d’Empúries), la GI-634 a Verges i l'N-II a Sarrià de Ter (Baix Ter, Gironès, comtat de Girona), Medinyà (Baix Ter, Gironès, comtat de Girona) i Bàscara (Baix Fluvià, Alt Empordà, comtat de Besalú).

A través de les xarxes socials, els CDR han demanat a la gent que se sumi als talls que tingui més propers per fer més força. 


Un centenar de persones aïllen Verges tallant els quatre accessos al municipi 

L’Agència Catalana de Notícies informa que un centenar de persones han tallat a les sis del matí els quatre accessos a Verges i han aïllat completament el municipi. Les i els concentrats han instal·lat cintes a les entrades de la rotonda impedint el pas de vehicles. També han organitzat un esmorzar popular amb pa i carn a la brasa.

La previsió era que la protesta s'allargués almenys fins al migdia, quan alguns dels manifestants tenen previst desplaçar-se fins a Barcelona per unir-se a les mobilitzacions que hi ha convocades. Finalment s'ha permès la circulació dels vehicles poc després de les onze del matí. 


Crema de pneumàtics i troncs a la via 

Les protestes també han provocat talls puntuals a les principals vies d'accés a l'Alt Empordà però també a les carreteres secundàries. Des de primera hora del matí, els CDR han tallat l'N-II a Figueres, en els dos sentits, cremant pneumàtics i poc després, pels volts de dos quarts de set, han actuat a Bàscara, on també han encès pneumàtics i bales de palla.

Una de les vies més afectades, però, ha estat la C-31. En el marc de les protestes convocades en motiu del 21-D, han llençat troncs a la via i, fins i tot, neveres i congeladors.

A la Gi-623, entre Ventalló (Baix Fluvià, Alt Empordà, comtat d’Empúries) i Valldavià (Vilopriu, Terraprim, Baix Fluvià, Baix Empordà, comtat d’Empúries), a més, han tirat oli a la carretera.

A més, s'han fet marxes lentes a la rotonda d'accés a l'AP-7 a Figueres i en alguns trams de l'N-II


El dejuni solidari dels treballadors de la UdG finalitza 

Segons un despatx de l’Agència Catalana de Notícies fins a una trentena de persones han participat en els set dies de dejuni solidari de la Universitat de Girona (UdG). El dijous 13 de desembre va arrencar aquesta protesta de la mà de quinze professors, investigadors i treballadors de la universitat. Ahir dijous 20 de desembre, set dies més tard, es va finalitzar el dejuni doblant el nombre de participants inicials.

El requisit per unir-se en aquesta protesta era comprometre's a un mínim de dos dies en dejuni.

Els impulsors s'han mostrat satisfets de la resposta i del ressò de la comunitat educativa. A més, un dels participants, Carles Serra, ha destacat que aquesta setmana li ha recordat a "alguns moments com l'1 d'octubre o la via catalana" en què s'han trobat amb "persones molt diferents, però amb una voluntat comuna". 


Pintades unionistes contra Torra a la façana de l'Ajuntament de Sarrià de Ter 
Segons l’Agència Catalana de Notícies la població de Sarrià de Ter s'ha despertat aquest divendres al matí amb pintades unionistes en contra el republicanisme i del president de la Generalitat, Quim Torra, a la façana de l'ajuntament. Entre elles, s'hi poden veure esvàstiques dirigides al republicanisme català i llegir escrits com ‘Feixistes’ o ‘Torra al Trullo’. L'alcalde, Narcís Fajula (ERC), ha denunciat els fets a través de les xarxes socials assegurant que "després som nosaltres els intolerants, vergonya!". Fajula ha denunciat, a més, que els autors de les pintades també han tallat el pal de bandera que hi havia al passeig Capellades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada