El 15,9% de l'alumnat de 3r i 4t d'ESO, de Batxillerat i de cicles formatius de Girona fan vaga.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 14/11/2018
Girona (Gironès, comtat de Girona).-
Segons un
despatx de l’Agència
Catalana de Notícies el 15,93% dels alumnes de 3r i 4t d'ESO, de 1r i
2n de Batxillerat i dels cicles de Formació Professional de grau mitjà i
superior de les comarques gironines han seguit la vaga convocada aquest
dimecres pel
Sindicat d'Estudiants, segons dades facilitades pel Departament
d'Ensenyament. L'objectiu era protestar contra el masclisme i per
reclamar una educació sexual inclusiva al sistema educatiu.
A
Girona, la manifestació convocada al migdia per donar ressò de la vaga
no va tenir una gran participació.
En canvi, a Barcelona centenars d'estudiants s'han manifestat contra el
masclisme i a favor d'una educació sexual inclusiva, en llibertat i
feminista. Durant la marxa, els participants han cridat missatges per
eradicar les actituds i les violències masclistes
de les aules i de la societat, com «Els carrers seran feministes»,
«Sense les dones no hi ha revolució», «Jutges, fiscals, també són
culpables» i «Tranquil·la, germana, aquí hi ha la teva 'manada'». La
mobilització ha estat convocada pel Sindicat d'Estudiants
en l'àmbit estatal, que ha cridat a la vaga a l'ESO i a la universitat.
El
sindicat reclama una assignatura específica sobre educació sexual que
eduqui contra el sexisme.
Segons la Guàrdia Urbana de Barcelona, 1.500 persones han participat a
la manifestació, que ha començat a la plaça d'Universitat i ha acabat a
la plaça de Sant Jaume.
El seguiment
A
la tarda, el Departament d'Ensenyament ha informat de la participació
de l'alumnat en l'aturada.
Al Consorci d'Educació de Barcelona ho ha fet un 10,17%; al Baix
Llobregat, un 58,51%; a la Catalunya central, un 26,63%; a Girona, un
15,93%; a Lleida, un 29,40%; al Maresme i el Vallès Oriental, un 34,26%;
a Tarragona, un 3,36%; i a les Terres de l'Ebre,
un 54,37%.
Per
la seva banda, el conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, va
considerar que «no cal una assignatura»
específica sinó «que la consciència del professorat a través del
projecte educatiu digui com, quan on, en quin moment concret i de quina
manera es fa aquest tipus de formació». El conseller ha fet aquestes
consideracions durant la presentació del programa
eduCAC d'alfabetització mediàtica per als centres educatius.
El
conseller ha explicat que «avui en dia molts dels centres educatius ja
no estructuren el seu ensenyament
des de la concepció clàssica de l'assignatura, sinó des de treballs per
projectes, conjunts, transversals, i en aquest plantejament diversos hi
ha tot un tipus d'ensenyaments que van més enllà del currículum».
Finalment,
Bargalló ha exposat que «és evident que avui en dia a un institut al
nostre país li és
molt difícil passar els quatre anys de secundària i dos de batxillerat
sense fer referència a la formació sexual de les persones en
creixement». Per això, ha reivindicat que cal formar els alumnes «per a
ser ciutadans, i la sexualitat també forma part de ser
ciutadans».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada