Manifestació sindical a l'estació SNCF de Cervera de la Marenda |
Nota de premsa conjunta de
Defensem el Tren de l’Empordà i de l’Associació
d’Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou.
“No hi ha dubte que en la propera
Festa del Tren de Llançà del 10 de novembre caldrà tractar, entre moltes
altres qüestions, aquesta veritable “xacra” producte de la manca de voluntat política i de sensibilitat social de la
RENFE i la
SNCF”.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/09/2018
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de
Peralada).-
En un comunicat que envia com a nota conjunta les entitats
Defensem el Tren de l’Empordà i de l’Associació
d’Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou s’afirma “que el
tercermundisme de les interconnexions Portbou - Cervera de la Marenda és
antieconòmic i fa molt de mal al territori, principalment entre
Figueres i Perpinyà, però
també entre Narbona/Montpeller/Tolosa i Girona - Barcelona.
Des de l’Associació
Defensem el Tren de l’Empordà i l’Associació
d’Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou volem expressar la nostra
màxima indignació amb l’estat lamentable de les interconnexions entre
Portbou i Cervera de la Marenda i, sobretot, que les dues companyies
responsables,
RENFE i la
SNCF, no intentin parlar, dialogar i trobar solucionar favorables a
la gent i el territori. La situació no pot continuar amb aquesta
degradació de la mobilitat sostenible tan accentuada. Fa la sensació que
encara estem al segle XIX. Fins a 8 trens diaris
de la SNCF inclòs el tren nocturn, es neguen poder arribar fins a
Portbou i els passatgers a creuar la frontera amb Portbou, així mateix
els 7 trens de la
RENFE que arriben a Cervera tampoc poden
ser aprofitats pels passatgers en el seu retorn cap a Portbou. No hi ha dubtes que
aquestes disfuncions, que esdevenen veritables atzagaiades ferroviàries, estan
vulnerant les lleis de la UE i, sobretot, el Tractat de Schengen.
És
denigrant que l’Estat espanyol i l’Estat francès, per mandra
institucional i manca de diàleg continuïn
violant les lleis de la UE i facin un mal terrible al territori del
Rosselló i la comarques gironines. És decebedor i intolerable que no és
vulgui trobar una fórmula
per solucionar aquesta qüestió social, per damunt de tot. No hi ha dubte que en la propera
Festa del Tren de Llançà del 10 de novembre caldrà tractar, entre moltes
altres qüestions, aquesta veritable “xacra” producte de la manca de voluntat política i de sensibilitat social de la
RENFE i la
SNCF.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada