dijous, 27 de setembre del 2018

Interconnexions Portbou - Cervera de la Marenda i tercermundisme

Manifestation sur le site SNCF de Cerbere
Manifestació sindical a l'estació SNCF de Cervera de la Marenda
Nota de premsa conjunta de Defensem el Tren de l’Empordà i de l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou
“No hi ha dubte que en la propera Festa del Tren de Llançà del 10 de novembre caldrà tractar, entre moltes  altres qüestions, aquesta veritable “xacra” producte de la manca de voluntat política i de sensibilitat social de la RENFE i la SNCF”. 



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/09/2018   
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada).-   

En un comunicat que envia com a nota conjunta les entitats Defensem el Tren de l’Empordà i de l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou s’afirma “que el tercermundisme de les interconnexions Portbou - Cervera de la Marenda és antieconòmic i fa molt de mal al territori, principalment entre Figueres i Perpinyà, però també entre Narbona/Montpeller/Tolosa i Girona - Barcelona.
Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà i l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou volem expressar la nostra màxima indignació amb l’estat lamentable de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda i, sobretot, que les dues companyies responsables, RENFE i la SNCF, no intentin parlar, dialogar i trobar solucionar favorables a la gent i el territori. La situació no pot continuar amb aquesta degradació de la mobilitat sostenible tan accentuada. Fa la sensació que encara estem al segle XIX. Fins a 8 trens diaris de la SNCF inclòs el tren nocturn, es neguen poder arribar fins a Portbou i els passatgers a creuar la frontera amb Portbou, així mateix els 7 trens de la RENFE que arriben a Cervera tampoc poden  ser aprofitats pels passatgers en el seu retorn cap a Portbou. No hi ha dubtes que  aquestes disfuncions, que esdevenen veritables atzagaiades ferroviàries, estan  vulnerant les lleis de la UE i, sobretot, el Tractat de Schengen.
És denigrant que l’Estat espanyol i l’Estat francès, per mandra institucional i manca de diàleg continuïn violant les lleis de la UE i facin un mal terrible al territori del Rosselló i la comarques gironines. És decebedor i intolerable que no és vulgui trobar una fórmula  per solucionar aquesta qüestió social, per damunt de tot. No hi ha dubte que en la propera Festa del Tren de Llançà del 10 de novembre caldrà tractar, entre moltes  altres qüestions, aquesta veritable “xacra” producte de la manca de voluntat política i de sensibilitat social de la RENFE i la SNCF.” 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada