dimarts, 24 de juliol del 2018

SFF-CGT iniciarà un període d’aturades a Adif i Renfe a partir del 27 de juliol

Les aturades laborals seran de 0:00 a 2:00h, de 7:00 a 9:00h i de 16:00 a 18:00h.  
S’anuncia que es mantindran fins el desembre si el Ministeri de Foment no ofereix solucions al sector i als seus treballadors. 

  
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 24/07/2018   
Girona (Gironès, comtat de Girona).-   

Segons les agències SFF-CGT iniciarà un període d’aturades parcials a Adif i Renfe a partir del 27 de juliol, mobilitzacions que s’anuncia es mantindran fins al desembre en el cas que el Ministeri de Foment del Govern espanyol i les seves empreses no ofereixin solucions als problemes en es que troben els seus treballadors i el sector. Les aturades laborals seran  de 0:00 a 2:00h, de 7:00 a 9:00h i de 16:00 a 18:00h.
En aquest sentit, el Ple de les secciones sindicals del SFF de la CGT va aprovar el començament d’un Pla de Treball ambiciós, amb l’objectiu rescatar els drets perduts i resoldre els problemes als que s’enfronta el sector ferroviari a l’Estat espanyol.
En un comunicat, SFF-CGT assegura que aquestes mobilitzacions s’estendran en el cas que les empreses esmentades i el Ministeri de Fomento segueixen enrocades en la seva posició d’intransigència. No obstant, SFF-CGT exposa que el sindicat s’obre a la negociació per evitar la confrontació que suposa la convocatòria d’aturades parcials i totals, però reclama resultats tangibles vers els treballadors per mantenir la pau social. "Milers de ferroviaris i ferroviàries arrastrem la mateixa problemàtica durant anys, sense que la negociació en els camins naturals hagi aconseguit resultats positius", ha subratllat SFF-CGT.

Es denuncia la situació del sector  
Per mitjà d’aquestes aturades, SFF-CGT demanarà solucions davant la pèrdua de poder adquisitiu; la externalització de serveis; la manca d’un pla de recursos humans que comporta la falta de personal; la manca de concreció de les OSP i la inexistència de un contracte programa entre el Ministeri de Foment i Renfe.
Tanmateix, es denuncia la situació caòtica de Renfe Mercaderies; l’incompliment dels acords de desconvocatòria de la vaga revista pel 6 de octubre de 2017; la maca d’impuls en el procés de Jubilació Parcial en el Grup Renfe; o la manca d’un Pla de Viabilitat de Renfe Manteniment i Fabricació.  
També es considera que la manca una aposta seriosa per crear un holding d’empreses Adif-Renfe --como hi ha a l’Alemanya i a França-- es una situació incoherent si es vol tenir força davant la liberalització del ferrocarril. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada