S’anuncia que es mantindran fins el desembre si el Ministeri de Foment no ofereix solucions al sector
i als seus treballadors.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 24/07/2018
Girona (Gironès, comtat de Girona).-
Segons les agències
SFF-CGT iniciarà un període d’aturades parcials a
Adif i
Renfe a partir del 27 de juliol, mobilitzacions que s’anuncia es
mantindran fins al desembre en el cas que el Ministeri de Foment del
Govern espanyol i les seves empreses no ofereixin solucions als
problemes en es que troben els seus treballadors i el sector.
Les aturades laborals seran de 0:00 a 2:00h, de 7:00 a 9:00h i de 16:00 a 18:00h.
En aquest sentit, el Ple de les secciones sindicals del
SFF de la
CGT va aprovar el començament d’un Pla de Treball ambiciós,
amb l’objectiu rescatar els drets perduts i resoldre els problemes als
que s’enfronta el sector ferroviari a l’Estat espanyol.
En un comunicat,
SFF-CGT assegura que aquestes mobilitzacions s’estendran en el
cas que les empreses esmentades i el Ministeri de Fomento segueixen
enrocades en la seva posició d’intransigència. No obstant,
SFF-CGT exposa que el sindicat s’obre a la negociació per evitar
la confrontació que suposa la convocatòria d’aturades parcials i totals,
però reclama resultats tangibles vers els treballadors per mantenir la
pau social.
"Milers de ferroviaris i ferroviàries arrastrem la mateixa problemàtica
durant anys, sense que la negociació en els camins naturals hagi
aconseguit resultats positius", ha subratllat
SFF-CGT.
Es denuncia la situació del sector
Per mitjà d’aquestes aturades,
SFF-CGT demanarà solucions davant la pèrdua de poder adquisitiu;
la externalització de serveis; la manca d’un pla de recursos humans que
comporta la falta de personal; la manca de concreció de les
OSP i la inexistència de un contracte programa entre el
Ministeri de Foment i Renfe.
Tanmateix, es denuncia la situació caòtica de
Renfe Mercaderies; l’incompliment dels acords de desconvocatòria
de la vaga revista pel 6 de octubre de 2017; la maca d’impuls en el
procés de Jubilació Parcial en el
Grup Renfe; o la manca d’un
Pla de Viabilitat de Renfe Manteniment i Fabricació.
També es considera que la manca una aposta seriosa per crear un holding d’empreses
Adif-Renfe --como hi ha a l’Alemanya i a França-- es una situació
incoherent si es vol tenir força davant la liberalització del
ferrocarril.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada