TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 26/07/2018
Girona (Gironès, comtat de Girona).-
Segons un despatx de l’agència
EFE la companyia
Renfe ha cancel·lat 161 trens amb motiu de la vaga convocada pel
SFF-CGT per demà divendres, dels quals 115 pertanyen al servei de
mitja distància i els 46 restants al d'alta velocitat i llarga
distància, segons ha informat l'operador ferroviari.
El
Ministeri de Foment del Govern espanyol va decretar ahir dimecres els
serveis mínims per a la
vaga. En concret, per als diversos nuclis de Rodalies, els serveis
essencials s'han xifrat en un percentatge màxim del 75% de les
circulacions en hora punta i un 50% del servei habitual la resta del
dia, segons ha subratllat
Renfe en un comunicat.
En mitja distància circularà el 64% dels trens i en alta velocitat/llarga distància, el 78%. La convocatòria
afecta dues hores per torn, en períodes horaris de 00:00h a 2:00h, de 7:00h a 9:00h i de 16:00h a 18:00h.
El
decret de serveis mínims inclou tots els trens de mitja distància i
au/llarga distància que sí
circularan amb normalitat aquest dia en el seu horari habitual. També
els mínims estipulats per als diversos departaments de l'empresa que
tenen relació amb el servei, com a comercial, taquilles o informació, en
els quals es determinarà el personal mínim necessari
per assegurar el servei essencial.
Encara que les aturades laborals ferroviàries d'aquest divendres no s'estendran a l'agost,
SFF-CGT no descarta reprendre-les a partir de setembre si no arriba a un acord amb les companyies dependents del
Ministeri de Foment.
SFF-CGT
demana solucions a la pèrdua de poder adquisitiu; l'externalizació de
serveis; l'absència d'un pla de recursos humans que comporta la falta de
personal; la falta de concreció de les
OSP; la inexistència d'un contracte programa entre Ministeri de Foment i
Renfe i advoca per un holding entre
Adif i Renfe.
SFF-CGT
denuncia la situació caòtica de Renfe Mercaderies, l'incompliment dels acords de desconvocatoria de vaga del 6 d'octubre de 2017, la falta d'impuls en el procés de
Jubilació Parcial dins del
Grup Renfe, com també l'absència d'un
Pla de Viabilitat de Renfe Manteniment i Fabricació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada