L'últim control es va fer a Tossa de Mar amb l'objectiu d'identificar les empreses que organitzen
rutes destinades a ciutadans estrangers
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 27/04/2018
Tossa de Mar/Lloret de Mar i Blanes (La Selva
Marítima, comtat
de Girona).-
Llegim en la premsa convencional comarcal que identificar i
sancionar les empreses que organitzen rutes de motocicletes en espais
naturals protegits de la Selva Marítima. Amb aquest objectiu, i de
manera coordinada, els serveis d'emergències de
la Costa Brava Sud estan portant a terme una sèrie de controls als
termes municipals de Lloret de Mar, Blanes i Tossa de Mar, que ja han
causat les crítiques d'alguns practicants d'aquesta disciplina.
La
iniciativa va sorgir en una de les reunions que fan periòdicament els
serveis d'emergències d'aquesta
zona i arran dels requeriments rebuts dels ajuntaments i de propietaris
privats perquè es realitzessin actuacions en aquest sentit. «S'ha
detectat un augment considerable de la utilització del medi natural per
part de les motos, sobretot d'enduro», va explicar
ahir el cap de la policia local de Tossa de Mar (la Selva marítima,
comtat de Girona), Josep Sánchez, on fa uns dies, s'hi va fer l'últim
dels controls juntament amb els Agents Rurals.
«Aquests
controls no tenen un objectiu recaptatori com diuen alguns sinó que
són, sobretot, informatius»,
va recalcar Sánchez, qui va especificar també que el principal problema
no són «els dos amics que surten a fer enduro el diumenge», sinó els
grups organitzats que fan rutes en espais protegits o privats i que ho
converteixen en una activitat econòmica. «La
majoria dels seus clients són estrangers, i és molt difícil que quan
aixeques una acta tingui alguna repercussió», va lamentar el cap de la
policia local tossenca.
En
aquest sentit, Sánchez va remarcar que la regulació que hi ha
actualment dona protecció al medi
natural i a la propietat privada però no als practicants d'aquesta
disciplina esportiva. «Som conscients que és necessari reivindicar una
regulació per poder dur a terme aquesta pràctica en condicions i
garanties i evitar fer un ús incorrecte de l'espai»,
va afegir Sánchez, qui va ressaltar que tot i això, els esportistes han
d'entendre que «el bosc té propietaris i no es pot passar i fer allò
que es vol».
A
Tossa de Mar, el control va acabar amb dos avisos mentre que a Lloret
de Mar, els Agents Rurals
van denunciar, el 13 de febrer, onze motoristes que circulaven amb
motocicletes de trial per un corriol només apte per a vianants per la
zona lloretenca del Massís de Cadiretes-l'Ardenya, una zona la major
part de la qual, és considerada
Espai d'Interès Natural (PEIN).
Crítiques a les xarxes socials
Aquests
controls, ja han aixecat crítiques a les xarxes socials. Alguns usuaris
defensen que els
motoristes que fan enduro són els «més amants dels animals i de la
natura» i que tot i que entenen la tasca de conscienciació que es vol
fer, reivindiquen que són esportistes i que no se'ls posi a tots «al
mateix sac».
D'altres
són més contundents i asseguren que aquesta actuació és una «vergonya» i
que darrere de
tot plegat hi ha «un afany recaptatori». A més, especifiquen que no són
«delinqüents» i demanen que no se'ls tracti com a «criminals». «Més
regulació i menys posar multes», assegura un altre persona a través del
Facebook.
Campionat d'Espanya
D'altra banda, Tossa de Mar acollirà, el pròxim 6 i 7 d'octubre, el
Campionat d'Espanya d'Enduro que organitza la
Real Federació Motociclista Espanyola (RFME). Aquesta localitat
selvatana ja acull, anualment, una de les proves del campionat de
Catalunya. En aquest sentit, el cap de la policia local va especificar
que per organitzar
aquests esdeveniments es demana permís als propietaris privats per
poder passar pels seus terrenys, al Departament de Medi Ambient de la
Generalitat i a l'Ajuntament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada