dimecres, 31 de gener del 2018

Denuncien que Serveis Socials de l’Ajuntament de Figueres i Càritas Diocesana ha desatès una família en vulnerabilitat

Membres de la Taula Energètica i l´Habitatge de Figueres
Membres de la Taula Energètica i l´Habitatge de Figueres.
La Taula assegura que no les hi havien posat vacunes a l'Hospital de Figueres per no estar empadronats.  
La Taula Energètica i d'Habitatge alerta que es va negar l'atenció a uns pares i al seu nadó perquè no estaven empadronats a la ciutat.  
El Síndic de Greuges ha sol·licitat un informe a l'Ajuntament figuerenc , però encara no n'han obtingut resposta.  

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 31/01/2018   
Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú).-   

Llegim en la premsa convencional comarcal que la Taula Energètica i d'Habitatge de Figueres ha denunciat la «indiferència escandalosa» de l'Ajuntament de Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú) «davant la pobresa dels seus ciutadans». La Taula ha alertat del cas d'una família amb un nadó de 16 mesos en situació de vulnerabilitat a qui Serveis Socials de l’Ajuntament figuerenc i Càritas Diocesana els negà l'atenció en no estar empadronats a la ciutat.
La Taula ja va posar en coneixement de l'Ajuntament de Figueres de la situació de la família el passat mes de novembre entrant per registre diverses instàncies on es recollia la necessitat d'accedir aliments, roba i vacunes per a la criatura i s'hi sol·licitava el seu empadronament.

La Taula assegura que no les hi havien posat vacunes a l'Hospital de Figueres per no estar empadronats 
La Taula assegura que no les hi havien posat a l'Hospital de Figueres per no estar empadronats i que la situació es va repetir amb Serveis Socials i Càritas Diocesana, que també els haurien negat l'ajuda en no estar donats d'alta en el padró municipal.
Segons la Taula, la família està en un estat de «màxima vulnerabilitat social i econòmica» i necessiten que l'administració «els doni suport i que no deixi un infant sense servei mèdic i sense les necessitats bàsiques cobertes». La família viu en una habitació «d'una senyora que els ha fet aquest favor».

«Incompliment de la llei»
Des de la Taula de Figueres, Rosa Maria Chia explica que el bebè finalment ja ha estat vacunat i que la família rep menjar de Càritas Diocesana, però se'ls hauria tornat a negar l'empadronament «per la qual cosa es queden sense targeta sanitària i els impedeix tenir accés a un seguiment mèdic».
Així, la Taula d'Habitatge denuncia que l'administració incompleix la normativa vigent en matèria d'empadronament i on es recull que «es pugui recórrer a un domicili fictici en els casos en què una persona sense sostre resideixi habitualment en el municipi i sigui conegut pels serveis socials corresponents».
Sol·liciten que «compleixin amb la llei i empadronin aquesta família i li donin tot el suport i empara necessari perquè puguin accedir a tots els serveis bàsics per viure en dignitat».
Davant d'aquesta situació, la Taula va posar el cas en coneixement del Síndic de Greuges, que va contactar amb la família i va requerir un informe a l'Ajuntament de Figueres.
Però un cop passat el termini de temps legal per respondre el requeriment, el Síndic de Greuges no ha rebut resposta de l'administració. El Síndic ha reiterat la sol·licitud de manera urgent «tot recordant-li el deure de facilitar-la». 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada