dijous, 7 de desembre del 2017

Necessitat urgent d’unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera de la Marenda, a l’Albera marítima fronterera

En defensa de les interconnexions ferroviàries vitals entre Portbou i Cervera de la Marenda  




TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 07/12/2017  
(Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada).-  

Segons Josep M. Loste Romero, defensor des de Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada) del tren convencional, “el tren de nit de París/Cervera/Portbou es pot recuperar. Així m’ho han fet saber diversos mitjans de la Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions socials dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori el Govern francès es vol replantejar suprimir el tren París-Cervera-Portbou. En aquest cas, les  fortes mobilitzacions unitàries haurien donat el seus fruits. Caldria que al Sud, a la Catalunya/Principat --especialment a les comarques gironines-- es formi  un gran aplec reivindicatiu i mobilitzador a favor del tren convencional i uns interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda dignes.
El Govern francès i la SNCF vol aturar la supressió d’aquest tren nocturn París/Cervera/Portbou . Ara el problema és que aquest tren París sembla que no arribaria fins a Portbou, es quedaria a Cervera i destrossaria, encara més, les interconnexions vitals entre Portbou i Cervera de la Marenda. Ara, caldria proposar  una alternativa clara, vàlida i que no costa diners. Què els dos primers trens que arriben a Portbou al matí, el MD de les 6:15 (que va sense viatgers i surt de Portbou cap a Barcelona a les 6:23) i el Regional que arriba a les 7:26 arribessin fins a Cervera, i que els dos primers trens de la SNCF que arriben a Cervera, allarguessin el  seu tram fins a Portbou. Amb aquesta senzilla operació seria possible que una persona de la Catalunya Nord pogués anar a treballar o a estudiar a Figueres o a Girona i una persona del Gironès o l’Alt Empordà  pogués fer una normal activitat diària amb transport públic fins a Perpinyà o més al nord. Per aquesta raó cal endegar una campanya massiva de cartes i articles a la  premsa en paper, i d’escrits a les xarxes socials en català, castellà i francès a favor del tren convencional  transfronterer i, sobretot, a favor d'una millora radical de les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda.
En síntesi, ara és el moment més oportú de mobilitzar els sindicats, la patronal, els parlamentaris gironins, els alcaldes i representants municipals, la Diputació de Girona, els consells comarcals, el teixit social i comercial i totes les associacions a favor del ferrocarril convencional, per tal de fer possible una gran campanya a la premsa de paper i a les xarxes socials a favor de la línia del tren convencional del sentit comú. Del  tren convencional Perpinyà/Cervera/Portbou/Figueres/Girona. El tren social, vital bàsic i territorial per excel·lència.” 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada