dissabte, 14 d’octubre del 2017

Les entitats veïnals de Girona veuen inacceptables les obres d'ADIF a la nit

Protesta contra la externalización de venta de billetes en Adif GironaLa Federació d’Associacions de Veïns de la ciutat exigeix que el treball sorollós es faci de dia, reclama que no se superin els decibels i que l’obra s’estructuri per fases  


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 14/10/2017 
Girona (Gironès, comtat de Girona).- 

Llegim en la premsa confidencial gironina que la Federació d'Associacions de Veïns de Girona ha criticat durament les obres sorolloses d'Adif a les andanes del tren convencional que han provocat les queixes veïnals perquè es fan, fins i tot, de nit. En un comunicat, la Federació es queixa que ADIF «en cap moment s'ha dirigit, a les entitats i veïns de sant Narcís ni a la d'Eixample a fi de informa-les dels treballs que volen fer durant les nits». Lamenta que l’empresa només «demani disculpes per les molèsties que admet que estan provocant, però que segons ells s'han de fer les 24 hores del dia». «Trobem inacceptable que a l'any 2017 es facin aquestes obres sorolloses durant la nit, i exigim que les obres sorolloses es facin durant el dia, perquè a la nit es per descansar», recorda la Federació veïnal.
La Federació d’Associacions de Veïns considera que les obres previstes, que han de durar sis mesos, són «positives» perquè milloren l’accessibilitat a l’estació. No obstant, deixen clar que: «s'han de complir les normatives acústiques de la ciutat, que mana el codi tècnic, vigent». En aquest sentit, la Federació apunta que si han de fer obres a la nit «que sigui soroll per sota dels decibels de la normativa, així com les de dia». I assenyala que «si tenen pressa, que ho estructurin i ho organitzin bé per fases, i que en tot moment compleixin les normatives acústiques vigents i sobre tot que es respecti el descans a les hores nocturnes dels veïns i veïnes dels barris».
Des de fa uns dies, els veïns de l'entorn de l’estació senten uns forts sorolls durant tota la nit amb el martell neumàtic que està trencant les capes de formigó. L'argument d'ADIF és que s’han de «portar a terme en horari nocturn amb la finalitat de no interferir en la circulació de trens».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada