La plaça del Vi s'omple en defensa de l'escola catalana.
Més de mil persones rebutgen a Girona les acusacions d'adoctrinament.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 25/10/2017
Figueres (Alt Empordà, comtat de Besalú).-
Segons EMPORDA.INFO centenars de persones s'han concentrat aquesta tarda a la plaça de l'ajuntament de Figueres per defensar l'ensenyament català i rebutjar les acusacions que han rebut per part de PP i C’s de fomentar l'adoctrinament, l'odi a Espanya o de generar conflictes lingüístics entre català i castellà.
La concentració a favor de l'escola catalana s'ha celebrat també a la plaça de l'ajuntament de tots els municipis capitals de comarca.
Vaga general estudiantina en defensa de la República
El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), per la seva banda, ha fet una crida a la vaga d'estudiants de demà -que podria allargar-se de forma indefinida- i han convidat a portar llibres a la subdelegació del govern, edifici que, diuen, "serà una biblioteca".
L’estudiant de la UdG per la República contra la retallada d’autogovern
Segons la premsa convencional gironina el rebuig frontal a la suspensió de l’autogovern de Catalunya, l’exigència de l’alliberament de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, seran l’eix vertebrador de la vaga estudiantina i manifestació que s’ha convocat per demà.
A Girona, la vaga estudiantil, que anirà seguida d’una concentració a les 12 del migdia davant del rectorat de la Universitat. La intenció es fer una ruta per passar per davant de les seus d’Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana a Girona i, seguidament, llegir un manifest.
Que “s’acabi amb l’estat d’excepció”
La concentració es porta a terme per exigir l’aplicació dels resultats del referèndum de l’1-O, que el Govern espanyol “acabi amb l’estat d’excepció” i que es respecti la sobirania.
A Girona aquesta tarda la plaça del Vi s'omple en defensa de l'escola catalana
Segons la premsa convencional gironina unes 1.200 persones s'han concentrat aquesta tarda a la plaça del Vi de Girona per defensar l'ensenyament català i rebutjar les acusacions que han rebut per part de PP i Cs de fomentar l'adoctrinament, l'odi a Espanya o de generar conflictes lingüístics entre català i castellà.
En l'acte, conduït per la periodista Núria Riquelme, el docent Albert Quintana ha llegit el manifest del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), que considera aquestes declaracions "una falta de respecte per a tots els i les docents de Catalunya, atacant la seva profesionalitat com a eina política per centralitzar les competències educatives". El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, per la seva banda, ha fet una crida a la vaga d'estudiants de demà -que podria allargar-se de forma indefinida- i han convidat a portar llibres a la subdelegació del govern, edifici que, diuen, "serà una biblioteca". La concentració a favor de l'escola catalana s'ha celebrat també a la plaça de l'ajuntament de tots els municipis capitals de comarca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada