Avui hi ha prevista una altra jornada de mediació a Treball.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 22/08/2017
Girona (Gironès, comtat de Girona).-
Llegim en la premsa convencional gironina que els treballadors de les ambulàncies de les comarques gironines i l'Alt Maresme preveuen reprendre divendres la vaga parcial i els actes de protesta previstos la setmana passada que van cancel·lar en senyal de dol i respecte cap a les víctimes de la matança de la Rambla de Barcelona del 17 d’agost. Tan sols unes hores després dels atacs sagnants a Barcelona i Cambrils (Baix Camp) de dijous passat, el comitè de vaga va anunciar que ajornava la protesta perquè els fets ocorreguts a la Rambla superaven qualsevol conflicte i es van posar a disposició del Sistema d'Emergències Mèdiques, tot convidant la ciutadania gironina a donar sang per afavorir les reserves dels hospitals.
A l'espera de l'inici de la vaga indefinida les 24 hores del dia els set dies de la setmana, per a la qual ja han entrat un preavís i que preveuen iniciar a principis de setembre, els vaguistes continuaran aquesta setmana amb els actes de protesta, va explicar ahir el portaveu del comitè de vaga, Adolfo Martín.
Martín va detallar que quan van posposar la protesta convocada pels tres sindicats majoritaris al comitè d'empresa --Sindicat del Transport Sanitari de Girona (STSG), CCOO i Sindi.cat-- el Departament d'Interior els va mantenir els permisos demanats, endarrerint-los una setmana respecte a la previsió inicial.
Per això divendres a la tarda han convocat una manifestació a Calella, a l’Alt Maresme (comtat de Girona), i continuaran amb les dues aturades parcials, com la que van fer el primer dia de vaga, l'11 d'agost: la primera de les sis a les deu del matí i la segona, de les dues a les sis de la tarda.
En aquella primera jornada reivindicativa, les treballadores i els treballadors del transport sanitari també van sortir al carrer per evidenciar el seu malestar amb una manifestació al centre de la ciutat de Girona i una concentració al peatge de l'AP-7 a Maçanet de la Selva (la Selva, comtat de Girona). En paral·lel, avui hi ha prevista una nova reunió de mediació a Treball per intentar aturar les protestes dels treballadors, que reclamen una millora del servei i que es respectin les bases del concurs d'adjudicació del servei i les condicions laborals de la plantilla. Martín ja alerta que és difícil arribar a un acord, perquè l'adjudicatària del servei, Transport Sanitari de Catalunya (TSC) continua «enrocada» en la seva posició i l'administració «es manté al marge» del conflicte. Aquesta és la quarta mediació, després de tres reunions fallides. La darrera va ser a mitjans de la setmana passada, va durar unes quinze hores, i va acabar amb l'anunci de l'aturada indefinida, que serà de 24 hores i es farà cada dia, a diferència de les protestes actuals, que són parcials i només es duen a terme els divendres, en un torn de matí i un de tarda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada