divendres, 21 de juliol del 2017

El TSJC suspèn cautelarment el perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar

Tram final de la C-32 que es vol perllongar.  
Se sospita que el projecte no tenia declaració d'impacte ambiental.   
La Plataforma Aturem la C-32 celebra la decisió com una batalla guanyada i confien en què la justícia els acabi donant definitivament la raó en sentència.   


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 21/07/2017   
Lloret de Mar/Blanes (La Selva marítima, comtat de Girona).-   

Segons un despatx de l’Agència Catalana de Notícies el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha suspès cautelarment les obres de perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar (la Selva marítima, comtat de Girona). El Tribunal ha estimat la petició de 16 entitats contràries a la infraestructura que el setembre del 2016 van interposar un recurs contenciós administratiu contra el projecte i demanaven que, fins que hi hagi sentència, s'asseguri que no comencen els treballs.
Segons indiquen a la resolució, de la qual ha estat ponent la magistrada Isabel Hernández, hi ha indicis que fan sospitar que el projecte s'ha tirat endavant sense tenir la declaració d'impacte ambiental obligatòria. Aquesta apreciació no és definitiva perquè caldrà esperar a tenir sentència però, mentrestant, indiquen a la Generalitat que "compleixi immediatament" la mesura cautelar i eviti que els treballs tirin endavant.
"El projecte de traçat s'hauria pogut aprovar sense avaluació ambiental, cosa que comportaria la seva nul·litat de ple dret", recull la interlocutòria. En concret, les 16 entitats recorren la resolució dictada el 18 de juliol del 2016 per la conselleria de Territori i Sostenibilitat que aprovava definitivament el projecte de traçat 'Millora general. Nou ramal de l'autopista C-32, Blanes-Lloret de Mar. Tram Tordera-Lloret de Mar'. També impugnaven la resolució de 14 de juny del 2016 a través de la qual el Govern prorrogava la vigència d'una declaració d'impacte ambiental aprovada l'any 2000.
Per resoldre la petició, el tribunal ha resseguit la cronologia dels projectes relacionats amb les obres de perllongament i resol que el traçat aprovar definitivament ara fa un any, "no és el projecte de traçat corresponent a l'estudi informatiu respecte del qual es va aprovar favorablement la declaració d'impacte ambiental". En aquest punt, ressalta que el projecte impugnat té un traçat diferent als proposats l'any 2000 i, per tant, no compta amb el perceptiu informe favorable.
La interlocutòria recull diversos canvis en el traçat, que no han comptat amb el vistiplau ambiental. Les modificacions entre l'estudi informatiu del 2000 i el projecte constructiu del 2008 són variacions a l'enllaç de Fenals, en l'enllaç amb la C-63 d'accés a Lloret, la substitució del túnel dels Tres Turons per un fals túnel, canvis al tram que enllaça amb l'A-2 i desplaçaments del tronc central en un parell de trams de pocs metres. El projecte final, doncs, "no va desenvolupa cap de les solucions viàries proposades a l'estudi informatiu del 2000".
"Sembla que s'aprova el projecte de traçat sense avaluació ambiental", conclou la interlocutòria. A més, també exposa que dur a terme les obres sense la declaració podria provocar perjudicis mediambientals irreparables.
"Aquest tribunal ha de garantir el compliment del dret de la Unió Europea i, per tant, el sotmetiment del projecte a avaluació ambiental, cosa que no sembla complerta en aquest cas", conclou. La decisió no és ferma i es pot recórrer interposant recurs de reposició.
La Plataforma Aturem la C-32 celebra la decisió com una batalla guanyada i confien en què la justícia els acabi donant definitivament la raó en sentència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada