Estació de Llançà |
Llançà i Saus-Camallera reclamen a Adif obres a les estacions i millores a les línies
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 06/04/2017 S
aus-Camallera-Llampaies/Llançà (Alt
Empordà).-
Les mancances dels serveis ferroviaris a la comarca de l'Alt
Empordà tornen a mobilitzar els ajuntaments i dos municipis, Llançà i
Saus-Camallera, han interpel·lat aquesta setmana Adif per reclamar obres
a les seves estacions.
En
el cas de Llançà, la interpel·lació l'ha feta el ple de l’Ajuntament,
que va aprovar per unanimitat aquest dilluns passat una moció presentada
per ERC: el text exigeix a Adif i al Ministeri de Foment que s'executi
la inversió necessària per tirar endavant un “pla urgent” de millora i
manteniment de les línies ferroviàries R11, RG1 i R3 per millorar la
freqüència de pas, el servei, la seguretat i la reducció del temps
emprat en els trajectes. La moció també insta el govern de l'Estat a fer
inversions en el conjunt de les instal·lacions de la demarcació de
Girona, i en concret a la de Llançà, perquè totes les estacions disposin
d'un accés adequat als trens per a les persones amb mobilitat reduïda i
tinguin els serveis que avui encara falten a molts llocs (passos segurs
de les vies, lavabos, informació adequada i prou dotació de personal).
L’ESTACIÓ DE SAUS-CAMALLERA AL SENAT
En
el cas de Saus-Camallera, la intervenció s'ha fet al Senat on el
senador per la circumscripció de Girona, Joan Bagué ha presentat una
pregunta escrita al Govern espanyol per demanar quin era el calendari
previst per executar el projecte d'ampliació de l'andana i millores als
accessos per als vianants a l'estació que hi ha nucli urbà de Camallera.
Amb
aquesta pregunta, Bagué incidia en una llarga reivindicació del
municipi de Saus-Camallera-Llampaies, que defensa la necessitat de
convertir l'estació de Camallera en un punt de referència per a les
rodalies d'aquest sector de l'Alt Empordà, des de l'Escala i fins la
part més interior i a l'oest de la comarca.
Esteve
Gironès, alcalde del municipi, explica que perquè això es concreti
caldrien més freqüències de trens i que la Generalitat ja ha donat el
seu vistiplau per fer-ho. Abans d'ampliar freqüències, però, hi ha una
condició tècnica imprescindible i que depèn d'Adif i del Govern
espanyol: les andanes de l'estació de Camallera, que avui fan 160
metres, s'han d'allargar fins a 200 metres. Segons Gironès, el projecte
existeix però no es concreta, i la intervenció del senador va en el
sentit d'agilitzar la posada a licitació d'aquestes obres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada