La FRENE 66 denúncia que el preu d’anada en el TGV/TAV Perpinyà - Barcelona costa 77 euros
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 19/04/2017
Figueres/Portbou (Alt Empordà).-
L’entitat
Defensem el tren de l’Empordà envia un comunicat on exposa que la FNAULT
de Montpeller (Llenguadoc, Occitània) els hi ha passat una notícia
kafkiana sobre el pèssim servei ferroviari transfronterer entre
Perpinyà (Rosselló) i Barcelona, tant en el ‘gran tren’, el TGV/TAV
(preus abusius) com en el tren convencional, a causa del desastre de les
interconnexions Portbou - Cervera de la Marenda. De tot això qui en
surt beneficiat és el cotxe privat (la dictadura del cotxe privat) però
a un preu --social i humà-- molt elevat, amb embussos, accidents de
trànsit i molta insostenibilitat i mortificació en els grans eixos de
l’AP-7 (autopista) i en la N-II. És un problema polític de primer ordre
que ningú soluciona, però que els grans responsables són la manca de
voluntat política de RENFE i de la SNCF, és a dir, de l’Estat espanyol i
l’Estat francès.
La
FNAULT passa un noticia Defensem el tren de l’Empordà publicada en el
diari digital de la Catalunya Nord La Clau. És un escàndol en
majúscules. És un autèntic episodi molt kafkià i, alhora, molt
mortificador. Em el gran tren, TGV/TAV, des de Perpinyà a Barcelona
costa 77 euros, només per anar. Es pot obtenir un bitllet més barat,
però s’ha de treure el ticket per Internet amb molt de temps
d’antelació: no és gens pràctic i és molt car per a una família del
Rosselló que vulgui passar el dia a Barcelona. Per altra banda, el tren
convencional té el greu problema de les penoses interconnexions a
l’Albera marítima entre Portbou (Alt Empordà) i Cervera de la Marenda
(Rosselló). En aquest cas, per anar de Perpinyà a Barcelona amb el
tren convencional caldria esperar més d’una hora a Portbou i el viatge
s’allargaria més de quatre hores, el preu és més prudencial: uns 22
euros anar.
Tarifes en el TGV/TAV anar des de Perpinyà a Barcelona:
Dilluns 17 d’abril: de 54 a 59 euros en plena tarifa de 2a classe.
Divendres 21 d’abril: de 34 a 40 euros en plena tarifa de 2a classe.
Tren convencional:
22,60
euros en plena tarifa de Perpinyà a Barcelona, passant par Portbou, en
trajecte que dura 4 hores, ja que cal esperar l’enllaç 1 hora a
l’estació de Portbou, on fins i tot a desaparegut el cafè.
ECOLOGISTES DENÚNCIEN QUE EL TRAJECTE TGV/TAV PERPINYÀ - BARCELONA COSTI 77 EUROS
Els
enllaços ferroviaris entre Perpinyà, Figueres i Barcelona són objecte
d'una «verdadera política de sabotatge», segons la Federació Ecologista
FRENE 66, la qual destaca en un comunicat el preu inaudit del bitllet
Perpinyà - Barcelona. La política ferroviària aplicada entre Perpinyà i
Barcelona és enèrgicament criticada per la Federació per als Espais
Naturals i el Medi Ambient de Catalunya del Nord (FRENE 66).
La
FRENE 66 va denunciar en un comunicat el 5 d'abril l’existència d’una
«autèntica política de sabotatge dels enllaços ferroviaris
transfronterers». L’entitat observa que dels trens que «es podrien
correspondre no s'esperen i marxen 2 a 3 minuts abans de l'arribada de
l'altre a les estacions de Portbou i Cervera». D'aquesta manera, segons
un guió kafkià, els viatgers arribats a Portbou a les 13:28h amb la SNCF
veuen el tren de la RENFE espanyola que els «passa sota els nassos» ja
que les empreses ferroviàries desitgen «desanimar els viatgers
d’utilitzar aquesta línia» en benefici del TGV que passa per l’eix
Perpinyà - Figueres, en línia recta, sense la volta costanera del
Pirineu.
L'«ESCÀNDOL» DELS TGV/TAV AMB PREUS DISSUASSIUS
«La
FRENE 66 comprova el retard de l'Europa ferroviària i les aberracions
de l'enllaç internacional TGV/TAV en l'eix Perpinyà - Barcelona. La
tarifa en vigor per ajuntar les dues ciutats oscil·la entre 77 euros i
89 euros, un preu prohibitiu a través de qual «l'escàndol és total».
«La
FRENE 66 exigeix una coordinació dels trens a Portbou, unes tarifes
transfrontereres accessibles i un «real servei transfronterer a diari
entre Narbona i Girona».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada