Estació de Ripoll. |
Adif es farà càrrec del dèficit de manteniment però ho mantindrà aparcat fins a tenir-ne el pressupost
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 20/03/2017
Ripoll (Ripollès).-
Llegim a la premsa
convencional gironina que circular en tren pel pont del ferrocarril de
Ripoll (Ripollès) que travessa els rius Ter i Freser, just abans de la
seva confluència, s'ha convertit en un perill. El mal estat d'aquesta
infraestructura, de la qual se n'han desprès capes de formigó, i on
l'òxid està malmetent la part metàl·lica, va cridar l'atenció dels
electes de l’Ajuntament durant la visita a l'obra que es va realitzar fa
uns dies a la llera del riu.
El
regidor responsable de l'àrea de Serveis al Territori, Joaquim Colomer,
va explicar que hi manca de «manteniment i inversió» per part d'Adif.
Després de sol·licitar-ho a l'empresa ferroviària, l'Ajuntament de
Ripoll va rebre una resposta en la qual la companyia assumeix aquests
dèficits i explica que ho tenen inclòs en una campanya que s'executarà
quan hi hagi disponibilitat pressupostària.
SENSE DATA PER L’ACTUACIÓ D’ADIF
En
tot cas, Adif no va posar data a aquesta actuació, que ara l'Ajuntament
vol forçar després d'aprovar per unanimitat una proposta per a la
millora de la conservació del pont. Tot i votar-hi a favor, la regidora
per ERC Teresa Jordà va qüestionar que no es fes en format de moció «per
tenir més força» i va oferir-se perquè el grup d'ERC, juntament amb els
diputats convergents, ho traslladin al Congrés de Diputats.
El
pont del ferrocarril és propietat de Renfe i té sis arcades, amb uns
pilars de dos metres d'ample. No disposa d'il·luminació ni voreres i
serveix pel pas del tren, tot i que sovint també l'utilitzen alguns
vilatans.
El
pont actual es va construir entre 1940 i 1942, després que l'anterior
fos bombardejat durant la Guerra Civil, i quedés afectat per l'aiguat de
l'octubre de 1940. Tot i estar a un nivell superior que el seu
predecessor, segueix incomplint l'alçada mínima d'inundabilitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada