dilluns, 20 de març del 2017

L’Ajuntament de Ripoll adverteix del perill de circular en tren pel pont del ferrocarril

Estació de Ripoll.
Adif es farà càrrec del dèficit de manteniment però ho mantindrà aparcat fins a tenir-ne el pressupost  







TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 20/03/2017 
Ripoll (Ripollès).-  

Llegim a la premsa convencional gironina que circular en tren pel pont del ferrocarril de Ripoll (Ripollès) que travessa els rius Ter i Freser, just abans de la seva confluència, s'ha convertit en un perill. El mal estat d'aquesta infraestructura, de la qual se n'han desprès capes de formigó, i on l'òxid està malmetent la part metàl·lica, va cridar l'atenció dels electes de l’Ajuntament durant la visita a l'obra que es va realitzar fa uns dies a la llera del riu.
El regidor responsable de l'àrea de Serveis al Territori, Joaquim Colomer, va explicar que hi manca de «manteniment i inversió» per part d'Adif. Després de sol·licitar-ho a l'empresa ferroviària, l'Ajuntament de Ripoll va rebre una resposta en la qual la companyia assumeix aquests dèficits i explica que ho tenen inclòs en una campanya que s'executarà quan hi hagi disponibilitat pressupostària. 

SENSE DATA PER L’ACTUACIÓ D’ADIF
En tot cas, Adif no va posar data a aquesta actuació, que ara l'Ajuntament vol forçar després d'aprovar per unanimitat una proposta per a la millora de la conservació del pont. Tot i votar-hi a favor, la regidora per ERC Teresa Jordà va qüestionar que no es fes en format de moció «per tenir més força» i va oferir-se perquè el grup d'ERC, juntament amb els diputats convergents, ho traslladin al Congrés de Diputats.
El pont del ferrocarril és propietat de Renfe i té sis arcades, amb uns pilars de dos metres d'ample. No disposa d'il·luminació ni voreres i serveix pel pas del tren, tot i que sovint també l'utilitzen alguns vilatans.
El pont actual es va construir entre 1940 i 1942, després que l'anterior fos bombardejat durant la Guerra Civil, i quedés afectat per l'aiguat de l'octubre de 1940. Tot i estar a un nivell superior que el seu predecessor, segueix incomplint l'alçada mínima d'inundabilitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada