dijous, 30 de març del 2017

Els funcionaris de l'Estat a Girona reclamen un 20% més de personal

http://www.gerio.cat/imatges/noticies/funcionaris-estat-personal-marc-2017.jpg
El funcionariat de l'Estat a Girona reclama més personal
Ajudaria a reduir les esperes i evitar malestar entre els usuaris. 
Lamenten que la falta de recursos i de personal de l’Administració fa que tràmits com l’expedició del DNI triguen fins a un mes i mig. 
Roda de premsa del funcionariat ha comptat amb el suport de CGT, CCOO, UGT, USOC, CSIF, Fedeca i d’altres col·lectius de Girona. 


 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 30/03/2017 
Girona (Gironès).- 

Davant l’edifici de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona, a les 11 del matí, hi ha hagut una concentració del funcionariat de l’Estat a la ciutat, amb una roda de premsa en el marc de la campanya ‘Vull una cita’ en que la Junta de Personal denuncia la situació de manca de personal i recursos per part de l’Administració que s’evidencia en un important endarreriment de la cita prèvia pel que fa a dependències de l’Administració General de l’Estat com ara Trànsit, INSS, SEPE, DNI, Estrangeria, NIE, etc. A més de denunciar la privatització de serveis d’atenció telefònica i plataformes virtuals que fan minvar la qualitat de l’atenció que el ciutadà es mereix. A l’acte a més de la Junta de Personal hi havia membres de CGT, CCOO, UGT, USOC, CSIF, Fedeca i d’altres col·lectius de la ciutat. 

LA RODA DE PREMSA D’AVUI
Segons l’Agència Catalana de Notícies el funcionariat de l'Administració de l'Estat reclamen més personal per poder atendre "amb qualitat" els ciutadans i reduir "les llargues esperes" que es formen a través del servei de cita prèvia. Alerten que les situacions de tensió són constants perquè moltes persones han d'esperar durant més d'un mes i mig per fer un tràmit.
El president de la Junta de Personal Funcionari de Girona, Rafael Muñoz, delegat de la CGT, recorda que el primer que es troba el ciutadà és el treballador públic. "Quan una persona porta un mes i mig esperant, les situacions de tensió surten de manera gairebé natural", denuncia. En aquest sentit recorda que hi han hagut més de 500 denúncies per agressions a funcionaris arreu de l'Estat.
Muñoz exigeix, no només que s'ampliï la plantilla, sinó que també es rejoveneixi. "La mitjana d'edat és molt alta i en 15 anys s'hauran jubilat el 80% dels treballadors actuals", ha alertat. Els funcionaris també han criticat les externalitzacions de diferents serveis, que "alenteixen encara més la feina". Un aspecte que genera fins i tot situacions "que ratllen l'absurd", i és que, segons Muñoz, per canviar un tòner d'una màquina han de demanar-ho a una empresa externa. "Sovint ha de venir un treballador de Barcelona perquè no ho podem fer nosaltres mateixos", relata. 

SITUACIÓ ESTRANYA DE GIRONA
Muñoz ha comentat que, malgrat que les necessitats d'incrementar el personal és comú arreu de l'Estat, Girona viu té una realitat particular. "Aquí la situació és estranya perquè ens trobem en una regió ultraperifèrica on l'administració no ha fet els passos oportuns per millorar el servei", denuncia Muñoz.
Es dona el cas que en moltes ocasions ciutadans de les comarques gironines decideixen desplaçar-se a les de Barcelona per fer tràmits relacionats amb l'Administració de l'Estat, perquè el sistema de cita prèvia els dona hora abans. Amb tot, Muñoz diu que hi ha gestions específiques que només es poden fer a oficines de Girona i que obliguen el ciutadà a esperar "molt més temps del raonable". La protesta ha acabat amb la lectura d'un manifest davant la seu a Girona de la Subdelegació del Govern espanyol.  

LLARGUES CUES VIRTUALS PER LA CITA PRÈVIA
Segons la premsa convencional gironina les denúncies i queixes per part de sindicats i usuaris pels col·lapses i llargs temps d'espera per obtenir una cita amb l'administració (com renovar un DNI) són habituals. Ara, però, els mateixos treballadors de l'administració general de l'Estat (AGE) a Girona han denunciat que aquests endarreriments són a conseqüència de la falta de personal i de recursos, en detriment d'un bon servei públic.
La Junta de Personal Funcionari i el Comitè d'Empresa de l'AGE a la demarcació de Girona ha denunciat aquesta situació i al costat de membres de centrals sindicals i col·lectius de la ciutat han llegit un manifest davant la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona per reivindicar més personal al servei de l'administració, aturar les externalitzacions i privatitzacions de recursos públics i un accés igualitari a les administracions.  
En el manifest han recordar que des de l'inici de la crisi econòmica «l'escenari de retallades i manca de personal a l'administració» s'ha «anat fent cada cop més insuportable» per al funcionariat i usuaris, també a Girona. En concret, afirmen que «la manca de reposició de personal funcionari» i «de recursos més que generalitzada» han «anat desprestigiant i afeblint el servei públic que nosaltres defensem».  

MAQUILLATGE DEL DESBALLETAMENT
En el cas de la cita prèvia, asseguren que «ha estat un dels elements que més han maquillat la situació de desballestament» dels serveis «desplaçant les cues que fins ara ocupaven els carrers» a una «espera virtual» que «dóna una sensació de normalitat aparent». Una «normalitat aparent» que «es trenca quan bona part dels tràmits que realitza aquesta administració (i que són essencials per a la vida de molts ciutadans) s'estan endarrerint més d'un mes, o mes i mig com podrien ser l'expedició d'un DNI, la jubilació d'un treballador, la renovació dels papers d'un treballador estranger o una prestació d'atur». 

ELS SERVEIS D’ATENCIÓ TELEFÒNICA
En paral·lel, denuncien l'externalització de serveis com l'atenció telefònica i plataformes virtuals, que l'AGE «no gestiona» i, «per tant, no pot donar un servei adaptat a les necessitats». A més, les línies telefòniques i les plataformes virtuals també «dificulten l'accés a l'administració» de certs col·lectius que poen tenir dificultats, com la gent gran, persones estrangeres, en risc d'exclusió... i «no garanteix l'accés en igualtat de condicions a l'administració».
En el manifest, el funcionariat afirma que les solucions aportades fins ara per les autoritats «no han estat suficients, ni han tocat les principals mancances», de personal i «donar un servei mínimament digne a la ciutadania» i consideren que cal augmentar els recursos per «reduir esperes i garantir l'accés a l'administració».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada