El funcionariat de l'Estat a Girona reclama més personal |
Ajudaria a reduir les esperes i evitar malestar entre els usuaris.
Lamenten
que la falta de recursos i de personal de l’Administració fa que
tràmits com l’expedició del DNI triguen fins a un mes i mig.
Roda
de premsa del funcionariat ha comptat amb el suport de CGT, CCOO, UGT,
USOC, CSIF, Fedeca i d’altres col·lectius de Girona.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 30/03/2017
Girona (Gironès).-
Davant l’edifici de la
Subdelegació del Govern espanyol a Girona, a les 11 del matí, hi ha
hagut una concentració del funcionariat de l’Estat a la ciutat, amb una
roda de premsa en el marc de la campanya ‘Vull una cita’ en que la Junta
de Personal denuncia la situació de manca de personal i recursos per
part de l’Administració que s’evidencia en un important endarreriment de
la cita prèvia pel que fa a dependències de l’Administració General de
l’Estat com ara Trànsit, INSS, SEPE, DNI, Estrangeria, NIE, etc. A més
de denunciar la privatització de serveis d’atenció telefònica i
plataformes virtuals que fan minvar la qualitat de l’atenció que el
ciutadà es mereix. A l’acte a més de la Junta de Personal hi havia
membres de CGT, CCOO, UGT, USOC, CSIF, Fedeca i d’altres col·lectius de
la ciutat.
LA RODA DE PREMSA D’AVUI
Segons
l’Agència Catalana de Notícies el funcionariat de l'Administració de
l'Estat reclamen més personal per poder atendre "amb qualitat" els
ciutadans i reduir "les llargues esperes" que es formen a través del
servei de cita prèvia. Alerten que les situacions de tensió són
constants perquè moltes persones han d'esperar durant més d'un mes i mig
per fer un tràmit.
El
president de la Junta de Personal Funcionari de Girona, Rafael Muñoz, delegat de la CGT,
recorda que el primer que es troba el ciutadà és el treballador públic.
"Quan una persona porta un mes i mig esperant, les situacions de tensió
surten de manera gairebé natural", denuncia. En aquest sentit recorda
que hi han hagut més de 500 denúncies per agressions a funcionaris arreu
de l'Estat.
Muñoz
exigeix, no només que s'ampliï la plantilla, sinó que també es
rejoveneixi. "La mitjana d'edat és molt alta i en 15 anys s'hauran
jubilat el 80% dels treballadors actuals", ha alertat. Els funcionaris
també han criticat les externalitzacions de diferents serveis, que
"alenteixen encara més la feina". Un aspecte que genera fins i tot
situacions "que ratllen l'absurd", i és que, segons Muñoz, per canviar
un tòner d'una màquina han de demanar-ho a una empresa externa. "Sovint
ha de venir un treballador de Barcelona perquè no ho podem fer nosaltres
mateixos", relata.
SITUACIÓ ESTRANYA DE GIRONA
Muñoz
ha comentat que, malgrat que les necessitats d'incrementar el personal
és comú arreu de l'Estat, Girona viu té una realitat particular. "Aquí
la situació és estranya perquè ens trobem en una regió ultraperifèrica
on l'administració no ha fet els passos oportuns per millorar el
servei", denuncia Muñoz.
Es
dona el cas que en moltes ocasions ciutadans de les comarques gironines
decideixen desplaçar-se a les de Barcelona per fer tràmits relacionats
amb l'Administració de l'Estat, perquè el sistema de cita prèvia els
dona hora abans. Amb tot, Muñoz diu que hi ha gestions específiques que
només es poden fer a oficines de Girona i que obliguen el ciutadà a
esperar "molt més temps del raonable". La protesta ha acabat amb la
lectura d'un manifest davant la seu a Girona de la Subdelegació del
Govern espanyol.
LLARGUES CUES VIRTUALS PER LA CITA PRÈVIA
Segons
la premsa convencional gironina les denúncies i queixes per part de
sindicats i usuaris pels col·lapses i llargs temps d'espera per obtenir
una cita amb l'administració (com renovar un DNI) són habituals. Ara,
però, els mateixos treballadors de l'administració general de l'Estat
(AGE) a Girona han denunciat que aquests endarreriments són a
conseqüència de la falta de personal i de recursos, en detriment d'un
bon servei públic.
La
Junta de Personal Funcionari i el Comitè d'Empresa de l'AGE a la
demarcació de Girona ha denunciat aquesta situació i al costat de
membres de centrals sindicals i col·lectius de la ciutat han llegit un
manifest davant la seu de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona
per reivindicar més personal al servei de l'administració, aturar les
externalitzacions i privatitzacions de recursos públics i un accés
igualitari a les administracions.
En
el manifest han recordar que des de l'inici de la crisi econòmica
«l'escenari de retallades i manca de personal a l'administració» s'ha
«anat fent cada cop més insuportable» per al funcionariat i usuaris,
també a Girona. En concret, afirmen que «la manca de reposició de
personal funcionari» i «de recursos més que generalitzada» han «anat
desprestigiant i afeblint el servei públic que nosaltres defensem».
MAQUILLATGE DEL DESBALLETAMENT
En
el cas de la cita prèvia, asseguren que «ha estat un dels elements que
més han maquillat la situació de desballestament» dels serveis
«desplaçant les cues que fins ara ocupaven els carrers» a una «espera
virtual» que «dóna una sensació de normalitat aparent». Una «normalitat
aparent» que «es trenca quan bona part dels tràmits que realitza aquesta
administració (i que són essencials per a la vida de molts ciutadans)
s'estan endarrerint més d'un mes, o mes i mig com podrien ser
l'expedició d'un DNI, la jubilació d'un treballador, la renovació dels
papers d'un treballador estranger o una prestació d'atur».
ELS SERVEIS D’ATENCIÓ TELEFÒNICA
En
paral·lel, denuncien l'externalització de serveis com l'atenció
telefònica i plataformes virtuals, que l'AGE «no gestiona» i, «per tant,
no pot donar un servei adaptat a les necessitats». A més, les línies
telefòniques i les plataformes virtuals també «dificulten l'accés a
l'administració» de certs col·lectius que poen tenir dificultats, com la
gent gran, persones estrangeres, en risc d'exclusió... i «no garanteix
l'accés en igualtat de condicions a l'administració».
En
el manifest, el funcionariat afirma que les solucions aportades fins
ara per les autoritats «no han estat suficients, ni han tocat les
principals mancances», de personal i «donar un servei mínimament digne a
la ciutadania» i consideren que cal augmentar els recursos per «reduir
esperes i garantir l'accés a l'administració».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada