| Ofrenes florals a les víctimes del vol de Germanwings. |
Petita condemna per piular insults cap a les víctimes de Germanwings.
És la primera condemna per fomentar l’odi i la violència contra els catalans arran de la tragèdia aèria.
La Fiscalia recorre la sentència contra el 9-N perquè vol penes més altes per a Mas, Ortega i Rigau.
Vol
que també siguin condemnats per prevaricació, delicte del qual van ser
absolts pel TSJC.
Alejo Vidal-Quadras demana l'ús de la força per acabar
amb el procés.
[Barcelona (República Catalana) 17/03/2017]
L’AMIC DEL POBLE
Segons
l’Agència Catalana de Notícies un jutjat de Cerdanyola del Vallès
(Vallès Occidental) ha imposat una pena de 8 mesos i una multa de 720
euros a un individu de 38 anys i natural de Barcelona, per difondre
piulades ofensives contra les víctimes de Germanwings i altres de caire
racista i xenòfob. L’usuari va escriure sota l’usuari anònim
@Carkiskomani “Poca merda veig a Twitter per haver-se estavellat un avió
ple de catalans” i la investigació de la Fiscalia va permetre esbrinar
que el condemnat va escriure multitud de missatges de naturalesa racista
i xenòfoba. El judici no s’ha arribat a celebrar després d’un acord de
conformitat entre les parts. D’altra banda, es tracta de la primera
condemna ferma per una denúncia de la Fiscalia en relació a la difusió
de piulades que suposaven una provocació a l’odi, la violència i la
discriminació contra ciutadans catalans arran de l’accident de
Germanwings el 24 de març del 2015. La Fiscalia demanava inicialment
demanava un any i 1.080 euros de multa, però el judici finalment no es
va arribar a celebrar després d’un acord de conformitat entre les parts.
A banda de la pena de 8 mesos de presó i la multa econòmica, el
condemnat haurà d’assistir a un curs de drets humans que tingui per
objecte el respecte a la igualtat i la no discriminació de les persones
per motius racials, ètnics, religiosos, de discapacitat o orientació
sexual entre d’altres.
Arran
de la denúncia sobre la piulada després de l’accident de Germanwings,
la Fiscalia va descobrir altres comentaris ofensius al perfil del
condemnat entre el 2014 i les hores posteriors a l’accident aeri, en què
van morir 150 persones, de les quals una cinquantena eren catalans o
vivien a Catalunya.
Alguns
dels missatges --més enllà de la tragèdia de Germanwings-- van ser
“Mandela? “Un negro que no sale en ‘Callejeros viajeros’ no es negro ni
es ná”, “estos mucho querían a Mandela però nadie le dijo que vestia
como Alfredo Landa haciendo de maaricón en la peli esa. Hipódritas”, “Y
que no es os olvide echar mierda sobre los catalanes sea cual sea el
resultado”, entre molts altres.
LA FISCALIA VOL CONDEMNA PER PREVARICACIÓ
![]() |
| El fiscal Emilio Sánchez Ulled. |
La
Fiscalia espanyola ha anunciat avui que recorrerà al Tribunal Suprem la
sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) del
judici al 9-N contra l’expresident de la Generalitat Artur Mas;
l’exvicepresidenta Joana Ortega i l’exconsellera d’Ensenyament Irene
Rigau. El tribunal va condemnar Mas a dos anys d’inhabilitació, Ortega, a
un any i vuit mesos i Rigau, a un any i sis mesos pels delictes de
desobediència, però els va absoldre pels de prevaricació. I és per això
que la Fiscalia recorre la sentència, perquè tots tres van ser absolts
del delicte de prevaricació, pel qual la fiscalia demanava entre sis i
vuit anys més d’inhabilitació. El cas és que el tribunal va acabar
apujant la condemna a Mas, Ortega i Rigau pel delicte separat de
desobediència, respecte el que demanava la Fiscalia.
VIDAL-QUADRAS DEMANA L’ÚS DE LA FORÇA PER ACABAR AMB EL PROCÉS
L'ultra
nacionalista espanyol Aleix Vidal-Quadras ha fet un perillós tuit que
incita a usar la força per acabar amb una aspiració democràtica com la
de realitzar un referèndum a Catalunya.
Aleix
Vidal-Quadras ha tornat a demostrar la seva radicalitat nacionalista
espanyola i la nostàlgia per temps passats quan, en un tuit fet aquest
mateix matí, ha legitimat l'ús de la força per aturar el procés. Per
Vidal-Quadras els independentistes representen "un orden social que se
opone a la razón y la verdad" i que només poden sostenir-se "mediante la
violencia. Podemos y los separatistas lo demuestran". En aquest marc
mental, per tant, ha sentenciat: "El uso de la fuerza en defensa de la
democracia, la libertad y los derechos fundamentales dentro de la ley es
legítimo". Per acabar, Vidal-Quadras assegura que "los objetivos del
separatismo catalán sólo puedan alcanzarse mediante la violencia o la
ilegalidad prueba su perversidad”.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada