La
R-11 va registrar més de 30 contratemps al llarg del mes passat, la
majoria causats per problemes tècnics a la línia elèctrica o al mateix
tren.
La major part de les avaries i les aturades van provocar retards de com a mínim 20 minuts. Des de dijous els trens des de l'estació de Girona van a Flaçà per una sola via a causa d'una incidència de Renfe/Adif |
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 04/02/2017
Portbou (Albera marítima, Alt Empordà).-
Llegim en la premsa convencional gironina que la línia de tren entre
Barcelona i l’estació fronterera de Portbou (Albera marítima, Alt
Empordà) va registrar 19 dies amb almenys una incidència el gener
passat. Una cada dos dies del mes, aproximadament, segons dades del
servei de Rodalies de la R-11. Només en 12 jornades totes les
freqüències van arribar més o menys a l'hora. En la resta, com a mínim
algun dels combois va patir demores a causa d'incidències de caire
divers. El servei de Rodalies està operat per Renfe però és la
Generalitat de Catalunya qui en gestiona els horaris i les tarifes. I,
per tant, és l'encarregada d'avisar quan hi ha incidències. A banda dels
mitjans convencionals, el Govern de la Generalitat fa ús de Twitter per
avisar els usuaris sobre l'estat de la línia. I és aquí on es precisen
les incidències i els retards. El compte de Twitter de la R-11 (que
cobreix el trajecte entre Barcelona i la frontera francesa de l’Albera)
va notificar al llarg del mes passat almenys 31 incidències amb demores,
que van afectar un nombre indeterminat de trens durant 19 dies.
La
causa més freqüent dels contratemps durant el gener passat va ser el
que els responsables de la línia anomenen «incidència tècnica». Dins
d'aquesta categoria genèrica hi ha subcategories que aporten més
informació sobre el caire de l'avaria. Així, en alguns casos la
«incidència tècnica» es produeix «a les instal·lacions que afecten el
subministrament elèctric», com la que va interrompre la circulació entre
Llançà (Albera marítima, Alt Empordà) i Cervera de la Marenda (Alt
Empordà) durant el matí del dia 13 de gener. O la que va obligar a
habilitar un servei alternatiu per carretera entre Portbou i Cervera de
la Marenda el 17 de gener.
En
d'altres, la «incidència tècnica» té el seu orígen «al mateix tren». El
21 de gener el tren que sortia de Portbou en direcció Barcelona-Sants
va haver de finalitzar el seu recorregut a Maçanet-Massanes (la Selva)
per aquest motiu. Dos dies més tard, el tren de Barcelona a Cerbère va
sortir 15 minuts tard per aquesta mateixa raó.
Llargues demores
Les
«incidències tècniques» no són les úniques que van interrompre la
normal circulació dels trens de Renfe el mes passat. Moltes vegades,
quan la companyia atribueix els problemes a «causes alienes», en
realitat es refereix a atropellaments com el del dia 9 de gener a
Montcada i Reixach (Vallès Occidental), que va provocar retards de més
de 100 minuts al llarg de la tarda a tota la línia. També a
«mobilitzacions ciutadanes», com la que hi va haver a la mateixa
localitat barcelonina un dia després de l'atropellament mortal.
Gairebé
totes aquestes incidències van comportar demores de com a mínim 15
minuts, si bé n'hi ha que superen els 60 minuts. En aquest sentit, al
mes de febrer el Twitter de la R-11 ha seguit informant de contratemps.
L'últim es va produir ahir setmana quan una incidència va obligar a
circular per una sola via el tren de Girona a Flaçà (Gironès), causant
retards de mitja hora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada