Noguer diu que la companyia li va donar de baixa el comptador mentre volia aclarir el sobrecost d'una factura.
L'afectat va anar al Síndic i va contractar un notari per aixecar acta de les lectures.
El 9 de maig de 2016 Noguer es va quedar sense electricitat a casa seva. Va estar onze dies sense subministrament elèctric.
|
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 26/01/2017
Anglès/Santa Coloma de Farners (La Selva).-
Llegim en la premsa convencional el fet del veí d'Anglès (la Selva)
Francesc Noguer que ha demandat la companyia Endesa al jutjat de primera
instància número 4 de Santa Coloma de Farners (la Selva) per haver
estat l'any passat onze dies sense electricitat --del 9 de maig a les
deu del matí al 20 de maig a la tarda--. Noguer reclama 5.142,79 euros
per danys i perjudicis.
Noguer
relata que es va estranyar quan va rebre una factura a pagar de 500,71
euros. El 10 de febrer del 2016 va presentar una reclamació al servei
d'atenció al client. Afirma que la companyia li va facturar més del
compte.
El
denunciant va trucar per reclamar què havia passat amb la factura, ja
que no hi veia cap lògica --solia pagar uns 350 euros--. Assegura que
van informar-lo que ho estudiarien i que no patís. Tot i això, no va
rebre cap resolució per escrit.
Avís de suspensió
El
3 de març del 2016 Noguer va rebre un avís de suspensió de
subministrament a causa de l'impagament dels 500,71 euros. El veí
d’Anglès va demanar explicacions a la companyia i li van assegurar
–afirma-- que no el donarien de baixa del servei fins que la seva
reclamació fos atesa. Però Noguer no va rebre cap més notificació fins
que el 9 de maig a les deu del matí la companyia li va tallar el
subministrament. Endesa li va assegurar per telèfon que, si pagava els
500 euros, tindria llum abans de 24 hores. Va pagar el rebut, però va
continuar a les fosques i li van donar de baixa el comptador. Va
establir-se en un hostal juntament amb la dona, un dels fills i la jove,
que eren aquells dies a casa.
L'11
de maig, Noguer va fer anar un notari a casa seva per aixecar acta que
les lectures de la companyia eren imprecises. En la demanda, es detalla
que el dia 11 el consum en tarifa valle era de 3.342 kWh quan, segons
Endesa, el 22 de març ja s'havien consumit 4.985 kWh.
El
dia 12, la companyia va atendre una segona reclamació de Noguer i va
rectificar la factura. De la primera queixa --no atesa--, Endesa hauria
admès un error propi en la gestió. El dia 19, com que no ho tenia
resolt, el veí va donar-se d'alta a Electra Avellana Comercial. El
Síndic de Greuges va instar Endesa a pagar 272,71 euros que hauria
cobrat de més.
Endesa, segons el diari, prefereix no comentar res, ja que podria vulnerar la confidencialitat de dades del client.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada