Per
les 25.000 signatures a Change.org i una sèrie d’activitats programades
a Banyuls de la Marenda, Perpinyà, Pau, Baiona, Hendaia, Tarbes,
Carcassona, Comenge.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 26/01/2017
Cervera de la Marenda/Perpinyà (Rosselló).-
L’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou es dirigeix a tothom
que fins ara s’ha mobilitzat per mantenir els trens nocturns a l’hexàgon
francès en general i entre Perpinyà (Rosselló) i Portbou ((Albera
marítima, Alt Empordà) en concret. El col·lectiu raona la necessitat de
mantenir les mobilitzacions social en aquest sentit de cares a la
propera campanya electoral.
Ja s’han recollit a Change.org 17.050 signatures de les 25.000 que s’han previst.
A
Banyuls de la Marenda (Rosselló) el dissabte 28 de gener hi ha
convocada una assemblea d’usuàries i d’usuaris de la línia
Perpinyà/Portbou, a la sala Jean Jaurès a les 15:30h, a fi d’organitzar
la defensa del tren nocturn.
A Perpinyà el dissabte 4 de febrer hi haurà un cafè-discussió entre les 10:00 i les 12:00h davant l’estació en el centre vila
El
divendres 17 de febrer estan previstes una sèrie de protestes
simultànies a Pau, Baiona, Hendaia, Tarbes i altres ciutats de la xarxa
ferroviària francesa.
Properament també a Carcassona i en Comenge.
El divendres 14 d’abril a Pau.
Es
proposa utilitzar les xarxes socials per les trobades i pels contactes
entre les organitzacions. A més de fer propostes per activitats i
protestes.
Pel retorn del tren nocturn París/Portbou
Les
mobilitzacions socials de la tardor han permès aconseguir en principi
el retorn del tren nocturn París/Portbou. Cinc línies potser es
mantenen: París/Rodez, París/La Tor de Carol, París/Portbou,
París/Tolosa de Llenguadoc i París-Briançon. Dues línies en situació
provisional: París/Irún i París/Niça i se’n podrien restablir d’altres.
Necessitat de mantenir una relació de força
L’Associació
d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou ha aconseguit reunir-se amb l’Estat
(13/12/2016) i amb la Regió Occitanie (20/01/17). Estan previstes
reunions amb diferents interlocutors, a més, la SNCF a finals de febrer.
Tot
plegat necessita que hi hagi una relació de força: moltes
manifestacions, molts articles de premsa i poder comptar amb diputats i
senadors implicats, a fi d’obligar l’Estat ha donar l'ordre a la SNCF de
guardar els trens nocturns. En el cas contrari, si hi ha
desmobilització social, la SNCF podrà tancar les línies.
El
moment es clau ja que la SNCF intenta desfer-se dels trens nocturns per
mitjà d’una estratègia de desanimar la gent i escenificant unes
condicions de circulació degradants (anul·lacions, correspondències
absurdes, menys de places, preus a l’alça…).
El
tren París/Portbou perd la seva terminal: s'aturarà a Cervera de la
Marenda (Rosselló) abans de passar el túnel de la frontera a Portbou,
impedint d’aquesta manera qualsevol correspondència amb la xarxa de
l’Empordà fins a Girona i a Barcelona. El tren circularà a partir del
segon trimestre d’aquest any, potser a partir d’abril, solament amb
quatre vagons i els caps de setmana, i solament en un sentit
--París/Cervera-- els divendres, i Cervera/París els diumenges. Un
retorn més aviat fantasmagòric, però encara en estudi. El retorn del
París/Portbou mostra que cap tren nocturn no s’ha perdut del tot ni
guanyat del tot.
L’Associació
d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou després de donar aquests
informacions considera clau que les previstes “eleccions seran un
període favorable: cal fer soroll, podem guanyar !!!”.
Sobre els trens nocturns, trobem l'argumentari a:
Contacte: [ouiautraindenuit@ntymail.com]
Signar les peticions:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada