Es recuperarà el tren de nit París-Portbou.
Hi
ha el perill que el París-Portbou s’aturi a 1 quilòmetre abans de la
frontera. Això eliminaria les correspondències amb els trens espanyols.
Per mitjà de Change.org hi quasi 16.000 signatures en defensa d’aquest tren convencional.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 26/12/2016
Perpinyà (Rosselló).-
Segons un comunicat de
l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou la Regió Occitània ha
anunciat que s’ha establert un acord amb l’Estat per mantenir el 2017 el
tren de nit París-Portbou. La SNCF ha rebut l'ordre d'en reprendre
l'explotació. La mobilització dels usuaris, de sindicats i càrrecs
electes ha demostrat que el tren de nit correspon a un model de
transport d'avenir, compatible amb el medi i l’eficàcia econòmica.
L’Associació
d’Usuaris felicita a tothom que hagi contribuït a aquesta primera
victòria que demostra que es pot obtenir el manteniment i el retorn dels
trens de nit. La mobilització ha estat amplificada en un moment en que
l'usuari de trens de nit es trobava força desanimat:
Les
línies de nit «mantingudes» (París-Rodez, París-La Tor Querol i aviat
potser París-Portbou) es troben fustigades, amb uns horaris poc
adaptats, amb correspondències absurdes d’enllaçar els TER o amb les
fronteres, amb preus força alts, patint una reducció de vagons...
També
hi ha el perill que el tren nocturn París-Portbou malauradament s’aturi
a 1 quilòmetre abans de la frontera espanyola. Això eliminaria les
correspondències amb els trens espanyols. A més, encara que la seva
circulació està decidida la SNCF la vol retardar 6 mesos, cosa que fa
necessari seguir aplegant signatures en defensa de la circulació
d’aquest tren.
Els
trens de nit transversals coordinen les regions entre elles --sense
passar per París-- restant pertinents, ja que les Lígnies de Grans
Velocitats (LGV) solament circulen radialment vers París. Però els trens
de nit (Estrasburg/Luxemburg-Portbou/Ventimiglia) han estat suprimits.
Des
de fa anys que en els trens de nit solament es poden fer la reserva
tardiament (moltes vegades solament 15 dies abans de la sortida), mentre
que els viatgers de trens de nit justament són aquells que s’han de
reservar amb més temps abans. Això incita a fer les reserven en altres
models.
Els
transports en comú --sigui per carretera o per ferrocarril-- són molt
finançats pel contribuent. El tren de nit forma part d’aquells
ferrocarrils qui s'acosten més a00000 l'autofinançament.
Si
volem encara trobem molts més contra-arguments als pretextes
avançaments pel desmantellament dels trens de nit a:
[https://ouiautraindenuit. wordpress.com/].
Una
vegada aconseguida aquesta primera victòria, els trens de nit
necessitem de tots nosaltres l’any 2017 a fi d’aturar la fustigació de
que són víctimes:
Obtenir
correspondències a fi que els trens de nit no s'aturin just abans
d’arribar a les fronteres en els casos d’Hendaia, Cervera i Niça. Al
contrari, cal la coordinació ferroviària amb els estats veïns (a Irun,
Portbou i Ventimilia) per així fer augmentar el nombre de viatgers. De
la mateixa forma, corregir les "correspondències absurdes" tot permetent
augmentar el nombre de viatgers accedint als trens de nit amb
correspondència als TER.
En
comptes de restringir el nombre de vagons, dels dies de circulació i
d’augmentar les tarifes, a Suècia a tingut èxit la «rendibilitat pel
volum»: amb preus incitatius, més vagons per acollir més viatgers, més
conforts (seients reclinables, lliteres i cabines privatives), amb
horaris òptims i una circulació durant tota la setmana.
La
mobilització es fa necessària a fi d’obtenir sense demora la tornada en
circulació del tren de nit París-Portbou, el manteniment del París-Irun
i del París-Niça, així com el retorn dels trens de nit transversals i
radials.
Cal fer difusió de tot plegat per fer créixer aquesta campanya en cada indret.
Si
es vol més informació i participar localment, podeu enviar un e-mail al
contacte de la vostra demarcació (veure: [https://ouiautraindenuit. wordpress.com/]).
La petició feta per mitjà de Change.org arriba avui a 15.903 signatures i encara segueix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada