dilluns, 26 de desembre del 2016

Comunicat de l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou

Es recuperarà el tren de nit París-Portbou. 
Hi ha el perill que el París-Portbou s’aturi a 1 quilòmetre abans de la frontera. Això eliminaria les correspondències amb els trens espanyols. 
Per mitjà de Change.org hi quasi 16.000 signatures en defensa d’aquest tren convencional. 

 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 26/12/2016 
Perpinyà (Rosselló).- 

Segons un comunicat de l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou la Regió Occitània ha anunciat que s’ha establert un acord amb l’Estat per mantenir el 2017 el tren de nit París-Portbou. La SNCF ha rebut l'ordre d'en reprendre l'explotació. La mobilització dels usuaris, de sindicats i càrrecs electes ha demostrat que el tren de nit correspon a un model de transport d'avenir, compatible amb el medi i l’eficàcia econòmica.
L’Associació d’Usuaris felicita a tothom que hagi contribuït a aquesta primera victòria que demostra que es pot obtenir el manteniment i el retorn dels trens de nit. La mobilització ha estat amplificada en un moment en que l'usuari de trens de nit es trobava força desanimat:
Les línies de nit «mantingudes» (París-Rodez, París-La Tor Querol i aviat potser París-Portbou) es troben fustigades, amb uns horaris poc adaptats, amb correspondències absurdes d’enllaçar els TER o amb les fronteres, amb preus força alts, patint una reducció de vagons...
També hi ha el perill que el tren nocturn París-Portbou malauradament s’aturi a 1 quilòmetre abans de la frontera espanyola. Això eliminaria les correspondències amb els trens espanyols. A més, encara que la seva circulació està decidida  la SNCF la vol retardar 6 mesos, cosa que fa necessari seguir aplegant signatures en defensa de la circulació d’aquest tren.
Els trens de nit transversals coordinen les regions entre elles --sense passar per París-- restant pertinents, ja que les Lígnies de Grans Velocitats (LGV) solament circulen radialment vers París. Però els trens de nit (Estrasburg/Luxemburg-Portbou/Ventimiglia) han estat suprimits.
Des de fa anys que en els trens de nit solament es poden fer la reserva tardiament (moltes vegades solament 15 dies abans de la sortida), mentre que els viatgers de trens de nit justament són aquells que s’han de reservar amb més temps abans. Això incita a fer les reserven en altres models.
Els transports en comú --sigui per carretera o per ferrocarril-- són molt finançats pel  contribuent. El tren de nit forma part d’aquells ferrocarrils qui s'acosten més a00000 l'autofinançament.
Si volem encara trobem molts més contra-arguments als pretextes avançaments pel desmantellament dels trens de nit a: [https://ouiautraindenuit. wordpress.com/].
Una vegada aconseguida aquesta primera victòria, els trens de nit necessitem de tots nosaltres l’any 2017 a fi d’aturar la fustigació de que són víctimes:
Obtenir correspondències a fi que els trens de nit no s'aturin just abans d’arribar a les fronteres en els casos d’Hendaia, Cervera i Niça. Al contrari, cal la coordinació ferroviària amb els estats veïns (a Irun, Portbou i Ventimilia) per així fer augmentar el nombre de viatgers. De la mateixa forma, corregir les "correspondències absurdes" tot permetent augmentar el nombre de viatgers accedint als trens de nit amb correspondència als TER.
En comptes de restringir el nombre de vagons, dels dies de circulació i d’augmentar les tarifes, a Suècia a tingut èxit la «rendibilitat pel volum»: amb preus incitatius, més vagons per acollir més viatgers, més conforts (seients reclinables, lliteres i cabines privatives), amb horaris òptims i una circulació durant tota la setmana.
La mobilització es fa necessària a fi d’obtenir sense demora la tornada en circulació del tren de nit París-Portbou, el manteniment del París-Irun i del París-Niça, així com el retorn dels trens de nit transversals i radials.
Cal fer difusió de tot plegat per fer créixer aquesta campanya en cada indret.
Si es vol més informació i participar localment, podeu enviar un e-mail al contacte de la vostra demarcació (veure: [https://ouiautraindenuit. wordpress.com/]).
La petició feta per mitjà de Change.org arriba avui a 15.903 signatures i encara segueix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada