dissabte, 17 de desembre del 2016

A la Fiscalia el cas del Royal Marine II

http://d1abj31dnwl5uq.cloudfront.net/imatges/55/48/alta/780_0008_5548325_a108e2b40ca7545d2636473aae3cb4d7.jpg

UnióMunicipal i la Plataforma de Roses creuen que hi ha presumptes irregularitats que podrien ser constitutives dels delictes de prevaricació i malbaratament de cabal públic  

 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 17/12/2016 
Roses (Alt Empordà).-  

Unió Municipal i la Plataforma Ciutadana de Roses van denunciar el 2 de desembre a Fiscalia del jutjat de Figueres (Alt Empordà) «presumptes delictes de prevaricació i malbaratament de cabals públics» en el cas del Royal Marine II. L'edifici es va construir amb una llicència que la Justícia va considerar il·legal. Es va ordenar l'enderroc però l'Ajuntament de Roses (Alt Empordà) va acabar arribant a un acord amb els denunciants i es van pagar 2,2 milions d'euros.
La denúncia es presenta després d'haver analitzat tot el que s'ha anat desgranant a la comissió d'investigació -que no està tancada- constituïda a petició d'Unió Municipal, que va elaborar un informe de conclusions el contingut del qual ha entregat a Fiscalia.
Diuen que la promotora (RIGEL) no va donar compliment a la llicència sinó que «va incrementar l’alçada de l’edifici més enllà dels 14 metres autoritzats» i afegeix que arran de la denúncia presentada per la comunitat de l'edifici veí, el Royal Marine I, al jutjat número 1 de Girona, va anul·lar la llicència i més tard es van legalitzar les modificacions. Unió considera que haurien d'haver demanat nous informes perquè ja hi havia una sentència del Jutjat.
L'octubre de 2008, el TSJC ordena l'enderroc de la planta 4a i part de la 3a. L'Ajuntament de Roses «renuncia a dirigir-se a la promotora, que comptava amb una llicència de primera ocupació provisional, i assumeix que era ell, l'Ajuntament, el primer i únic obligat a enderrocar en execució de sentència (i posteriorment, com veurem, a indemnitzar la Comunitat actora», denuncien.
Els tres punts que consideren «més foscos» són: el conveni signat per l'alcaldessa, Montse Mindan (PDECat), sense estar acompanyada del secretari municipal i en el qual no figura com a part la promotora; la xifra d'indemnització sense valorar si podia aconseguir-se la inexecució de la sentència admesa a tràmit i sense cap informe jurídic o econòmic; i la forma de pagament.
Respecte a aquest darrer punt recorden que es van pagar 825.000 a la comunitat i la resta, 1.350.000 euros, a dues mercantils (ILAW&FACTOR S.L-550.000 euros i ILAW&CEL S.L.-825.000). «No se sap si aquests elevadíssims imports porten IVA (haurien de portar, si es tractés en hipòtesi, de factures d'honoraris professionals ja que, a diferència de la Comunitat, no es tracta de cap indemnització», diu Unió, que considera que aquests fets podrien ser constitutius dels presumptes delictes de prevaricació i malbaratament de cabals públics. 

Per la dimissió de Pàramo i Mindan 
Per això exposat, el grup municipal i la plataforma demanen que dimiteixi Carles Pàramo, alcalde per CiU quan es va donar la llicència, i ara regidor pel PDECat, i l'actual alcaldessa, Montse Mindan. Pàramo manifesten que va legalitzar les modificacions sense establir cap condició amb relació al procés judicial en marxa ni demanar cap garantia al promotor en cas que s'hagués d'enderrocar. A més, apunten que no va fer cas de la recomanació d'una jurista de l'Ajuntament i va donar llicència provisional de primera ocupació abans que es resolgués el litigi judicial.
Respecte a l'alcaldessa, remarquen que va renunciar a seguir tramitant l'incident d'inexecució de sentència i va ser la responsable del pagament dels 2,2 milions. També li atribueixen la responsabilitat de signar el conveni sense la presència del secretari.
Unió Municipal va informar fa uns dies a l'alcaldessa que aniria a Fiscalia. Ho ha fet abans que es tanqui la comissió d'investigació. Mindan no li preocupa perquè creu que s'ha fet correctament.
Des de fa anys l'Ajuntament dedicava esforços a resoldre la situació per l'alçada de l'edifici a l'avinguda del Port Joan, 2-20. Primer es va construir un bloc, el Royal Marine I amb quatre pisos i posteriorment el Royal Marine II, que tenia una alçada lleument superior. Els veïns del primer bloc van presentar una demanda. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada