divendres, 4 de novembre del 2016

Denuncien el fet que el Banyolí de l'Any costa 28.000 euros

La vuitena edició del Banyolí de l'Any es va celebrar el 15 de setembre amb l'única presència de l'equip de govern local, de Convergència i Unió  
Esther Guerrero, reconeguda com a Banyolina de l´Any, entre l´alcalde Miquel Noguer i Carles Puigdemont.
Esther Guerrero, reconeguda com a Banyolina de l´Any, entre l'alcalde convergent, Miquel Noguer, i Carles Puigdemont 






TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 04/11/2016 
Banyoles (Pla de l’Estany).-  

Llegim en la premsa convencional el fet que vint-i-vuit mil euros és el que costa celebrar els premis Banyolí de l'Any, segons ha denunciat la CUP de Banyoles (Pla de l’Estany). Aquest grup a l'oposició municipal contrasta el volum de la despesa, «en una sola nit», amb el cost anual de la Factoria de Teatre (28.114,27 euros), la partida de tot un any per als programes d'atenció a les dones (27.500 euros) o el còmput total de subvencions municipals en cultura (20.000 euros). 


Premis sexistes 

La vuitena edició del Banyolí de l'Any es va celebrar el 15 de setembre amb l'única presència de l'equip de govern local, de Convergència i Unió, ja que ni la CUP, ni Junts per Banyoles-ERC, ni Independents de Banyoles-ICV hi van voler assistir. Independents de Banyoles va acusar els premis de sexistes perquè fins a aquesta darrera edició només havia atorgat el seu guardó principal a homes --una dinàmica que enguany s'ha trencat premiant l'atleta Esther Guerrero--, i coincidia amb la resta de grups de l'oposició municipal a l'hora de criticar la manca de transparència o l'elitisme de l'acte.

Ahir, la CUP de Banyoles va desglossar el cost de la celebració del Banyolí de l'Any. Dels 28.000 euros -una xifra que s'extreu d'informes oficials de despeses-, 12.000 es corresponen al sopar (el 46% del total), 6.000 a l'equip de so i llum, 3.000 a impremta i disseny, 5.000 a l'organització i la direcció de l'acte, que va anar a càrrec del presentador televisiu, Josep Puigbó, i 2.000 a la categoria d'«altres i diversos». Per al grup municipal de la CUP, aquest detall fa que la situació sigui «encara més esperpèntica i, al nostre parer, totalment vergonyosa». 


L'origen dels diners 

La CUP també ha concretat l'origen dels recursos que es destinen al Banyolí de l'Any: 8.000 euros de la Diputació de Girona, 1.000 del Consell del Pla de l'Estany, 9.000 de finançament propi i 10.000 de patrocinadors privats. La formació aclareix que no els han facilitat les dades de l'edició de 2016 i s'ha basat en les factures de 2015. «Segons l'equip de govern, el Banyolí de l'Any surt de franc a la ciutat», diu la CUP mitjançant un comunicat, i afirma que «els números mostren que això és fals». La CUP critica tant el format com el cost i lamenta que la ciutat «veu com es destinen uns recursos molt necessaris a una bagatel·la que no queda gaire clar a qui acaba beneficiant».

L'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, es va mostrar «orgullós i satisfet d'organitzar aquests premis i de tenir la capacitat de buscar finançament».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada