diumenge, 21 d’agost del 2016

Col·lapse a la Jonquera per passar la frontera

Vehicles aturats ahir a l'autopista, en sentit a Perpinyà 
A l'AP-7 es van registrar dotze quilòmetres de retencions i a l'N-II sis, en sentit nord. 
El tap va ser causat per la tornada de les vacances de ciutadans francesos amb les retencions dels controls policials. 



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 21/08/2016 
La Jonquera (Alt Empordà).- 

El punt fronterer de la Jonquera (Alt Empordà) va tornar a ser ahir dissabte protagonista a conseqüència de les llargues cues que s'hi van registrar durant tot el dia. Aquest cop el problema es va sumar al fet dels controls antiterroristes a l'Estat francès l'efecte de l'operació tornada de ciutadans francesos que han acabat les vacances i tornaven a casa seva.
Segons el Servei Català de Trànsit (SCT) des de bon matí, l'autopista AP-7 ja registrava importants problemes de trànsit, fins al punt de produir-se dotze quilòmetres de cua. Una escena que es va repetir a última hora de la tarda, quan els pacients conductors van quedar literalment atrapats enmig de l'autopista, en espera que la circulació fluís en algun moment. Aquells que pensaven que l'alternativa era l'N-II s'equivocaven, ja que també hi va haver retencions. El moment més problemàtic va ser quan els vehicles van haver de suportar fins a sis quilòmetres de cues. Tant a l'AP-7 com a l'N-II les retencions es van fer en sentit nord, a l'Estat francès. A l'inrevés no hi va haver cap tipus de problema en tot el dia.
Durant la segona quinzena de juliol, la frontera amb l'Estat francès va estar literalment presa per la Policia i la Gendarmeria arran dels controls que es feien per la massacre de Niça (Alps Marítims, Occitània). Això va provocar retencions per accedir al peatge i congestió tant en sentit nord com sud tant a l'AP-7 com l'N-II. La Policia i la Gendarmeria també va estar vigilant i controlant al peatge del Voló (Rosselló), tant d'entrada com de sortida de l'Estat francès. Els policies francesos interrogaven i demanaven documents d'identitat, fet que va provocar que la circulació fos molt més lenta i es generessin retencions viàries més importants per accedir al Principat. Els conductors, majoritàriament francesos i d'altres països europeus, s'ho prenien amb resignació i paciència. L'AP-7 es va endur la pitjor part, ja que a l'N-II la circulació va ser més fluïda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada