divendres, 5 d’agost del 2016

Aprovada la construcció de la via Tordera-Blanes-Lloret, que permet ampliar els peatges de la C-32

El conseller Josep Rull no respecta el dret a decidir a la Selva marítima. 
Malestar veïnal amb Josep Rull per l’AP-7. 
El conseller proposa un nou model de gestió de les autopistes que seria més "sostenible, equitatiu i harmònic". 
Acte de protesta de la plataforma Aturem la C-32 durant la visita del president Carles Puigdemont a Lloret de Mar 




TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 05/08/2016 
Lloret de Mar/Blanes (La Selva marítima).- 

Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat 
El DOGC del passat 27 de juliol publicava l’aprovació definitiva del traçat d’una carretera Tordera-Blanes-Lloret, continuïtat a l’autopista C-32. Aquesta carretera, que tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres, és el focus d’una forta protesta social ecologista i veïnal pels greus estralls que provocarà en indrets emblemàtics de la serra de Cadiretes, com els paratges de les Alegries, l’Àngel i Sant Pere del Bosc. El més xocant del cas és que la consulta vinculant organitzada el passat dia 16 d’abril, en aplicació del dret a decidir, va emetre un veredicte contundent: el 76,3% de les veïnes i dels veïns que hi van participar van votar en contra d’aquest projecte que ara acaba d’aprovar el conseller Josep Rull.

Pressupost de 71 milions 
L’excusa formal per fer cas omís dels resultats d’aquesta consulta, celebrada a les ciutats de Blanes i Lloret de Mar, a la Selva marítima, va ser la baixa participació. En concret, a Blanes --on la consulta comptava amb la col·laboració de l’Ajuntament-- va votar el 7,3% de la població major de 16 anys. Per la seva banda, a Lloret de Mar la participació va caure al 3,8%, si bé en aquesta localitat marinera l’Ajuntament es va desentendre de l’organització i no va facilitar el cens electoral.
Tot i aquests magres resultats, la plataforma Aturem la C-32 considera que té l’aval social necessari per continuar la seva lluita contra la perllongació de l’autopista. I així ho van demostrar, amb la protesta convocada davant el president Carles Puigdemont durant la seva visita a Lloret de Mar, el passat 26 de juliol. ‘Qui estima el territori, no el destrueix’, es llegia en una de les pancartes.
El projecte aprovat per la conselleria de Territori i Sostenibilitat del Govern de la Generalitat de Catalunya preveu que aquesta nova carretera, de tres carrils, sigui gratuïta per als usuaris. Les obres les assumirà Invicat SA, filial del grup Abertis, titular de la concessió de l’autopista C-32 en el tram sud (Castelldefels-El Vendrell) i en el tram nord (Mataró-Palafolls). El pressupost d’aquesta infraestructura viària és de 71 milions d’euros i es preveu que els treballs començaran abans d’acabar l’any. El traçat preveu la construcció de dos túnels i cinc viaductes. Es calcula que un cop acabada la carretera la utilitzaran, de mitjana, uns 9.000 vehicles diaris.

Fórmula enrevessada 
Però l’aprovació definitiva del projecte de prolongació de la C-32 no només inquieta als moviments ecologistes de la Selva. Els alcaldes i les entitats més emblemàtiques del Maresme també tenen la mosca darrere l’orella amb la decisió del conseller de Territori i Sostenibilitat. I és que la construcció d’aquesta nova carretera és la porta oberta a l’ampliació de la concessió de l’autopista C-32, que finalitza el 31 d’agost de l’any 2021.

Malestar veïnal amb Josep Rull per l’AP-7 
Llegim a EL TRIANGLE que el moviment veïnal per una AP-7 gratuïta ha criticat la reunió que va celebrar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull amb els alcaldes i entitats de la demarcació de Tarragona. Els veïns han qualificat la reunió de "postureig" i critiquen que, mentre la Generalitat es pronuncia a favor de l'alliberament de peatges, pressiona Foment perquè la solució per a l'N-340 sigui el model de l'N-2 a Girona, on només els camions tenen una bonificació. Els veïns han recordat que no se senten representats pel conseller.
"El que més ràbia ens dóna és que el conseller Rull utilitzi les nostres paraules per dir que demanen el mateix, quan no és veritat", afirma el portaveu del moviment veïnal, Llorenç Navarro. Els veïns tallen diàriament l'N-340 al seu pas pel Baix Ebre per demanar la gratuïtat de l’autopista.
L'únic interès que té el Govern de la Generalitat és beneficiar l'empresa Abertis, afirmen els veïns, que té un "presumpte tracte de favor". Finalment, Navarro ha preguntat que "si Rull ens diu que el dia de demà haurem de crear un ens per seguir pagant l'AP-7, que s'haurà de pagar tota la vida perquè s'ha de mantenir, que ens expliqui com construirem l'autovia A-7 sense pagar. Una val diners mantenir-la i l'altra no?”.
Per acabar d’embolicar la troca, Josep Rull ha proposat un nou sistema de pagament de 'tarifa plana' o 'vinyeta', un model de gestió de les infraestructures viàries que, segons el conseller, seria més sostenible i equitatiu per al conjunt del territori i que, a més, substituiria l'actual sistema de peatges. Aquest model s'utilitza a països com Suïssa o Àustria, i consisteix a fer que paguin els vehicles que utilitzen les carreteres i els que contaminen. El conseller ha assegurat que aquest model permetria tenir unes carreteres de qualitat. "Sistemes com la vinyeta ens poden ajudar a fer un pagament per ús equitatiu per al conjunt del país i ambientalment sostenible", ha afirmat Rull.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada