dimecres, 6 de juliol del 2016

196) CRÒNICA CENT NORANTA SIS DE LA CROADA DE L’ESPANYA NEGRA CONTRA LA GENT CATALANA

Xenofòbia espanyolista contra Quimi Portet, ex El Último de la Fila 
La caverna s'acarnissa amb Quimi Portet. 
Un comissari espanyol admet al jutjat l’existència d’una “operació Catalunya.”
El comissari de la policia espanyola José Manuel Villarejo Pérez, encausat per haver enregistrat suposadament uns altres policies i agents del CNI, ha admès avui al jutjat que havia participat en una anomenada “operació Catalunya”. 
Una unitat especial de la policia espanyola investigava polítics independentistes sense autorització judicial. 
La Falange boicoteja un acte de l'exèrcit a Tremp amb una estanquera gegant que diu ‘España servir hasta morir’ .
El partit feixista espanyol es queixa que un oficial ordenés retirar-la. 


[Barcelona (República Catalana) 06/07/2016] 
L’AMIC DEL POBLE

Quimi Portet, ex membre d'El Último de la Fila, va ser notícia diumenge per denunciar que un cambrer de l'empresa Baleària, que uneix les illes Balears amb Catalunya, va etzibar-li que no entenia que volia dir “cafè en llet”. Ara la caverna s'acarnissa amb Quimi Portet que esdevé la béstia negra de l'ultranacionalisme espanyolista.  També insulten a la responsable de comunicació de Baleària per donar la raó al músic.
Portet va ser notícia fa un parell de dies per denunciar que un cambrer de l'empresa Baleària, que uneix les illes Balears amb Catalunya, va etzibar-li que no entenia l'expressió "cafè amb llet". I no es va quedar aquí la cosa: el cambrer va assegurar que ho podria fer en gallec, francès o italià però no en català. Portet va fer una foto al treballador per denunciar la situació. Ara, tant ell com la responsable de màrqueting de l'empresa s'han convertit en les dianes dels insults i els improperis més variats de la caverna i l'ultranacionalisme espanyol. 

Convertir en dimoni a la víctima 
Des d'un principi, la carcúndia espanyolista ha utilitzat el fet que Quimi Portet adjuntés una foto del cambrer (la qual dilluns també la varem penjar en la nostra Crònica de l’Espanya negra) amb qui va tenir l'encontre per desprestigiar al músic i, a la vegada, amagar el veritable incident: la discriminació i l'odi cap al català. Així doncs, la caverna espanyolista ha iniciat una croada contra Portet com es pot veure en un vídeo de 13TV i un dels seus presentadors insígnies, Alfredo Urdaci, el mateix que feia monòlegs d'humor a La Sexta.

La responsable de comunicació, una altra víctima 
Pilar Boix, responsable de comunicació de Baleària, va respondre amb un tuit a Quimi Portet disculpant-se i explicant que aquesta no era la política d'empresa i que, per tant, es prendrien les mesures corresponents. Una acció que no podrà repetir, ja que ha hagut de tancar el seu perfil per l'allau d'insults que ha rebut. A més, diaris de la caverna com periodistadigital.com descriu a Boix com una "furibunda independentista". El nivell d'odi i ràbia ha arribat fins al punt que han estat buscant entre els seus tuits per destacar-ne el següent: "és una activista convençuda a favor del nacionalisme més ultra. En el seu perfil va felicitar Jordi Évole per entrevistar el terrorista Arnaldo Otegi amb una efusiva 'bona feina'!".  
De fet, un cambrer de Baleària sap el que es fa quan diu al cantant Quimi Portet: «Mira: en gallec, espanyol, francès, anglès i fins i tot en italià t'entenc, en català o mallorquí, ja no». L'exmembre d'El Último de la Fila va explicar que va ser víctima de la catanofòbia en un tuit que s'ha fet viral. Baleària s'ha vist forçada a dir que prendrà mesures perquè la situació no es repeteixi. Ens preguntem si l'empresa naviliera demanarà al seu personal que no sigui mal educat contra aquesta llengua de segona que alguns s'entesten a mantenir viva per tocar els collons. Ens preguntem si requeriran al seu personal coneixements de la novena llengua europea, parlada per 10 milions de persones, per davant d'idiomes oficials a la Unió Europea com el grec, hongarès, suec, búlgar o danès.
Ens pregunto per què C's d'Albert Rivera demana a Baleària respectar el dret del cambrer a continuar en la ignorància de la llengua pròpia dels Països Catalans i dels mars que els seus vaixells solquen cada dia.
Prop de les 20.000 firmes són les que ja ha aconseguit una iniciativa a través del portal hazteoir.org. La iniciativa demana que Baleària "No expediente a un trabajador por hablar español en España". Així doncs exigeixen que els firmants expliquin Baleària que "en cualquier lugar de España, incluidos sus barcos, se habla español y ningún ciudadano puede ser castigado por utilizar la lengua comúna” (!).

Un comissari espanyol admet al jutjat l’existència d’una “operació Catalunya” a partir d’Afers Interns del Cos Nacional de Policia espanyola 
, Jorge Fernández Díaz, conversa amb un grup d'agents de policía, alguns de paisà 
El comissari del Cos Nacional de Policia espanyola José Manuel Villarejo Pérez, encausat per haver enregistrat suposadament uns altres policies i agents del CNI, ha admès avui al jutjat que havia participat en una anomenada “operació Catalunya”. Segons que informen alguns diaris espanyols, entre els quals ElDiario.es, Villarejo ha parlat de l’existència d’aquesta operació quan ha al·ludit a la relació que tenia amb el comissari Marcelino Martín Blas-Aranda, ex cap d’Afers Interns de la policia: ha dit que la relació venia “de l’època de l’operació Catalunya”.
Fa un any i mig, aproximadament, va sortir publicada informació sobre una unitat secreta del Cos Nacional de Policia espanyola, dins la direcció adjunta operativa, que investigava polítics favorables al procés independentista sense cap autorització judicial. Una part d’aquests agents eren de la unitat d’Afers Interns, la que dirigia Martín Blas-Aranda, els encarregats de treballar sobre el terreny, al Principat de Catalunya. Tenien el propòsit de recollir informació que, un cop elaborada i tractada, apareixia en la portada de determinats mitjans de comunicació espanyols.
Aleshores el Ministeri d’Interior espanyol, dirigit per Jorge Fernández Díaz, va negar l’existència d’aquesta unitat secreta i després, a més, va acabar condecorant amb una medalla i una pensió el comissari, Villarejo el març del 2014.
Aquella informació del novembre del 2014, i la confirmació ara de l’existència de l’anomenada “operació Catalunya”, encaixen amb el contingut de les converses entre Fernández Díaz i l’ex-director de l’Oficina Antifrau de Catalunya, Daniel de Alfonso, que conspiraven per mirar de treure draps bruts de polítics d’ERC i CiU. Aquelles converses, fetes públiques pocs dies abans del 26-J, van ser l’octubre del 2014, poc abans del 9-N. 
Just després de la filtració de les converses per part del diari Público, es va saber l’encausament del comissari Villarejo pels enregistraments a agents de la policia i del CNI; un encausament fruit de la investigació de Martín Blas-Aranda, aleshores company de Villarejo i avui enemic seu dins el Cos Nacional de Policia del Regne d’Espamya. Arran de l’enfrontament entre tots dos, el comissari Martín Blas-Aranda va ser destituït d’Afers Interns el març del 2015, i això va desencadenar els rumors sobre la presumpta responsabilitat de l’un i de l’altre en la filtració de les converses entre Fernández Díaz i Daniel de Alfonso a Público. 
L’enemistat entre Villarejo i Martín Blas-Aranada ve de l’operació Emperador, en què uns quants policies van ser encausats per vincles amb la màfia xinesa. Villarejo diu que Martín Blas-Aranda investigava policies d’esquena al jutge.
Abans d’aquesta topada, tots dos viatjaven junts per feina, i aquesta feina era “l’operació Catalunya”.

La Falange boicoteja un acte de l'exèrcit a Tremp amb una estanquera gegant que diu ‘a España servir hasta morir’ 
En un comunicat al seu web, el partit feixista espanyol La Falange es felicita per haver tornat a col·locar durant la graduació a Tremp (Pallars Jussà) de 485 nous sotsoficials de l'Exèrcit de Terra de l’Exèrcit espanyol, una estanquera gegant amb el lema ‘a España servir hasta morir’. Tot i així, estaven enfadats perquè només hi ha acudit el ministre de Defensa. No comptaven amb la "inesperada absència" del cap de l'Estat i Capità General dels nostres exèrcits, és a dir, del borbó Felip VI. Hi ha hagut tensió i insults quan s'ha ordenat retirar la bandera.
Segons La Falange, uns "patriotas catalanes" i militants del partit han desplegat unes enormes banderes d'Espanya on es veia escrit ‘A España servir hasta morir’. L'acció ha centrat l'interès de tots els presents a l'acte de l'Exèrcit espanyol. Quan el comandament ha ordenat la seva retirada, el públic i els nous sergents han mostrat el seu rebuig, fins i tot s'han produït escenes de tensió i insults quan “un indigne oficial ha arribat a dir que aquesta no era la bandera”  d'Espanya "sinó un drap".
Segons el partit feixista, "La Falange, que nunca ha pretendido otra cosa que servir España, ni quiso ni pudo permanecer inmóvil: En enero del 2008 repusimos un lema que hacemos propio" i també van fer exactament el mateix l'any 2004. Així doncs, afirmen que "hoy seguimos defendiendo España sin medias tintas ni concesiones; Y gritamos sin complejos: "A ESPAÑA, SERVIR HASTA MORIR", para vergüenza de sus majestades reales, de políticos y de su séquito de palmeros uniformados".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada