![]() |
| Entre advertències sobre Rio i Kirguizistan, el Departament d'Estat es refereix a Barcelona |
El Departament d'Estat recomana als nord-americans evitar la zona del Banc Expropiat.
Trias investigat per malversació. La fiscalia l'acusa d'haver pagat amb fons municipals el lloguer del Banc Expropiat durant un any.
Atreure l'atenció del Departament d'Estat dels Estats Units és una fita en la trajectòria de la marca Barcelona que s'acaba d'assolir gràcies a les batalles urbanes entre agents dels Mossos d'Esquadra i participants en les protestes pel desallotjament del Banc Expropiat de Gràcia.
En el compte de Twitter amb què emet advertències i consells als ciutadans nord-americans que viatjaran a l'estranger (@TravelGov), aquest Departament ha publicat aquest dimecres: "Emergency msg #Barcelona - avoid Travessera de Gracia 181, demonstrators clashing w/ police past 2 nights. Expected to continue until 5/29". I ha insistit al cap d'una hora: "In Barcelona? Avoid immediate vicinity surrounding Travessera de Gracia 181 in Gracia neighborhood. 100s of demonstrators clashing w/ police". És a dir, són missatges d'"emergència" que recomanen evitar la rodalia del Banc Expropiat, on els manifestants i la Policia s'han enfrontat les nits anteriors. La seva recomanació és clara: "evitar la zona adjacent a Travessera de Gràcia 181". Així mateix s'adverteix que es preveu que la situació es mantingui fins al 29 de maig.
De fet, aquest dimecres s'han tornat a produir aldarulls per tercera nit consecutiva. En aquesta ocasió, s'han produït ferits i una persona detinguda. Un dels ferits és el periodista de la Directa Albert Martínez, que pateix una fractura al dit. A més, la passada nit s'han cremat contenidors en les barricades i s'han trencat vidres de bancs a Gràcia quan els agents han dissolt la manifestació de protesta, que no ha pogut encerclar el Banc Expropiat, com preveia, perquè els Mossos han bloquejat els accessos.
Trias investigat per la fiscalia
La Fiscalia de Barcelona ha obert una investigació contra l'exalcalde de la ciutat, Xavier Trias (CiU), per haver comès presumptament un delicte de malversació. Trias va pagar durant un any el lloguer del 'Banc Expropiat' amb fons municipals. Segons afirma la unitat de la Policia Nacional adscrita a la Fiscalia, durant aquest any es van pagar un total de 65.500 euros.
Des de Convergència Democràtica s’ha argumentat que poc abans de les eleccions municipals del 2015, l’alcalde Trias va assumir el cost del lloguer "davant la imminència del desallotjament". L'objectiu era el de "buscar una solució que conciliés el dret del propietari i el manteniment de l'activitat del local" mentre es pagava el lloguer. Unes despeses que la nova alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va negar-se a pagar, fet que ha desencadenat les manifestacions i aldarulls a Gràcia d'aquests últims dies.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada