![]() |
| Els dos antiavalots processats per la pèrdua d'un ull d'Ester |
DIRECTA 27/05/2016
Redacció
|
| Ester Quintana moments després l'impacte de la bala de goma |
La greu lesió causada a Ester Quintana queda impune. L'Audiència de Barcelona absol el sotsinspector i l'escopeter de la unitat E-40 de la Brigada Mòbil dels Mossos d'Esquadra perquè considera que no es pot demostrar l'autoria del tret amb bala de goma que va fer perdre l'ull esquerre a la veïna de la Verneda.
Els magistrats de la secció encarregada del cas apunten la possibilitat que s'efectuessin tres trets en direcció al lloc on es trobava Quintana. D'acord amb això, sentencien que no poden individualitzar la responsabilitat penal de les greus ferides provocades a la víctima. Al text de la sentència, que s'ha comunicat a les parts a les onze del matí d'aquest divendres, també es qüestiona si l'objecte causant de la ferida va ser una bala de goma o un projectil de foam. El tribunal dóna credibilitat a la tesi de les advocades dels agents acusats, segons la qual el tret es podria haver disparat des del furgó E-414.
En conclusió, queda provat que les ferides que va patir Ester Quintana les van provocar els Mossos d'Esquadra, però la seva estratègia d'encobriment –denunciada per l'acusació– ha impedit que es pugui dictar una sentència condemnatòria. "Durant el judici s'ha evidenciat que no totes les proves han aterrat al procés i que evidentment no tothom ha dit la veritat. Si això no hagués passat, amb tota probabilitat la sentència seria condemnatòria", ha explicat Laia Serra a la sortida del Palau de Justícia. "El missatge que llença la sentència és preocupant. Si en un cas com el de l'Ester Quintana, on s'ha investigat i s'han aportat tants elements de prova, no hi ha condemna, en quin cas es podrà arribar a fer justícia?", ha afegit. "El sistema, el corporativisme, han triomfat. La policia seguirà funcionant tenint l'autor de les lesions a Ester Quintana entre les seves files. El corporativisme suposa que l'agent que ha delinquit seguirà treballant", ha sentenciat.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada