La
mobilització dels treballadors de Renfe compleix els serveis mínims a l'estació
de Girona, amb complicitat de les persones usuàries
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 27/02/2016
Girona (Gironès).-
Llegim en la premsa convencional
que la vaga d'ahir de 23 hores (de les 12 de la matinada a les 11 de la nit) a
Renfe es va allunyar dels episodis de caos a la xarxa ferroviària que hi ha
molts dies per causes no laborals. L'estació de tren de Girona --convencional i
d'alta velocitat-- va viure una jornada que semblava més pròpia d'un dia
habitual. La vaga va diferir de les últimes incidències a Renfe perquè, a
diferència dels casos amb avaries, ahir a l'estació hi havia cartells que
alertaven de la jornada de mobilització i els usuaris tenien clar que els
horaris canviaven per un dia. També va facilitar el desenvolupament de la vaga
el fet que els treballadors de Renfe l'havien convocat en solidaritat amb els
revisors de tren (després de les darreres agressions que han patit). Una
reivindicació que va comptar amb la complicitat de la majoria dels passatgers.
De fet, tot i que les línies gironines de tren convencional van prestar ahir la
meitat de les freqüències, no es van produir incidències i es van complir els
serveis mínims previstos. En la vaga de 23 hores, les línies de Rodalies,
Regionals i Mitja Distància van tenir uns serveis mínims del 66% en hores
puntes i del 33% la resta del dia. D'aquesta manera, si en un divendres
habitual les dues línies de Girona --la R11 i la RG1-- ofereixen més d'una
trentena de trens per a cada sentit de circulació, ahir es van quedar en poc
més d'una quinzena. En total, 33 trens de la R11 i la RG1: 17 en direcció nord
(de Barcelona a Girona) i 16 en direcció sud (de Girona a Barcelona).
Pel
que fa al tren d'alta velocitat (TAV), els serveis mínims van ser d'entre el
63% i el 72%. En el cas de la línia del TAV, el fet que els viatgers hagin de
comprar els bitllets amb antelació, va facilitar que els usuaris sabessin si
els trens habituals operaven. A les línies de Rodalies, Regionals i Mitja
Distància, els horaris dels serveis mínims de la vaga d'ahir també es coneixien
des de feia dies. Un altre element que va evitar que la jornada de mobilització
laboral es pogués complicar, va ser que els venedors de bitllets de l'estació
de Girona informaven els passatgers de la vaga quan compraven els tiquets. Ara
bé, una de les conseqüències evidents de la vaga de 23 hores d'ahir a Renfe va
ser que alguns viatgers de l'estació de Girona es van haver d'esperar més de
mitja hora o, fins i tot, més d'una hora per poder agafar un tren. Malgrat les
esperes llargues, les línies gironines de tren convencional (la R11 i la RG1)
van garantir, com a mínim, el pas d'un comboi en la majoria de les franges
horàries.
Amb
la vaga d'ahir, els treballadors de Renfe volien denunciar les condicions
precàries de la plantilla. Després dels últims casos d'agressions als revisors,
els empleats --maquinistes i interventors-- han reclamat més seguretat.
LA CGT
ES MOBILITZA CONTRA LES CONSTANTS AGRESSIONS AL PERSONAL DE RODALIES CATALUNYA
Fa
uns dies el SFF de la CGT va fer públic aquest comunicat: “El personal de Renfe
a Rodalies de Catalunya, portem massa temps patint agressions diàriament,
carregant sobre la nostra integritat física la ira d’alguns dels soferts
usuaris del ferrocarril públic.SFF-CGT ha presentat denúncies, comissions de
conflictes, escrits, partes, etc, perquè la Direcció de Rodalies prengués les
mesures adequades davant un problema que creix dia a dia en nombre i gravetat
de les mateixes.Ara li ha tocat a un company interventor de Rodalies, va ser
llançat d’un tren per uns viatgers, quedant inconscient a l’andana. Va haver de
ser evacuat en ambulància.
La
Direcció de Rodalies no ha fet res per posar solucions a aquest tema, encara
que sí s’omple de paraules carregades de bones intencions, acaba dient que a
Catalunya tot té un matís polític, bona manera de fugir d’un problema que no
vol assumir. Des SFF-CGT anem a intensificar la pressió, amb totes les eines a
la nostra disposició, fent visible un problema que afecta directament la
seguretat, la salut i la integritat física dels treballadors de Rodalíes i per
tant a la qualitat del servei prestat. Aquest gravíssim problema de constants
agressions als treballadors i treballadores de Rodalíes, té un fons de pèssima
gestió i deteriorament induït del servei de Rodalies, amb uns gestors que
sembla que cobren per destrossar més que per millorar el servei públic de
ferrocarrils de Catalunya.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada