dissabte, 27 de febrer del 2016

Vaga en solidaritat amb els revisors de tren

La mobilització dels treballadors de Renfe compleix els serveis mínims a l'estació de Girona, amb complicitat de les persones usuàries 




TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 27/02/2016 
Girona (Gironès).-  

Llegim en la premsa convencional que la vaga d'ahir de 23 hores (de les 12 de la matinada a les 11 de la nit) a Renfe es va allunyar dels episodis de caos a la xarxa ferroviària que hi ha molts dies per causes no laborals. L'estació de tren de Girona --convencional i d'alta velocitat-- va viure una jornada que semblava més pròpia d'un dia habitual. La vaga va diferir de les últimes incidències a Renfe perquè, a diferència dels casos amb avaries, ahir a l'estació hi havia cartells que alertaven de la jornada de mobilització i els usuaris tenien clar que els horaris canviaven per un dia. També va facilitar el desenvolupament de la vaga el fet que els treballadors de Renfe l'havien convocat en solidaritat amb els revisors de tren (després de les darreres agressions que han patit). Una reivindicació que va comptar amb la complicitat de la majoria dels passatgers. De fet, tot i que les línies gironines de tren convencional van prestar ahir la meitat de les freqüències, no es van produir incidències i es van complir els serveis mínims previstos. En la vaga de 23 hores, les línies de Rodalies, Regionals i Mitja Distància van tenir uns serveis mínims del 66% en hores puntes i del 33% la resta del dia. D'aquesta manera, si en un divendres habitual les dues línies de Girona --la R11 i la RG1-- ofereixen més d'una trentena de trens per a cada sentit de circulació, ahir es van quedar en poc més d'una quinzena. En total, 33 trens de la R11 i la RG1: 17 en direcció nord (de Barcelona a Girona) i 16 en direcció sud (de Girona a Barcelona).
Pel que fa al tren d'alta velocitat (TAV), els serveis mínims van ser d'entre el 63% i el 72%. En el cas de la línia del TAV, el fet que els viatgers hagin de comprar els bitllets amb antelació, va facilitar que els usuaris sabessin si els trens habituals operaven. A les línies de Rodalies, Regionals i Mitja Distància, els horaris dels serveis mínims de la vaga d'ahir també es coneixien des de feia dies. Un altre element que va evitar que la jornada de mobilització laboral es pogués complicar, va ser que els venedors de bitllets de l'estació de Girona informaven els passatgers de la vaga quan compraven els tiquets. Ara bé, una de les conseqüències evidents de la vaga de 23 hores d'ahir a Renfe va ser que alguns viatgers de l'estació de Girona es van haver d'esperar més de mitja hora o, fins i tot, més d'una hora per poder agafar un tren. Malgrat les esperes llargues, les línies gironines de tren convencional (la R11 i la RG1) van garantir, com a mínim, el pas d'un comboi en la majoria de les franges horàries.
Amb la vaga d'ahir, els treballadors de Renfe volien denunciar les condicions precàries de la plantilla. Després dels últims casos d'agressions als revisors, els empleats --maquinistes i interventors-- han reclamat més seguretat. 

LA CGT ES MOBILITZA CONTRA LES CONSTANTS AGRESSIONS AL PERSONAL DE RODALIES CATALUNYA 
Fa uns dies el SFF de la CGT va fer públic aquest comunicat: “El personal de Renfe a Rodalies de Catalunya, portem massa temps patint agressions diàriament, carregant sobre la nostra integritat física la ira d’alguns dels soferts usuaris del ferrocarril públic.SFF-CGT ha presentat denúncies, comissions de conflictes, escrits, partes, etc, perquè la Direcció de Rodalies prengués les mesures adequades davant un problema que creix dia a dia en nombre i gravetat de les mateixes.Ara li ha tocat a un company interventor de Rodalies, va ser llançat d’un tren per uns viatgers, quedant inconscient a l’andana. Va haver de ser evacuat en ambulància.
La Direcció de Rodalies no ha fet res per posar solucions a aquest tema, encara que sí s’omple de paraules carregades de bones intencions, acaba dient que a Catalunya tot té un matís polític, bona manera de fugir d’un problema que no vol assumir. Des SFF-CGT anem a intensificar la pressió, amb totes les eines a la nostra disposició, fent visible un problema que afecta directament la seguretat, la salut i la integritat física dels treballadors de Rodalíes i per tant a la qualitat del servei prestat. Aquest gravíssim problema de constants agressions als treballadors i treballadores de Rodalíes, té un fons de pèssima gestió i deteriorament induït del servei de Rodalies, amb uns gestors que sembla que cobren per destrossar més que per millorar el servei públic de ferrocarrils de Catalunya.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada