dijous, 3 de desembre del 2015

Denuncien la «privatització encoberta» del Tren Groc del Conflent i l’Alta Cerdanya

La campanya en defensa del Tren Groc ha tingut com a acció visible una cadena humana al voltant de l'estació de la Guingueta d'Hix convocada pel Comitè d'Usuaris de la Línia 




TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 03/12/2015 
La Tor de Querol/La Guingueta d'Ix/Sallagosa/ Font-romeu/Montlluís (Alta Cerdanya).-

 La Confédération Générale du Travail francesa considera que la Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF) prepara la fundació d'Establiment Tren Groc per assegurar un futur per mitjà de locomoció deficitària de la muntanya catalana. La CGT refusa aquest canvi, que induiria la creació d'un "producte Tren Groc", segons informa La Clau.net.
La campanya de llarg recorregut en defensa del Tren Groc de Conflent i Cerdanya ha tingut com a última acció visible una cadena humana, el 19 de setembre, al voltant de l'estació de la Guingueta d'Hix (Alta Cerdanya). El Comitè d'Usuaris de la Línia, fundat el gener de 2015, ha alertat sobre el futur d'un mitjà de locomoció del qual la rendibilitat és qüestionada per la SNCF. La mobilització general té la seva influència, ja que la Regió Llenguadoc Rosselló ha aprovat enguany un pressupost de 14 milions d'euros per a la refecció de la via entre Font-romeu i Lator de Querol, a l’Alta Cedanya, així com operacions de manteniment tècnic del material que roda.
La SNCF prepara una filial Tren Groc. El 30 de novembre, el sindicat ferroviari CGT de Vilafranca de Conflent, estació de sortida i d'arribada del tren, ha revelat una informació «des d'una font segura», silenciada per la SNCF. En concret, un Establiment Tren Groc s'està estructurant per part de la direcció de la societat ferroviària estatal francesa. La CGT condemna ja aquest canvi, que considera vinculat a les eleccions regionals de diumenge. Tem la "privatització reptant del Tren Groc", l'arribada d'un «producte tren groc» i la fundació d'una estament "filialitzable", massa allunyada de casa matriu. Aqueix establiment "representaria un cost suplementari per als contribuents de la regió", argumenta la CGT, que proposa a tall d'alternativa un Establiment Multi-Activitats (EMA) a Catalunya de Nord. Aquesta estructura administraria totes les circulacions ferroviàries, des del transport de mercaderies fins als Trens Exprés Regionals (TER), els TGV, el Corail i el mateix Tren Groc.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada