La
campanya en defensa del Tren Groc ha tingut com a acció visible una
cadena humana al voltant de l'estació de la Guingueta d'Hix
convocada pel Comitè d'Usuaris de la Línia
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 03/12/2015
La Tor de Querol/La Guingueta
d'Ix/Sallagosa/ Font-romeu/Montlluís (Alta Cerdanya).-
La
Confédération Générale du Travail francesa considera que la
Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF) prepara la
fundació d'Establiment Tren Groc per assegurar un futur per mitjà
de locomoció deficitària de la muntanya catalana. La CGT refusa
aquest canvi, que induiria la creació d'un "producte Tren
Groc", segons informa La Clau.net.
La
campanya de llarg recorregut en defensa del Tren Groc de Conflent i
Cerdanya ha tingut com a última acció visible una cadena humana, el
19 de setembre, al voltant de l'estació de la Guingueta d'Hix (Alta
Cerdanya). El Comitè d'Usuaris de la Línia, fundat el gener de
2015, ha alertat sobre el futur d'un mitjà de locomoció del qual la
rendibilitat és qüestionada per la SNCF. La mobilització general
té la seva influència, ja que la Regió Llenguadoc Rosselló ha
aprovat enguany un pressupost de 14 milions d'euros per a la refecció
de la via entre Font-romeu i Lator de Querol, a l’Alta Cedanya,
així com operacions de manteniment tècnic del material que roda.
La
SNCF prepara una filial Tren Groc. El 30 de novembre, el sindicat
ferroviari CGT de Vilafranca de Conflent, estació de sortida i
d'arribada del tren, ha revelat una informació «des d'una font
segura», silenciada per la SNCF. En concret, un Establiment Tren
Groc s'està estructurant per part de la direcció de la societat
ferroviària estatal francesa. La CGT condemna ja aquest canvi, que
considera vinculat a les eleccions regionals de diumenge. Tem la
"privatització reptant del Tren Groc", l'arribada d'un
«producte tren groc» i la fundació d'una estament "filialitzable",
massa allunyada de casa matriu. Aqueix establiment "representaria
un cost suplementari per als contribuents de la regió",
argumenta la CGT, que proposa a tall d'alternativa un Establiment
Multi-Activitats (EMA) a Catalunya de Nord. Aquesta estructura
administraria totes les circulacions ferroviàries, des del transport
de mercaderies fins als Trens Exprés Regionals (TER), els TGV, el
Corail i el mateix Tren Groc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada