divendres, 23 d’octubre del 2015

Operació Petrum 3

Baños: "les explicacions de Mas no ens convencen malgrat la guerra bruta" de l'Estat
La Guàrdia Civil contra el cap de la Policia Local d’Olot.
Una associació de guàrdies civils exigeix a Mas que respecti la feina dels agents. 
Baños afirma que les explicacions de Mas no ens convencen malgrat la guerra bruta de l’Estat  
"Nosaltres som independentistes no per salvar CDC dels seus mals, sinó per fer neteja." 
ERC demana la dimissió de la comissionada de Transparència. 
Marta Rovira afirma que «no és la persona idònia» després que el seu marit fos detingut dimecres. 



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 23/10/2015 
Olot (La Garrotxa).- 

Segons l’agència EFE  l'Associació Espanyola de Guàrdies Civils (AEGC) va exigir ahir al president en funcions de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i a la resta de càrrecs públics catalans que respectin la feina  dels agents, després que el dirigent qualifiqués de sobreactuació el registre efectuat ahir a la seu de CDC. En un comunicat, l'AEGC surt al pas de les manifestacions de Mas sobre l'operació Petrum 3, en què dimecres va ser detingut el tresorer de CDC, Andreu Viloca. Es diu que la Guàrdia Civil ha actuat «conforme a la llei i si té vostè la més mínima prova o indici que no és així, l'animem que prengui les mesures legals que consideri oportunes», comunica l'AEGC a Artur Mas. En aquest inscrit, inspirat en la campanya d’intoxicació política del CNI, també s’assenyala que no permetrà que Mas «embruti el bon nom» dels guàrdies civils destinats a Catalunya, i concretament el d'aquells que estan realitzant actuacions per aclarir presumptes delictes de corrupció.

La Guàrdia Civil contra el cap de la Policia Local d’Olot
D'altra banda, l'AEGC rebutja l'actuació del cap de la Policia local d'Olot (la Garrotxa), Ignasi López, per multar vehicles de la Guàrdia Civil durant aquest operatiu, que, segons el parer de l'associació, ha estat per «una irrefrenable necessitat de cridar l'atenció i de tenir el seu minut de glòria en els informatius». Explica que en un vídeo s'observa l'inspector caminant davant d'un guàrdia civil, «al qual ni tan sols s'ha dignat a saludar, cosa que denota la seva total falta d'educació» i deixa volar la imaginació sobre que els motius de les denúncies siguin altres i no per les queixes dels veïns. L'associació recorda que la llei obliga que les denúncies siguin notificades a l'acte als denunciats i que el reglament de circulació empara els vehicles prioritaris en servei urgent a deixar de complir normes de trànsit. En aquest sentit, l'AEGA aclareix que els agents actuaven per ordre de l'autoritat judicial, per la qual cosa en aquest cas entraven en joc també altres normes com la Llei d'Enjudiciament Criminal.

De la guerrilla de Macià i en Sabaté a l’incident d’Olot
Tot plegat és a la Garrotxa l’indret del primer enfrontament entre la Policia Local i un cos armat policial de l’exèrcit espanyol, la Guàrdia Civil, justament a Olot, la ciutat on Francesc Macià a primers de novembre volia començar la guerra d’alliberament nacional catalana contra la monarquia espanyola i la dictadura del general Miguel Primo de Rivera, Un cop reunits aleshores a la Garrotxa diversos grups guerrillers catalans de l’Exterior i de l’Interior, l'estratègia marcava caure per sorpresa per sobre la capital de la Garrotxa per atacar les casernes de la Guàrdia Civil i dels carrabiners de l'exèrcit espanyol. En aquest moment, la guerrilla de Francesc Macià aprofitaria l'acció per difondre la notícia de la nova proclamació de la República Catalana mitjançant una emissora que els mateixos grups guerrillers d’alliberament nacional català transportarien. S'esperava que, en rebre la notícia de l'operació, el poble català se sollevés contra l'Estat espanyol. Posteriorment, es marxaria cap a les Guilleries on s'instal·laria el campament base i es prosseguirien les operacions. Una operació guerrillera que el MURLE i el MRI volien en part repetir el gener de 1960 contra la dictadura franquista, a partir del grup de combat comandat per Quico Sabaté, el qual havia d’acampar a les Guilleries mentre grups llibertaris de Barcelona ferien accions de distracció a la ciutat i la zona metropolitana i segrestaven el tristament famosos policies germans Creix, al mateix temps que Ràdio Belgrad faria cada dia un programa en castellà explicant les accions guerrilleres a Catalunya.

Les explicacions d’Artur Mas, segons Baños, "no ens convencen"  
Segons l’agència EFE el diputat de la CUP, Antonio Baños, ha afirmat avui que les explicacions del president de la Generalitat de Catalunya en funcions, Artur Mas, "no ens convencen" malgrat la "guerra bruta" de l'Estat, i ha avisat que "som independentistes no per salvar CDC dels seus mals, sinó per fer neteja" i acabar amb els "tripijocs".
Mas ha comparegut avui davant la Diputació Permanent del Parlament a petició pròpia per donar explicacions de la gestió de la Generalitat en la contractació d'obra pública després del cas obert en contra del seu partit, CDC, i algun alt càrrec del Govern per presumptes comissions il·legals del 3% en adjudicacions públiques.
En declaracions als mitjans una vegada conclosa la Diputació Permanent, de la qual la CUP no en forma part, Baños ha assegurat que les explicacions de Mas "tampoc ens convencen", malgrat denunciar de nou la "guerra bruta" i l'"espectacle jurídicopolicial de l'Estat" que, segons el seu parer, té "unes intencions polítiques". "La seva explicació no ha aportat cap novetat, ha exposat les meravelles del sistema de licitació d'obra pública dient que s'havia sofisticat molt els últims anys, però ens preguntem per què no estaven sofisticats des d'abans", ha precisat el futur diputat independentista. Baños, després de la compareixença d'avui del president de la Generalitat en funcions amb el qual negocia la seva possible investidura, ha assenyalat que la CUP "no s'ha mogut ni una coma" respecte al paper que ha de desenvolupar la figura de Mas ni en la seva postura sobre la investidura: "No canviem la nostra posició política pel nombre de detinguts o imputats que pugui tenir" la formació convergent. "Nosaltres som independentistes no per salvar CDC dels seus mals, sinó per fer neteja amb una administració que no depengui d'aquest clientelisme absolutament estructural i d'aquests tripijocs", ha dit Baños.
El dirigent independentista ha insistit que Artur Mas "ha d'entendre" que per fer la primera legislatura de la república han de participar "més figures i ideologies". 
La portaveu d'ERC, Marta Rovira, ha exigit a Artur Mas «fer net» i ha demanat la dimissió de la comissionada de Transparència de la Generalitat, Núria Bassols, que està casada amb un dels empresaris detinguts dimecres, l'exalcalde d'Anglès per CiU, Josep Manel Bassols.
Núria Bassols s'hauria oposat dimecres a l'escorcoll que la Guàrdia Civil va fer per ordre judicial i els agents van aixecar acta i van obrir una diligència judicial, segons publica avui el diari La Vanguardia. «No és la persona més idònia» per a ser responsable de Transparència de la Generalitat, va dir, Rovira. La portaveu d'ERC va apujar el to de la posició del partit republicà davant les operacions judicials en les quals estan embolicats els seus socis en el Parlament de Catalunya.

El jutge ha acordat retirar el passaport a Daniel Osàcar després que així ho sol·licités la Fiscalia 
El jutge del Vendrell que investiga el cas del 3% ha deixat en llibertat amb càrrecs l'extresorer de CDC Daniel Osàcar, acusat de sis delictes relacionats amb la corrupció, però li ha retirat el passaport en estimar que pot existir risc de fugida.
La Guàrdia Civil ha detingut avui a casa seva Osàcar, el domicili del qual va ser registrat el mes d'agost passat a la recerca de documentació relacionada amb el cas, per ser el responsable de la tresoreria de CDC en l'època en què es van adjudicar alguna de les obres que s'investiguen en el cas. L'extresorer, que després d'una breu estada en dependències policials ha passat a disposició del jutge instructor, s'ha acollit al seu dret a no respondre a les preguntes del magistrat, com va fer ahir el seu successor al capdavant dels comptes de CDC, Andreu Viloca, segons han informat fonts judicials. El jutge ha acordat retirar el passaport a Daniel Osàcar després que així ho sol·licités la Fiscalia, que estima que existeix risc de fugida atès que l'extresorer de CDC té interessos econòmics a l'estranger. D'aquesta manera, l'imputat ha quedat en llibertat amb càrrecs, acusat dels delictes de suborn, blanqueig de capitals, prevaricació, finançament il·legal, alteració de preus en concursos i subhastes públiques i falsedat en document mercantil, d'acord amb la qualificació provisional que ha establert el jutge.
La defensa de l'extresorer de CDC, exercida per l'advocat Xavier Melero, s'ha oposat a la mesura cautelar de retirada del passaport argumentant que al juliol de l'any passat un jutge de Barcelona va arxivar una causa contra ell, en no poder acreditar que disposés de comptes bancaris a Suïssa i Gibraltar, com sostenia un informe policial basat en una denúncia anònima.
Després d'insistir que la inexistència d'aquests comptes a l'estranger va ser descartada en virtut del resultat de comissions rogatòries, Melero ha anunciat que recorrerà la mesura cautelar de retirada del passaport al seu client si aquest la considera "desproporcionada".
L'extresorer de CDC, que va deixar el càrrec al desembre del 2010, està pendent de seure al banc dels acusats pel cas del Palau de la Música, en què la Fiscalia li demana una pena de set anys i mig de presó pel pagament de comissions de la constructora Ferrovial a la formació nacionalista, a través de l'entitat cultural.
L'advocat d'Osàcar ha admès que els investigadors han buscat una fórmula "menys costosa" per a l'extresorer, la detenció del qual ha estat ajornada a avui perquè passés en comissaria el mínim d'hores possibles, en tenir-se en compte que va col·laborar amb la Fiscalia quan el mes d'agost passat es va registrar el seu domicili.
En declaracions a la premsa, el coordinador de Règim Intern i Comunicació de CDC, Francesc Sánchez, ha reivindicat la "innocència" tant d'Osàcar com de Viloca i ha afirmat que el seu partit té "la tranquil·litat absoluta" que ha fet les coses bé "des d'un principi".
Sánchez, responsable d'assumptes jurídics de la formació nacionalista, ha anunciat que avui mateix es presentarà el recurs perquè Andreu Viloca surti de la presó, on va ingressar ahir a la nit per ordre del jutge instructor.

CDC hauria ingressat 25 milions d’euros en comissions  
L'operació desplegada per Anticorrupció amb la detenció de set empresaris, el tresorer de CDC i un alt càrrec de la Generalitat posa fi a una trama que va subministrar una xifra a prop als 25 milions d'euros de comissions. En la seva majoria, ingressats com a falsos serveis.
Segons les recerques de la Fiscalia Anticorrupció, els empresaris adjudicataris d'obres de l'administració de Convergència lliuraven quantitats milionàries a les fundacions afins, Catdem i Fórum, i presumiblement també Nous Catalans. Segons va publicar OKdiario, aquestes entitats ingressaven la major part d'aquests diners, sense dissimular gens, a CDC com a pagament per suposats serveis o consultories que aquest partit els feia. La formació d'Artur Mas mai va mostrar el resultat final de tals treballs facturats a preu d'or. Segons la publicació digital el més cridaner d'aquest esquema és que han estat l'autèntica caixa B de CDC però a plena llum. CDC amb prou feines va registrar en aquest període uns 600.000 euros de donatius directes, mentre que els diners que va entrar via les seves fundacions ascendeix a més de 25 milions d'euros. Aquesta operativa permetia ingressar les famoses comissions del 3% que, en alguns casos, podien arribar a ser de fins al 4%.
L'origen de l'Operació Petrum es dóna en el registre de la Guàrdia Civil al juliol passat la seu de la constructora Teyco i el domicili particular de Jordi Sumarroca, on va localitzar indicis del pagament de comissions a CDC, emmascarades en forma de «donacions».  

Mas suggereix és objecte seguiments després confirmar es va veure amb Pujol 
El president en funcions de la Generalitat, Artur Mas, ha confirmat que es va reunir abans d'ahir amb l'expresident Jordi Pujol Soley, amb el qual s'ha vist fins a sis vegades en l'últim any, però ha considerat "terrible" que hagi sortit a la llum i ha suggerit que és objecte de "seguiments especials".
Mas compareix aquest matí davant la Diputació Permanent del Parlament a petició pròpia per donar explicacions de la gestió de la Generalitat en la contractació d'obra pública després del cas obert del 3% en contra del seu partit, CDC, i algun alt càrrec del Govern per presumptes comissions il·legals en adjudicacions públiques. En el torn de rèpliques, Mas ha sortit al pas de la pregunta de diversos grups sobre la informació publicada per Economia Digital, segons la qual Mas i Pujol es van reunir al domicili d'un íntim amic de l'expresident català dimecres passat al matí, poc abans que la Guàrdia Civil registrés la seu de CDC. Mas s'ha mostrat "sorprès" per aquesta informació, però ha deixat clar que no té "mai problemes a respondre aquest tipus de preguntes": "Sí que em vaig veure. I no és la primera vegada que ens veiem des que va passar el que va passar, des del juliol del 2014, quan va fer aquesta confessió -la que tenia comptes a l'estranger sense declarar-, l'he vist quatre, cinc o sis vegades". "És un delicte veure a algú? Ho plantegen com si fos una falta, un problema. Sí, l'he vist, i què? I el tornaré a veure. On està el problema? He d'explicar les converses privades amb Pujol, o fins i tot les polítiques, si és que en tinc alguna? No ho veig necessari", ha prosseguit.
Artur Mas ha relatat que es va reunir amb Jordi Pujol a les 9 del matí i va sortir a les 10.15 hores, quan se li "va advertir del que estava passant" a la seu del partit. "En el moment que vaig tenir coneixement del que estava passant a la seu de CDC, li vaig dir: president, me'n vaig immediatament, perquè ara m'he d'ocupar d'altres coses", ha explicat. Però per al president català, la pregunta és "si hi ha algú que segueix algú per saber aquestes coses", cosa que ha qualificat de "terrible" i "increïble". "Facin-se aquesta pregunta: com pot ser que amb tan poca diferència de temps aquestes coses surtin a la llum de la manera com ha sortit i per part de qui ho ha tret? O és que aquí hi ha seguiments especials? Qui els fa? Per quin motiu? Per què em fiquen a mi pel mig? Això no té a veure tampoc gens amb el moment amb què vivim?", s'ha preguntat de forma crítica. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada