Els
adjudicataris de la nova concessió eliminen 250 amarratges i es prioritzaran
els de gran eslora
"Qualsevol
persona que sigui una mica sensible amb el territori tirarà enrere aquesta
bestiesa", ha sentenciat el portaveu del col·lectiu de socis contraris al
projecte, que ha deixat clar que faran "tot el possible" perquè la
construcció de l'espigó no tiri endavant.
Segons
ha afegit, el nombre de socis que han mostrat la seva oposició ja representen
el 25% del total.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 06/09/2015
Castell i Platja d’Aro (Baix Empordà).-
Segons l’Agència
Catalana de Notícies el Club Nàutic Port d'Aro (Castell i Platja d’Aro, Baix
Empordà) projecta la construcció d'un contestat nou espigó a 75 metres al
sud de l'actual, davant del paratge protegit de Punta Prima. Així ho preveu el
projecte que la UTE formada per Sierra de Mias i la fins ara direcció del Port d’Aro
van presentar a la Generalitat de Catalunya per fer-se càrrec de la concessió,
que caduca l'any que ve, i que la Direcció General de Transports i Mobilitat ha
resolt favorablement. D'altra banda, els nous adjudicataris del Club Nàutic Port
d’Aro volen eliminar 250 amarratges i deixar fora les embarcacions de petita
eslora per prioritzar l'espai per a d'altres més grans. La nova concessió
s'inicia al març del 2016.
Punta
Prima es troba situada a l'entrada del port i tanca l'àmbit de la platja sa
Conca, inclosa dins de la ciutat residencial de s'Agaró, que és Bé Cultural
d'Interès Nacional en la categoria de 'Patrimoni Històric' i que compta amb un
Pla Especial de Protecció. També, consta com a paratge protegit segons el Pla
d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Castell i Platja d'Aro aprovat el passat
2012, que el defineix d'"alt valor paisatgístic i ambiental".
La
resolució de la Direcció General de Transports i Mobilitat del Departament de
Territori i Sostenibilitat, a la qual ha tingut accés l'Agència Catalana de Notícies,
no menciona aquest impacte ambiental que pot suposar la construcció de l'espigó
davant d'un paratge natural protegit i destaca aquesta mesura per
"l'efectivitat de reducció de l'agitació interior i en bocana respecte els
temporals de garbí i llevant en més del 50%".
Segons
el Departament de Territori i Sostenibilitat, que lidera el consell Santi Vila,
el projecte guanyador del concurs no preveu cap afectació en l'espai natural.
Així mateix, fonts d’aquesta conselleria
de la Generalitat han indicat que el projecte ha de seguir la reglamentació i
que serà quan es demanin els permisos i autoritzacions de les obres quan el
projecte haurà de seguir el procediment administratiu d'avaluació d'impacte
ambiental per garantir la seva adequació a la norma urbanística i mediambiental
vigent.
"Qualsevol
persona que sigui una mica sensible amb el territori tirarà enrere aquesta
bestiesa", ha sentenciat el portaveu del col·lectiu de socis contraris al
projecte Rafael Arau, que ha deixat clar que faran "tot el possible"
perquè la construcció de l'espigó no tiri endavant. Segons ha afegit Arau, el
nombre de socis que han mostrat la seva oposició ja representen el 25% del
total.
La
construcció del nou espigó, però, no és l'únic aspecte que ha causat indignació
entre una part important del col·lectiu de socis del club. També ho és
l'eliminació prevista de 250 amarratges. Concretament, es passarà de 825 a 575
i es reduiran els de poca eslora per prioritzar els de 12-15 metres, un fet que
comportarà l'exclusió del club d'una gran part les embarcacions inferiors als
vuit metres. Segons al·lega el col·lectiu de socis contraris al projecte,
l'actual junta del Club Nàutic --soci minoritari de la UTE amb la promotora
Sierra de Mias, guanyadora del concurs-- va ocultar aquestes decisions a les
assembles amb l'argument que no volia donar pistes a altres membres que, segons
sostenen, formaven part de l'altra societat que optava a gestionar el club i
actuaven com a "infiltrats".
L'oferta
guanyadora inclou la inversió de 23 milions d'euros al recinte en actuacions
com la construcció d'aquest nou espigó, de l'enllaç del passeig marítim entre
la població i el Club Nàutic i d'apartaments privats a la mateixa seu del club,
entre d'altres. Tot plegat, segons els socis que s'hi oposen, no ha fet més que
encarir el preu de la concessió.
De
fet, tot i tenir una bonificació del 30%, els socis denuncien l'alt cost pel
dret a fer ús d'un amarratge els pròxims 25 anys, que van des dels 25.791 euros
per a un amarratge de només sis metres fins als 137.214 euros dels de 20
metres, a més de les despeses de manteniment trimestrals de les quals els nous
adjudicataris no n'han avançat els imports.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada