![]() |
| Antiga estació de Santa Cristina d'Aro |
Martí Salvador:
El 17 de juny de 1987 mor a Tuïr (Rosselló) l'anarquista i anarcosindicalista
Martí Salvador. Havia nascut cap al 1912 a Santa Cristina d'Aro (Baix Empordà).
Des
de molt jove milità en les Joventuts Llibertàries de Calonge.
Durant
la Guerra Civil lluità com a milicià en la «Columna Durruti» i, després de la
militarització, en la 26 Divisió.
En
1939, amb la victòria de les tropes franquistes, passà el Pirineu i fou
internat al camp de concentració francès de Vernet.
Després
de la Segona Guerra Mundial milità en la Federació Local de la Confederació
Nacional del Treball a l’Exili (CNT-AIT) de Tuïr fins a la seva mort.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada