dimecres, 17 de juny del 2015

MEMÒRIA PROLETÀRIA DEL NORD-EST: El 17 de juny de 1987 mor a Tuïr l'anarquista empordanès Martí Salvador

Antiga estació de Santa Cristina d'Aro
Havia nascut cap al 1912 a Santa Cristina d'Aro
 

 
 




Martí Salvador: 
El 17 de juny de 1987 mor a Tuïr (Rosselló) l'anarquista i anarcosindicalista Martí Salvador. Havia nascut cap al 1912 a Santa Cristina d'Aro (Baix Empordà).
Des de molt jove milità en les Joventuts Llibertàries de Calonge.
Durant la Guerra Civil lluità com a milicià en la «Columna Durruti» i, després de la militarització, en la 26 Divisió.
En 1939, amb la victòria de les tropes franquistes, passà el Pirineu i fou internat al camp de concentració francès de Vernet.  
Després de la Segona Guerra Mundial milità en la Federació Local de la Confederació Nacional del Treball a l’Exili (CNT-AIT) de Tuïr fins a la seva mort. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada