Cassolada a l'estació de Torelló, el passat divendres |
La plataforma s'ha concentrat aquest dimecres a
l'estació de Centelles on han llegit un manifest
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 04/02/2015
Centelles (Osona).-
El col·lectiu osonenc 'Perquè no ens fotin el tren' reclama
que la línia de la R3 que connecta l'Hospitalet i Puigcerdà, i que passa per
Osona, pugui oferir un servei "molt més inclusiu". Des de la
plataforma, Montse Urban ha explicat a l'Agència Catalana de Notícies que el
seu objectiu és aconseguir un servei en el qual "tothom hi tingui
cabuda", tant discapacitats visuals, auditius, gent amb caminadors o pares
amb cotxets. Entre les demandes més destacades hi ha que les màquines
expenedores de bitllets incorporin sistemes iconogràfics i de veu per a
discapacitats o que la megafonia funcioni correctament a tota l'estació. La
plataforma s'ha concentrat aquest dimecres a Centelles on han llegit un
manifest.
"El tren ha de ser un mitjà inclusiu on hi pugui
accedir tothom". Amb aquesta premissa el col·lectiu 'Perquè no ens fotin
el tren' s'ha concentrat aquest dimecres a l'estació de Centelles amb
l'objectiu de reclamar que els responsables solventin diverses deficiències
que, al seu parer, té la línia R3.
Entre les reclames hi ha diversos fronts oberts. En
primer lloc, que la megafonia no s'escolta a tota l'andana, però en canvi quan
hi ha anuncis amb ofertes per temporades d'esquí o a l'estiu "passen per
sobre" de la megafonia de servei. El col·lectiu creu que la publicitat no
hauria d'interferir en la informació que s'ha de proporcionar als usuaris.
També que les màquines expenedores de bitllets, segons
el col·lectiu, haurien d'acceptar tant targetes com monedes perquè tothom les
pugui fer servir. A més, asseguren que hi ha màquines que no contemplen algunes
bonificacions a les quals els usuaris tenen dret. Aquestes màquines també
haurien de tenir un sistema iconogràfic perquè les persones que tenen algun
problema de lectura les puguin utilitzar o que incorporin sistemes de veu per a
persones amb discapacitat visual.
El col·lectiu també ha detectat problemes amb
l'accessibilitat a les andanes i els encaminaments. La llista de reclames és
llarga i el manifest que han presentat conté més d'una desena de demandes.
Durant la concentració també s'ha fet públic un vídeo que recull alguns
exemples de les deficiències de la línia que denuncien.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada