dimecres, 4 de febrer del 2015

El col·lectiu osonenc 'Perquè no ens fotin el tren' reclama una línia R3 "més inclusiva"

Cassolada a l'estació de Torelló, el passat divendres
La plataforma s'ha concentrat aquest dimecres a l'estació de Centelles on han llegit un manifest 







TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 04/02/2015 
Centelles (Osona).-  

El col·lectiu osonenc 'Perquè no ens fotin el tren' reclama que la línia de la R3 que connecta l'Hospitalet i Puigcerdà, i que passa per Osona, pugui oferir un servei "molt més inclusiu". Des de la plataforma, Montse Urban ha explicat a l'Agència Catalana de Notícies que el seu objectiu és aconseguir un servei en el qual "tothom hi tingui cabuda", tant discapacitats visuals, auditius, gent amb caminadors o pares amb cotxets. Entre les demandes més destacades hi ha que les màquines expenedores de bitllets incorporin sistemes iconogràfics i de veu per a discapacitats o que la megafonia funcioni correctament a tota l'estació. La plataforma s'ha concentrat aquest dimecres a Centelles on han llegit un manifest.
"El tren ha de ser un mitjà inclusiu on hi pugui accedir tothom". Amb aquesta premissa el col·lectiu 'Perquè no ens fotin el tren' s'ha concentrat aquest dimecres a l'estació de Centelles amb l'objectiu de reclamar que els responsables solventin diverses deficiències que, al seu parer, té la línia R3.
Entre les reclames hi ha diversos fronts oberts. En primer lloc, que la megafonia no s'escolta a tota l'andana, però en canvi quan hi ha anuncis amb ofertes per temporades d'esquí o a l'estiu "passen per sobre" de la megafonia de servei. El col·lectiu creu que la publicitat no hauria d'interferir en la informació que s'ha de proporcionar als usuaris. 
També que les màquines expenedores de bitllets, segons el col·lectiu, haurien d'acceptar tant targetes com monedes perquè tothom les pugui fer servir. A més, asseguren que hi ha màquines que no contemplen algunes bonificacions a les quals els usuaris tenen dret. Aquestes màquines també haurien de tenir un sistema iconogràfic perquè les persones que tenen algun problema de lectura les puguin utilitzar o que incorporin sistemes de veu per a persones amb discapacitat visual.
El col·lectiu també ha detectat problemes amb l'accessibilitat a les andanes i els encaminaments. La llista de reclames és llarga i el manifest que han presentat conté més d'una desena de demandes. Durant la concentració també s'ha fet públic un vídeo que recull alguns exemples de les deficiències de la línia que denuncien. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada