diumenge, 11 de gener del 2015

L’anarcosindicalisme del Rosselló considera una recuperació racista i feixista la manifestació d’aquest migdia a Perpinyà

La presència del Front Nacional a la manifestació de Perpinyà, amb 50.000 persones, gran part votant de Le Pen, fa esclatar les contraccions capitalistes a Perpinyà 





TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 11/01/2015 
Perpinyà (Rosselló).- 

La CNT-66 anuncia que no participa en la manifestació d’aquest diumenge al migdia a la plaça de Catalunya, a Perpinyà (Rosselló), i rebutja que feixistes i racistes encapçalin aquesta demostració, que en comptes de ser una marxa solidària amb les víctimes de ‘Charlie Hebdo’ ha estat una enorme recuperació i manipulació politicasta vomitiva. 

La massa feixista del Front Nacional han ocupat Perpinyà amb banderes jacobines franceses junt a la degeneració socialdemòcrata governamental, aplegant entre quaranta i cinquanta mil manifestants d’unió sagrada en nom de l’Estat capitalista, dit la República francesa, procedents de tot el departament i també alguns ‘pieds noirs’ procedent de la Costa Brava. Avui a Perpinyà no hi ha hagut una manifestació solidària a favor de llibertat de pensament i expressió, simplement una manipulació feixista interclassista de masses i de reafirmació del domini de l’Estat. Com avui escriu a DIRECTA Pere Manzanares, de l'Associació Arrels de Perpinyà, “quan veig segons qui portant a la mà, davant els fotògrafs, ‘Je suis Charlie’ jo llegeixo ‘Je suis un Charlot’.”

Segons l’anarcosindicalisme l’atemptat sagnant d’uns fanàtics religiosos contra ‘Charlie Hebdo’ és un drama humà que cal condemnar sense reserves i donar el major suport solidari a les persones properes a les víctimes. Al mateix temps comportarà unes repercussions que corren el risc de ser també dramàtiques a nivell polític i social, un atemptat que podria generar un replegament identitari i estatalista, en un marc on el Front Nacional intentarà jugar el paper de garant de les llibertats republicanes i de la laïcitat, quan en realitat aquest partit és el principal enemic de les llibertats col·lectives i individuals. Inevitablement, també assistirem a un augment de  la islamofòbia, del discurs discriminant i de l’exclusió que ja pateix la comunitat musulmana en el seu conjunt i també la gent d’origen immigrant. Aquestes seran les primeres víctimes del ressò de la matança a ‘Charlie Hebdo’. També hi ha el perill que creixin iniciatives populistes i racistes arrel d’aquest atemptat del 7 de gener a París, com ara una versió francesa del moviment alemany Pediga.  

No es pot oblidar que els joves assassins que han perpetuat aquesta matança tanmateix són víctimes de la neteja de cervell que fan fanàtics religiosos que el mateix Estat francès ha conscientment deixat instal·lar als ravals i al món carcerari. 

En definitiva, en nom de «la unió nacional» i de la lluita contra el terrorisme, el Govern i les classes dirigents polítiques i econòmiques intentaran reforçar les legislacions de seguretat i lliberticides, amb una major restricció de les nostres llibertats i reforçant el control social sobre la gent. Tot plegat, amb la cobertura d’un discurs d’unitat nacional per amagar les divergències d’interès de classe i intentant fer-nos oblidar la situació econòmica i social desastrosa imperant; la seva gestió del sistema capitalista que cada vegada produeix un mica més de misèria i de precarietat, fent encara més fràgil la societat. Es corre el risc d’enrarir encara més un clima polític i social ja molt pesant i inquietant. Solament una acció social tendent a reduir les desigualtats i construir una societat fonamentada en la igualtat econòmica i social invertirà aquesta deriva i aportarà respostes davant la situació actual i els seus efectes nocius. Al mateix temps, inevitablement cal acompanyar aquesta acció social amb una que sigui educativa i pedagògica, l’educació popular, amb l’objectiu de lluitar contra tota forma d’obscurantismes. En aquest context, l’escola popular i les actituds personals juguen un paper central.
Una vegada més, segons la CNT, educar per emancipar és un una necessitat ara mateix per lluitar contra el fanatisme, l’obscurantisme i el feixisme sota totes les seves formes.
Per saber més:
[http://www.cnt-f.org/cnt66/] 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada