La ressuscitada Mediapro torna a lluitar pel manà dels
drets del futbol
[Setmanari El Triangle 15/12/2014]
Jaume Roures, president i propietari d'un 33% de
Mediapro, figura en gairebé 150 comptes bancaris de diverses entitats, com a
cotitular amb empreses en la majoria de casos, que totalitzaven a finals del
mes d'octubre 250 milions d'euros, revela ‘El País’.
L'empresari català participa en un grapat de societats
que operen a Singapur, la Xina, l'Índia, els Estats Units, el Canadà,
Dinamarca, els Països Baixos i Luxemburg, entre altres estats, i els comptes
citats es troben registrats en una vintena de països, segons la mateixa
informació, entre ells el Regne Unit, Portugal, Polònia, l'Argentina, la
República Dominicana, els Estats Units, Nova Zelanda i els Emirats Àrabs Units.
A més, també n'hi ha a paradisos fiscals i zones de tributació privilegiada
(centres offshore), com ara Suïssa, Liechtenstein, San Marino, Gibraltar -33
milions!-, les Illes Caiman i Singapur, on té 75 milions, el 30% del total,
cita ‘El País’.
Nova batalla pel futbol
Aquesta revelació del diari de Prisa, històric rival
de Mediapro en la 'guerra' pels drets de difusió del futbol, té lloc pocs mesos
abans del final del contracte d'explotació vigent. Els operadors es preparen
per conquerir la gestió de la temporada 2015-2016 i, en l'òrbita Madiapro, que
té contractes amb la major part dels clubs, entre ells el Reial Madrid, Roures,
Tatxo Benet i Gerard Romy van impulsar el novembre del 2013 Futmedia, inserida
en la trama de més d'un centenar d'empreses relacionades amb el president de
Mediapro i dotada amb un capital social de 368 milions amb l'objectiu de
gestionar les imatges.
No es coneix encara la manera com el Govern regularà
la futura comercialització de la Lliga de futbol -la temporada vinent serà de
transició-, amb relació a la qual el mateix diari planteja com a destacada la
bona relació entre Roures i el president de la Lliga de Futbol Professional,
Javier Tebas. Mediapro va deixar enrere els 83,2 milions de pèrdues del 2012
amb 7,1 milions de benefici el 2013. Més lluny queden el concurs de creditors
sol·licitat el 2010 i el tancament de l'edició impresa de Público. L'entrada en
el negoci de l'explotació dels drets audiovisuals del futbol a Espanya va ser
decisiva, s'admet des de Mediapro, per poder redreçar la situació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada