dimarts, 16 de desembre del 2014

El Grup Antirepressiu convoca aquest dimarts a la plaça del Vi, de Girona, juntament amb altres col·lectius, una la concentració en protesta al macro operatiu policial orquestrat per la Generalitat i l’Audiència Nacional espanyola contra militants anarquistes

11 detinguts i 14 escorcolls en l’operació contra el moviment llibertari mentre  imputen Jordi Pujol Soley, Marta Ferrusola i tres dels seus fills.
Estan citats per declarar el 27 de gener del 2015. 
Tota la família, excepte ambdós Jordi, pare i fill, va retre comptes el juliol davant l'Agència Tributària .
Set dels Pujol amagaven al fisc 12,4 milions en patrimoni i 4,1 en renda .
La Generalitat utilitza el jutge Gómez Bermúdez, de l’Audiència Nacional, per intentar tapar l’afer del clan Pujol.
Es convoquen manifestacions populars de protesta a la tarda, seguint el denominat efecte Can Vies. 


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 16/12/2014 
Girona (Gironès).-  

Casa de la Muntanya,avui
El Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, en concomitància amb l’Audiència Nacional espanyola, “tanto monta, monta tanto” Generalitat burgesa i Estat capitalista espanyol, aquest dimecres intenten tapar les imputacions judicials del clan Pujol Ferrusola amb el que el conseller Ramon Espadaler i Parcerisas, de la secta totalitària i destructiva Opus Dei, qualifica de tractar-se d’un sector “anarquista violent” (!). D’aquesta manera el govern autonòmic decadent d’Artur Mas intenta tapar les vergonyes de la tristament famosa família catòlica Pujol Ferrusola. 

El Grup Antirepressiu convoca avui a les 20:00h a la plaça del Vi, de Girona, juntament amb altres col·lectius com ara SePC i Endavant. i amb el suport de la CUP, una la concentració en protesta al macro operatiu policial orquestrat per l’Audiència Nacional de Madrid. Segons el Grup Antirepressiu de Girona “fa pocs dies el govern del PP aprovava en solitari la llei mordassa al Congrés de Diputats, avui detenen de manera indiscriminada les nostres companyes. Queda clara la seva política de mà de ferro contra totes les persones contràries al seu règim autoritari i criminal. No volen perdre els seus privilegis i per això duen a terme una política repressiva d’excepció. Per aquest motiu demanem la llibertat de les nostres companyes detingudes i denunciem la cacera de bruixes que està sotmetent el Poder Judicial al moviment llibertari, aprofitant la legislació antiterrorista per poder saltar-se totes les garanties processals.
Que la solidaritat s’estengui, si ens toquen a una ens toquen a totes. Fora la llei antiterrorista!”  

Tota la família, excepte els dos Jordi, va retre comptes el juliol davant l'Agència Tributària 

La documentació que l'Agència Tributària ha remès al jutjat de Barcelona que investiga la família de l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol Soley conté les quantitats que la major part dels integrants del tristament famós clan familiar havien amagat al fisc fins al juliol, publica aquest dimarts el diari ‘El Mundo’, en xarxa abans de la matinada quan els Mossos d’Esquadra van assaltar la Casa de la Muntanya, a Barcelona, i van enviar a les agències un comunicat de premsa sobre un operatiu policial anomenat Operació Pandora (el comunicat dels Mossos concreta que “en marc del cas Pandora, relacionades amb la seva pertinença a una organització criminal amb finalitat terrorista de caire anarquista violent” s’han practicat registres a Barcelona, Sabadell, Manresa i Madrid). Pandora, la caixa dels trons que un govern autonòmic indocumentat obre sense seny per cavar la seva pròpia ruïna política amb nou cas burgès de màrtirs de Montjuïc, com va fer la nostra esclavista negrera burgesia nacional catalana a finals del segle XIX. 

Així, un total, són 12,4 milions d'euros en patrimoni i 4,14 milions més en renda del caln Pujol Ferrusola. Set membres de la família Pujol -tots excepte Jordi pare i Jordi Júnior- van pagar 1,75 milions d'euros per estar al dia amb l'Agència Tributària pel que fa al període 2010-2013. Segons la mateixa informació, durant aquest trienni, amb diners amagats, Hisenda els havia tornat 7.694 euros. 

Segons la documentació d'Hisenda corresponent al 2010, per exemple, Marta Pujol Ferrusola havia reconegut 16.000 euros de renda en comptes de 600.000, Pere 200.000 en comptes de 800.000 i Mireia Pujol Ferrusola 21.000 en comptes d'1,1 milions. Oleguer Pujol Ferrusola i la mare Marta Ferrusola només havien declarat un terç d'una quantitat total que fregava el milió d'euros. 

El cas d'Oleguer Pujol Ferrusola és particularment destacat perquè la base imposable -regularitzada -del seu impost de patrimoni passà dels 4,9 milions del 2011 als 9,5 del 2012, xifra que posteriorment va baixar fins als 8,2 milions. Les quantitats del fill més jove de Jordi Pujol Soley són les més elevades. En el segon lloc hi ha Marta Ferrusola, que va regularitzar patrimoni per un valor d'1,5 milions.  

Pel que fa a Jordi Pujol Soley, el pare del clan, en concret, a l'Agència Tributària no li consten "presentades declaracions complementàries ni extemporànies per IRPF ni per impost sobre el patrimoni" corresponents al període referit. 

Imputen Jordi Pujol Soley, Marta Ferrusola i tres dels seus fills  

L’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, ha estat citat, juntament amb la seva dona, Marta Ferrusola i tres dels seus fills: Marta, Mireia i Pere, pel jutjat d’instrucció de Barcelona que investiga el frau fiscal reconegut pel de CiU. Han estat cridats a declarar el 27 de gener del 2015. De la mateixa manera que va fer amb Andorra i Suïssa, la jutgessa ha demanat a Leichestein que investigui possibles comptes de la família.  

11 detinguts i 14 escorcolls en l’operació contra el moviment llibertari  

Els escorcolls policials per ordre de l’Audiència Nacional a la Casa de la Muntanya de Vallcarca, l’Ateneu Llibertari de Sant Andreu i l’Ateneu Anarquista del Poble Sec i més d’una desena d’habitatges reporten, fins el moment, onze detinguts. Així, a dos quarts de sis del matí desenes de furgonetes de la BRIMO han dut l’operatiu dels Mossos d’Esquadra que complien l’ordre del jutge Gómez Bermúdez d’assaltar la casa de la Muntanya, una casa al peu del parc Güell que fa 25 anys que està ocupada i on, en el moment de l’escorcoll, hi dormien una vintena de persones, entre les quals dues criatures. Els Mossos han requisat telèfons mòbils, ordinadors i llibretes. Mentre continuava el registre, l’Operació Pandora s’ha estès a l’Ateneu Llibertari de Sant Andreu i l’Ateneu Anarquista del Poble Sec, a més de diversos domicilis particulars. 

A mig matí uns centenars de persones s’ha concentrat a la plaça Lesseps, de Barcelona,per protestar contra l’anomenada Operació Pandora. 

Aquest dimarts a la tarda s’han convocats concentracions de protesta a les 19:00h a diversos indrets de Catalunya. A Barcelona, a la plaça del Diamant de Gràcia. A Girona, a les 20:00h, a la plaça del Vi, davant l’ajuntament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada